  • 1. Data: 2006-09-19 08:31:15
    Temat: [urząd pracy] kontrola
    Od: Robert Steward <b...@a...su>

    witam
    prodzadzę 1 osobowo d.g., od maja zatrudniłem pracownika
    na umowę o pracę,

    w skrzynce pocztowej znalazłem awizo z urzędu pracy,
    kontrola ???

    w aktach osobowych pracownika, jadnak brakuje zaświadczenia lekarskiego
    mój błąd :-(
    składki płacone,

    ktoś mógłby przybliżyć mi temat kontroli w/w urzędu, a może to nie
    kontrola ?

    pozdrawiam
    "Jak wyspana to nieszczęśliwa,Jak szczęśliwa to niewyspana...
    To jest życie erotomanki,To jest życie erotomana..."

  • 2. Data: 2006-09-19 08:43:40
    Temat: Re: [urząd pracy] kontrola
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Wyślij pracownika na badanie lekarskie (lepiej późno niż wcale) no i odbierz
    to awizo - zobaczysz co to jest. ;)

  • 3. Data: 2006-09-19 09:01:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@a...su> napisal(a):
> [...]
    > mój błąd :-(
    > składki płacone,
    >
    > ktoś mógłby przybliżyć mi temat kontroli w/w urzędu, a może to nie

    Ale to nie urząd pracy, tylko chyba PIP?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-09-19 10:28:23
    Od: Robert Steward <b...@a...su>

    Samotnik napisał(a):

    > Ale to nie urząd pracy, tylko chyba PIP?

    LOL-)
    choć na awizie napisane jest U. Pracy
    ale dobrze że wszyscy wiedzą o co chodzi
    pozdr

  • 5. Data: 2006-09-19 10:42:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@a...su> napisal(a):

    > LOL-)
    > choć na awizie napisane jest U. Pracy
    > ale dobrze że wszyscy wiedzą o co chodzi

    No bo UP raczej CIEBIE kontrolować nie będzie ;-) Chyba nie mają
    uprawnień. Jedyne, co mi przychodzi do głowy gdyby to był istotnie
    UP, to że chcą żebyś potwierdził, że gość u Ciebie pracuje, bo na
    90% pobiera jakiś zasiłek albo jakieś inne świadczenia, do których
    nie jest uprawniony jeśli znalazł pracę.

  • 6. Data: 2006-09-19 12:11:47
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 wrz o godzinie 12:42, na pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):

> [...]
    > 90% pobiera jakiś zasiłek albo jakieś inne świadczenia, do których
    > nie jest uprawniony jeśli znalazł pracę.

    I wiedzą to z magicznej kuli w UP :))))
    Co do zasady - to zarówno pracodawca jak i pracobiorca - zobowiązani są do
    poinformowania UP o fakcie zawarcia umowy (podjęciu pracy przez
    pracobiorcę) w terminie siedmiu dni.

    --
    Herbi
    19-09-2006 14:11:46

  • 7. Data: 2006-09-19 21:01:23
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Steward" <b...@a...su> napisał w wiadomości
> [...]
    > mój błąd :-(
    > składki płacone,
    >
    > ktoś mógłby przybliżyć mi temat kontroli w/w urzędu, a może to nie

    Ani urząd pracy, ani PIP nie zawiadamiają pisemnie z wyprzedzeniem o
    mającej nastąpić kontroli. Na kontrolę przychodzą inspektorzy bez
    uprzedzenia.
    Może urząd pracy chce Cię zainteresować jakimś programem z
    Europejskiego Funduszu Społecznego lub pyta o wolne miejsca pracy?
    Urząd pracy prawdopodobnie może prowadzić kontrole "legalności
    zatrudnienia" (niegdyś ta działka należała do wojewódzkich urzędów
    pracy) polegające na wykrywaniu pracowników bez umów o pracę,
    obcokrajowców bez odpowiednich pozwoleń na pracę, pracowników firmy
    zarejestrowanych jako bezrobotne i nie wyrejestrowanych po
    zatrudnieniu itp.

    wa

  • 8. Data: 2006-09-20 14:12:50
    Od: Robert Steward <b...@a...su>

    Herbi napisał(a):

    > I wiedzą to z magicznej kuli w UP :))))
    > Co do zasady - to zarówno pracodawca jak i pracobiorca - zobowiązani są do
    > poinformowania UP o fakcie zawarcia umowy (podjęciu pracy przez
    > pracobiorcę) w terminie siedmiu dni.

    to że pracodawca powinien zgłosić działalność w okręgowym inspektoracie
    pracy
    to już wiem, ale to o czym piszesz to nowość,
    urzednicy z UP toną w masie papierów

  • 9. Data: 2006-09-20 19:30:26
    Od: "Caster" <bierzykowski@___.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ani urząd pracy, ani PIP nie zawiadamiają pisemnie z wyprzedzeniem o
    > mającej nastąpić kontroli. Na kontrolę przychodzą inspektorzy bez
    > uprzedzenia.

    Ciekawe jakim więc cudem mój pracodawca wiedział ponad dobę wcześniej, że
    PIP przeprowadzi kontrolę na zakładzie pracy. Mało tego, pracodawca
    wiedział, że do PIPu wpłynął donos i wiedział również co w nim się
    znajdowało oraz to, że był anonimowy.

  • 10. Data: 2006-09-21 05:10:14
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2006 16:12:50 +0200, Robert Steward napisał(a):

    > to że pracodawca powinien zgłosić działalność w okręgowym inspektoracie
    > pracy
    > to już wiem, ale to o czym piszesz to nowość,
    > urzednicy z UP toną w masie papierów

    Żadna nowość - tak jest od daaawna. Tylko, że nie dotyczy to wszystkich
    nowozatrudnionych - tylko tych, którzy złożą oświadczenie, że są
    zarejestrowani w UP. A takie oświadczenie (że jest lub nie jest
    zarejestrowany) trzeba brać od każdego nowozatrudnianego.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl