  • 1. Data: 2004-11-17 09:19:46
    Temat: windykacja długu
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Bank sprzedał moje zadłużenie f-mie windykacyjnej KRUK. Przysłali pismo
    wyznaczające termin spłaty ( parodniowy ) po czym skierują sprawę do sądu.
    Może ktoś ma doświadczenia z KRUKIEM, czy jest szansa na negocjacje
    odnośnie kwoty spłaty ( czy coś odpuszczą ) i terminu jeżeli się zobowiąże
    uregulować dług w ciągu np. 2 miesięcy.
    pozdrawiam dwaKa

  • 2. Data: 2004-11-17 09:39:00
    Temat: Re: windykacja długu
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2004 10:19:46 +0100, dwaka <b...@i...pl> napisał:

    > Bank sprzeda? moje zad?u?enie f-mie windykacyjnej KRUK. Przys?ali pismo
    > wyznaczaj?ce termin sp?aty ( parodniowy ) po czym skieruj? spraw? do
    > s?du.
    > Mo?e kto? ma do?wiadczenia z KRUKIEM, czy jest szansa na negocjacje
    > odno?nie kwoty sp?aty ( czy co? odpuszcz? ) i terminu je?eli si?
    > zobowi??e
    > uregulowa? d?ug w ci?gu np. 2 miesi?cy.
    > pozdrawiam dwaKa

    zajrzyj do archiwum grupy. Pismami od Kruka podpala się w kominku.
    Z tym kierowaniem spraw do sądu to w większości przypadków kompletna
    bzdura. Spędziłem kilka miesięcy w wydziale grodzkim cywilnym i nie
    przypominam sobie ani jednej sprawy od "kruka". Raz na jakiś czas mignęło
    coś od P.R.E.S.C.O.. Takie firmy działają metodą na zastraszenie, będą
    przesyłac wezwania ostateczne, wzory pozwu, straszyć ksosztami, w drodze
    wyjątku przedłużac termin i rezygnować z cześci odsetek, nawet kartkę
    świąteczną przyślą...

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 3. Data: 2004-11-17 10:20:09
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-11-17, Rodrig Falkenstein <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przesyłac wezwania ostateczne, wzory pozwu, straszyć ksosztami, w drodze
    > wyjątku przedłużac termin i rezygnować z cześci odsetek, nawet kartkę

    Ale przecież nie dawniej jak wczoraj znalazłem posta, że taka "sprzedaż"
    długu koliduje z ochroną danych osobowych, i jest przez to bezprawna, jeśli
    zachodzi bez zgody dłużnika
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 4. Data: 2004-11-17 11:41:25
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2004 10:20:09 +0000 (UTC), Zbigniew B.
    <Z...@...co.komu.do.tego> napisał:

    > Ale przecież nie dawniej jak wczoraj znalazłem posta, że taka "sprzedaż"
    > długu koliduje z ochroną danych osobowych, i jest przez to bezprawna,
    > jeśli
    > zachodzi bez zgody dłużnika

    To nie do końca jest tak różowo.
    Jak na razie to jest tylko jeden wyrok, to nawet nie jest linia
    orzecznictwa.

  • 5. Data: 2004-11-17 18:41:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > To nie do końca jest tak różowo.
    > Jak na razie to jest tylko jeden wyrok, to nawet nie jest linia
    > orzecznictwa.

    I mam nadzieję, że taka nigdy się nie narodzi...
    Co nie znaczy że nie można się skarżyć GIODO. Jak ten chce wydawać
    analogiczne decyzje...

    KG

  • 6. Data: 2004-11-18 09:54:14
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2004 19:41:20 +0100, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > I mam nadzieję, że taka nigdy się nie narodzi...
    > Co nie znaczy że nie można się skarżyć GIODO. Jak ten chce wydawać
    > analogiczne decyzje...

    Mam nadzieję, ze nie będą.

    Ciekawe, czy jak indosuję czyjś weksel to też naruszę ochronę jego danych
    osobowych?

  • 7. Data: 2004-11-18 09:58:57
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-18 10:54 Rodrig Falkenstein said the following:
    [...]

    > Ciekawe, czy jak indosuję czyjś weksel to też naruszę ochronę jego
    > danych osobowych?
    Od dłuższego czasu też się nad tym zastanawiam. Może ktoś sie wypowie ?

    KJ

  • 8. Data: 2004-11-19 16:05:23
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > on 2004-11-18 10:54 Rodrig Falkenstein said the following:
    > [...]
    > Od dłuższego czasu też się nad tym zastanawiam. Może ktoś sie wypowie ?

    Ciekawy problem.

    Skoro ktoś wystawia weksel na zlecenie, oznacza to, że wyraża zgodę na
    dokonywanie indosów. Jeśli na dodatek umieścił na wekslu swoje dane, to nie
    może twierdzić, że nie zgodził się na ich dalsze przetwarzanie w związku z
    obiegiem weksla.

    Poza tym osoba podpisana na wekslu jest stroną umowy (zakładając, że weksel
    jest rodzajem umowy), przez co inne osoby podpisane na wekslu, będące również
    stronami tej samej umowy, mają prawo przetwarzać jej dane.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 9. Data: 2004-11-19 16:05:23