  • 1. Data: 2004-01-27 23:57:16
    Temat: ustawiczne obrazanie
    Od: Anka Łazowska <a...@c...pl>

    Chcialam zapytac, czy ustawiczne obrazanie kogos droga e-mailowa podlega
    karze?
    Czy uzycie stwierdzenia "psychotyczna gowniara" w odniesieniu do osoby
    doroslej w wymianie maili miedzy 3 osobami (czyli poniekad publicznie) moze
    byc traktowane jako obraza? Czy stwierdzenie: "pilnuj swego zycia" moze byc
    odczytane jako grozba karalna? Czy obraza czlonka rodziny osoby trzeciej, z
    ktorym praktycznie nie mialo sie do czynienia podejrzeniem o bycie
    "pijaczka" mozna traktowac jako pomowienie? Czy wyslane droga mailowa
    pytanie "zastanawiam sie, czy wczoraj bylas nachlana, czy nacpana" mozna
    potraktowac jako obraze? Czy wreszcie moge sie powolac na to, ze osoba,
    ktora "czestowala" mnie podobnymi tekstami w jednym ze swoich maili nazwala
    WLASNA MATKE "sciera", co jest ewidentna obraza?
    Co moge zrobic z tego typu mailami przychodzacymi na moje konto?
    Pytanie dodatkowe. Gdy wiem, za dana osoba planuje popelnienie jakiegos
    czynu na osobie trzeciej (dokladnie cytujac planuje "obic jej morde") lecz
    nie informujac jej o tym a np. mnie - tzn. ja jestem swiadoma tego, ze gosc
    planuje komus dac w zeby - mam prawo doniesc o tym fakcie do prokuratury?

    Z pozdrowieniami,
    Anka