  • 1. Data: 2009-02-05 15:21:48
    Temat: upadłość- kontrahent niewypłacalny - co dalej
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Mam klienta, z powodu zatorów płatniczych i złego zarządzania firmą stracił
    płynnosc okolo grudnia (do tego czasu jeszcze realizowal platnosci nalezne
    mojej firmie), od grudnia do teraz - zero. Jeszcze nie ogłosił upadłości,
    dostał ostateczne wezwanie do zapłaty, 7-8 luty moge skladac wniosek do sądu
    (postępowanie nakazowe czy jakos podobnie). Co potem ? Z wyrokiem do
    komornika i komornik bedzie probowal sciagnac zaplate ze spolki. Zapewne nie
    sciagnie lub w tym czasie spolka oglosi upadlosc a w masie upadłościowej
    bedzie niewiele, napewno mnie niz laczne dlugi tej firmy. Czy komornik
    sprawdzi majatek spolki i tylko spolki czy takze od razu zarządu/udzialowcow
    (wlascicieli) ?

    Wygooglalem cos o artykule 299 - odpowiedzialnosci zarządu za długi spolki z
    o.o. - szcegolnie gdy nie oglosili upadlosci majac ku temu przesłanki.
    Prosilbym o wyjasnienie jak w praktyce wygladaja sprawy oparte o art 299
    k.s.h. oraz o przyblizenie kiedy nalezy wystawic z pozwem z tego tytulu -
    dopiero gdy komornik da odpowiedz ze nie jest w stanie sciagnac naleznosci
    ze spolki (lub spolka upadla) ? Czy idac w kierunku dzialan opartych na tym
    artykule rownoczesnie uczestnicze w podziale ewentualnej masy upadlosciowej
    czy nalezy sie tego zrzec ?

    Klient to spolka z o.o. , dlug to jakies 60k pln. W przypadku tego klienta
    to byly praktycznie dwie dostawy, handlowalismy dlugi czas ze soba wiec mial
    wynegocjowany dlugi termin platnosci. Zarzad jest jednoosobowy - prezes.

    Co jeszcze: na ta chwile nie maja upadlosci, wezwanie do zaplaty podbite z
    data 30 stycznia.

    Poradzcie co robic by mozliwie dobrze zabezpieczyc dług.

    Pozdrawiam

    Kane