  • 1. Data: 2005-06-30 19:53:07
    Temat: umowy o dzielo -staz pracy
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    od 4 miesiecy jestem zarejestrowany jako bezrobotny .... ????
    wczesniej pracowalem przez okres okolo 2 lat , caly czas w ramach umowy o dzielo
    (kilkanascie kolejnych umów)

    czy moge wymuc na urzedzie zeby na podstwaie tych umów , wystawil mi
    zaswiadczenie ze posiadam ten 2 letni starz pracy ..chodzi mi o dokument
    potwierdzający że posiadam jakiś doświadczenie w zawodzie (od pracodawcy bylego
    go nie uzyskam) ???

    Dostarczylem do urzędu wszytkie umowy o dzielo, do wglądu

    Urzędnicy zbywają mnie od 4 miesięcy ... niechcą potwierdzic ze pracowalem
    przez konkretny okres czasu ..

    .. a z drogiej strony kiedy chce zeby uznali ze nigdy nie pracowalem

    ... i przyznali mi naprzyklad staz w ramach programu "pierwsza praca" ..to
    slysze ze mi sie nie nalerzy bo pracowalem ponad trzy miesiace ;) ... wtedy ja
    mówie zeby mi jakoś potwierdzili mi te trzy miesiące, to oni rżną głupa że nie
    mogą mi tego potwierdzić

    ...w jaki sposób mogę wymóc na urzędzie pracy ..zeby wydali mi na piśmie jakąś
    konkretną decyzję i sie w koncy zdeklarowali ...czy mogę się chwalić
    doświadczeniem w pracy czy nie ...
    to jest jak jakaś komedia pomyłek dosłownie ...

    mowie ... prosze o staż .. oni na to ..z przedstwaionych przz pana umow wynika
    ze pan pracowal ponad trzy miesiace wiec sie panu nie nalerzy staż ...
    prosze o potwierdzenie ze mam jakies doswiadzcenie w pracy ..
    .pani mowi z usmiechem ..z przedstawionych przez pana umów nie mozemy panu
    potwierdzic zadnego konkretnego stazu pracy AAAAAAAAAAAaaaaaaaaa !!!!!!!!!

    Prosze o pomoc .. niech mi ktoś powie jak ich zmusic do wydania jakieś decyzji
    juz 4 miesiace mnie kiwają ...

  • 2. Data: 2005-06-30 20:29:30
    Temat: Re: umowy o dzielo -staz pracy
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Poczytaj trochę starszych wiadomości na gurpie to zrozumiesz, że umowa o
    dzieło czy umowa zlecenia to nie to samo co umowa o pracę.
    Nie żądaj by zaliczono do okresu zatrudnienia tego co nie jest i nie będzie
    nigdy okresem pracy. Umowy takie są umowami cywilnymi i nie podlegaja prawu
    pracy.
    Mają znaczenie tylko i wyłącznie dla Urzędu Skarbowego i ZUSu.
    Na przyszłość żądaj umowy o pracę.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-06-30 20:36:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mecenas wrote:

    > Mają znaczenie tylko i wyłącznie dla Urzędu Skarbowego i ZUSu.
    > Na przyszłość żądaj umowy o pracę.

    Dzieła akurat ZUSowi nie podlegają (chyba pracownik zawiera je ze swoim
    pracodawcą).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-06-30 20:38:16
    Od: maHo <m...@p...net>

    darek wrote:
    > od 4 miesiecy jestem zarejestrowany jako bezrobotny .... ????
    > wczesniej pracowalem przez okres okolo 2 lat , caly czas w ramach umowy o dzielo
    > (kilkanascie kolejnych umów)
    [ciach]

    *Chyba* możesz zwrócić się do Sądu Pracy o ustalenie stosunku pracy.
    Jeżeli wygrasz będziesz miał świadectwo pracy, a pracodawca kłopoty :)

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-06-30 21:02:26
    Od: d...@p...onet.pl

    Ja wiem doskonale że umowa o dzieło czy umowa zlecenia to nie to samo co umowa o
    pracę i niechcę żądać by zaliczono do okresu zatrudnienia czasu który te umowy o
    dzieło obejmują ...

    wręcz przeciwnie .. marzę o tym właśnie żeby urząd pracy uznał żę nie
    pracowałem... to by mi naprzykład dało podstawę do skorzyatnia z programu
    pierwsza praca .

