  • 1. Data: 2005-01-14 16:58:54
    Temat: unieważnienie ślubu koscielnego
    Od: nazir_altamar <n...@i...pl>

    Czy nieskonsumowanie małżeństwa (impotencja o której partnerka nic nie
    wiedziała) jest powodem do jego unieważnienia w sądzie cywilnym ??

  • 2. Data: 2005-01-14 17:15:00
    Temat: Re: unieważnienie ślubu koscielnego
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 17:58:54 +0100, nazir_altamar
    <n...@i...pl> wrote:

    >Czy nieskonsumowanie małżeństwa (impotencja o której partnerka nic nie
    >wiedziała) jest powodem do jego unieważnienia w sądzie cywilnym ??

    Nie wiem jak w sądzie cywilnym, ale według prawa kanonicznego jest to
    całkowicie wystarczający powód, aby unieważnić słub, w sensie
    sakrament. Czyli że go po prostu nie było.

    --
    żuko / Shark von Cygnus
    e-mail: shark maupa post.pl

    "Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

  • 3. Data: 2005-01-14 18:06:14
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    nazir_altamar napisał(a):
    > Czy nieskonsumowanie małżeństwa (impotencja o której partnerka nic nie
    > wiedziała) jest powodem do jego unieważnienia w sądzie cywilnym ??

    Tak :>

    P.S.
    Też o tym sie dowiedziales próbując konsumować ?

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 4. Data: 2005-01-14 18:16:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nazir_altamar wrote:
    > Czy nieskonsumowanie małżeństwa (impotencja o której partnerka nic nie
    > wiedziała) jest powodem do jego unieważnienia w sądzie cywilnym ??

    A co ma sąd cywilny do ślubu kościelnego?

    Tutaj stosowne zapisy znajdziesz w prawie kanonicznym. Na pewno zatajona
    bezpłodność jest podstawą do unieważnienia sakramentu. Impotencja - tego
    na 100% pewien nie jestem. Najlepiej spytaj się lokalnego proboszcza
    albo zadzwoń do kurii.

  • 5. Data: 2005-01-14 21:38:58
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    wiadomości news:cs92a6$j83$1@news2.ipartners.pl...

    > A co ma sąd cywilny do ślubu kościelnego?
    *** Pewnie konkordatowy mieli i mysla, ze to teraz w sadzie cywilnym
    zalatwia...

    > Impotencja - tego na 100% pewien nie jestem.
    *** Tez.

    --
    Pozdr
    miau