  • 1. Data: 2003-08-10 09:55:39
    Temat: urlop szkoleniowy
    Od: "osesek" <a...@g...pl>

    Mam prosbe o pomoc w zinterpretowaniu: § 4 ust. 1 oraz 5 rozporządzenia
    Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 12
    października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz.U. Nr 103, poz. 472 z
    późn.zm.)

    Nie mam problemu z pracodawca gdy chodzi o skierowanie na studia. Problem
    dotyczy jednak wymiaru urlopu.
    Zgodnie z przepisami wymiar urlopu szkoleniowego, który przeznaczony jest na
    udział w obowiązkowych zajęciach oraz przygotowanie się i przystąpienie do
    egzaminów, na każdym roku studiów w szkole wyższej, wynosi dla pracownika
    skierowanego na studia wieczorowe - 21 dni roboczych, zaś na studia
    zaoczne - 28 dni. Jeśli zaś studiujemy na ostatnim roku i musimy napisać
    pracę magisterską, wówczas dodatkowo przysługuje nam 21 dni roboczych na
    przygotowanie pracy (!).

    Mam w zwiazku z tym pytanie. Jestem na ostatnim roku. Mam przyznane umowa 28
    dni urlopu szkoleniowego
    i dofinansowanie. Kwestia sporna jest to czy 21 dni roboczych na
    przygotowanie pracy magisterskiej (o ktorych
    mowa w kodeksie a o ktorych nie ma mowy w umowie) przysluguje mi z automatu
    ? Jak wytlumaczyc to
    pracodawcy, ktory twierdzi, ze umawial sie tylko o 28 dni urlopu
    skoleniowego ? Sa jakies orzeczenia, komentarze
    lub podreczniki do prawa pracy ktore pisza cos czym mozna sie podeprzec ?