    Urząd pracy co i raz zmienia zdanie w mojej sprawie ...
    proszę o staż twierdzi ze pracowałem ponad 3 miesiące i mi sie staż nienależy
    a zaraz potem że to tylko umowy o dzieło i o żadnym okresie pracy niema mowy ani
    3 miesiacy ani 4 ani wogole .

    Moja sytuacja diametralnie zmienia zalerznie od tego czy urząd uzna że ..
    pracowałem przez jakiś czas ...czy też uzna że nie pracowałem ....
    ... chodzi mi tylko o to żeby coś postanowili ...

    mniejsza tym co ... niech mi ustalą stan faktyczny ... i dadzą to na piśmie jaka
    jest moja sytuacja .... czy wedle dokumentów pracowałem.. czy nie ????
    oni zmieniają zdanie w zalerzności od tego jak jest im wygodnie

    pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2005-06-30 21:05:43
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    Sąd pracy rozważam w puzniejszym czasie narazie chcial bym żeby urząd pracy mi
    odpowiedział jasno i na papierze jak to jest według tego urzędy w świetle
    dostarczonych przezemnie dokumentów....

  • 7. Data: 2005-07-01 01:25:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    darek wrote:
    > Sąd pracy rozważam w puzniejszym czasie narazie chcial bym żeby urząd pracy mi
    > odpowiedział jasno i na papierze jak to jest według tego urzędy w świetle
    > dostarczonych przezemnie dokumentów....

    Aaaaaaaaaargh!

    Przestaniesz wreszcie kaleczyć język?!?!

  • 8. Data: 2005-07-01 04:43:41
    Od: maHo <m...@p...net>

    darek wrote:
    > Sąd pracy rozważam w puzniejszym czasie narazie chcial bym żeby urząd pracy mi
    > odpowiedział jasno i na papierze jak to jest według tego urzędy w świetle
    > dostarczonych przezemnie dokumentów....

    Według mnie, to stażu pracy jako takiego nie masz (bo do stażu liczą sie
    chyba tylko umowy o pracę).

    Z drugiej strony miałeś w ostatnim czasie dochody, i to cię wg.
    urzędników wyklucza z ubiegania się o staż (hmm, to staż i to staż, nie
    pomylić stażu ze stażem ;) ).

    Nie wiem czy słusznie czy nie, ale ja bym sie nie zdziwił gdyby ich
    stanowisko ma oparcie w przepisach.

    Więc jedynym w moim przekonaniu wyjściem jest formalne uznanie okresu
    "pracy na UoD" jako stosunku pracy, z wszystkimi tego zaletami i wadami.

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-07-01 06:23:10
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    > potwierdzic zadnego konkretnego stazu pracy AAAAAAAAAAAaaaaaaaaa !!!!!!!!!
    >
    > Prosze o pomoc .. niech mi ktoś powie jak ich zmusic do wydania jakieś

    oczywiscie wystosowales oficjalne pismo do urzedu i nie otrzymales
    odpowiedzi na pismie?

  • 10. Data: 2005-07-01 07:44:26
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia 30 Jun 2005 21:53:07 +0200, darek napisał(a):

> [...]
    > potwierdzający że posiadam jakiś doświadczenie w zawodzie (od pracodawcy bylego

    Ja tu chyba czegoś nie kumam...
    Czy ty chcesz, żeby UP potwierdził Ci coś, co nie miało miejsca w tym
    urzędzie pracy i w dodatku w okresie gdy nie byłeś jego klientem?

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl