  • 1. Data: 2004-06-17 08:22:48
    Temat: wojsko a praca
    Od: "Pinki" <R...@b...cy>

    Witam,
    ostatnio przeszy mi kolo nosa dwie oferty pracy jako informatyk z powodu
    nieuregulowanego stosunku do sluzby wojskowej. Obecnie jeszcze studiuje i
    nie mialem okazji biegac po poligonie. Czy jest jakis sopsob aby wojsko
    zostalo mi "zaliczone" i abym mogl pracodawcy powiedziec "tak mam
    uregulowany st. do sl. wojskowej" i cieszyc sie z nowej pracy a nie
    denerwowac ze kolejne ciekawe oferty przechodza mi kolo nosa?

    --
    ***Pinki***
    Łukasz Rostalski

  • 2. Data: 2004-06-17 09:21:49
    Temat: Re: wojsko a praca
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Pinki" <R...@b...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieuregulowanego stosunku do sluzby wojskowej. Obecnie jeszcze studiuje i
    > nie mialem okazji biegac po poligonie. Czy jest jakis sopsob aby wojsko

    Jeżeli studiujesz to istnieje możliwość "zaliczenia" wojska w trakcie
    studiów. Chyba przez 1 semestr jest przedmiot który nazywa się
    przysposobienie obronne czy jakoś tak i po tym semestrze jest egzamin. Nie
    wiem czy nie ma też jakiś "ćwiczeń praktycznych" :-) w czasie wakacji ?
    Popytaj na uczelni w dziekanacie, bo na Politechnice Śląskiej w Gliwicach na
    pewno jest taka możliwość ale szczegółów nie znam, bo ja mam już uregulowany
    stosunek do służby wojskowej w postaci kat. "D" :-D Idę dzisiaj na egzamin
    to zobaczę jak to dokładnie wygląda bo bo wiem, że są porozwieszane jakieś
    informacje.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-06-17 10:14:44
    Od: "Pinki" <R...@b...cy>

> [...]
    > to zobaczę jak to dokładnie wygląda bo bo wiem, że są porozwieszane jakieś

    Jest cos takiego jak przysposobienie obronne na jednym z semestrow, pozniej
    trzeba isc (w trakcie przerwy letniej) na szkolenie chyba 8 tygodniowe do
    wojska. Problem polega na tym ze zaliczaja sluzbe po przedstawieniu
    papierkow ukonczenia szkoly wyzszej a praca nie bedzie czekac :(

    --
    ***Pinki***
    Łukasz Rostalski

  • 4. Data: 2004-06-18 12:20:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Pinki wrote:

> [...]
    > tygodniowe do wojska. Problem polega na tym ze zaliczaja sluzbe po
    > przedstawieniu papierkow ukonczenia szkoly wyzszej a praca nie bedzie

    A nie masz przypadkiem zrobionych studiów inżynierskich? Znaczy dyplom
    inżyniera?
    Na podstawie tego dyplomu przenoszą do rezerwy - zazwyczaj co roku, jak
    każdego absolwenta.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-06-19 22:18:47
    Od: "Pinki" <p...@o...pl>

    > A nie masz przypadkiem zrobionych studiów inżynierskich? Znaczy dyplom
    > inżyniera?
    > Na podstawie tego dyplomu przenoszą do rezerwy - zazwyczaj co roku, jak
    > każdego absolwenta.

    Zostalo mi jeszcze 1,5 roku. Czyli mam z tego rozumiec, ze kazdego kto
    pokaze dyplom przenosza do rezerwy? W takim razie po co zabawy z
    przysposobieniem obronnym i 6 tygodniowym przeszkoleniem w czasie wakacji?

    --
    ***Pinki***
    Łukasz Rostalski

  • 6. Data: 2004-06-21 06:41:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Pinki wrote:

> [...]
    > pokaze dyplom przenosza do rezerwy? W takim razie po co zabawy z
    > przysposobieniem obronnym i 6 tygodniowym przeszkoleniem w czasie

    Bo nie każdego. A dokładniej to takie rozporządzenie o przenoszeniu do
    rezerwy wychodzi raz w roku i obowiązuje tylko w danym roku.
    Od paru lat wydawane jest co rok, ale nie jest powiedziane, że będzie
    tak dalej.
    Moje źródła mówią, że w tym roku także wydadzą.
    Ale co będzie w przyszłym - nie wiadomo.
    Jest to ściśle związane z budżetem, od paru lat w wojsku jest taka bida
    z nędzą, że nie ma pieniędzy na te szkolenia dla absolwentów na
    podchorążego.
    Ale Unia idzie, gospodarka się (ponoć) rozpędza, i może się okazać że
    młodszm rocznikom będzie dane odbyć tę zaszczytną służbę.
    Jak na razie, to na te przeszkolenia dla absolwentów biora tylko
    chętnych. A i nie wszystkich.
    Dla niektórych to niezła okazja, płacą przyzwoicie (w każdym razie
    lepiej niż w pierwszej pracy po większości studiów), a koszty
    utrzymania żadne...
    Po mojej uczelni (medycyna) przeszkolenie trwa 5 tygodni, płaca 3 razy
    więcej niż w szpitalu, a jak takie przeszkolenie trwa, to każdy wie...
    odwyk by się przydał na koniec...
    W każdym razie wielu się decydowało, i rozczarowało, bo wzięli parę
    osób raptem. Wybrańców.

    --
    Pozdro
    Massai