  • 1. Data: 2006-08-10 07:50:34
    Temat: umowa w imieniu gminy - smierdzaca sprawa
    Od: k...@p...onet.pl

    witam,
    mam pytanie dotyczace legalnosci ponizszej sytacji:
    w pewnej gminie zostala zawarta umowa zlecenia pomiedzy Gmina
    reprezentowa przez Przewodniczacego Rady Gminy Pana X, a panem Y,
    ktory w umowie jest osoba prywatna, ale w rzeczywistosci jest wojtem
    gminy. Umowa dotyczy realizacji projektu unijnego.
    i teraz pytania:
    1. czy umowe moze zawrzec Przewodniczacy Rady Gminy w imieniu Gminy
    2. czy umowa moze byc zawarta z de facto wojtem gminy wystepujacym jako
    osoba prywatna.

    pozdrawiam
    Kacper

  • 2. Data: 2006-08-10 12:22:08
    Temat: Re: umowa w imieniu gminy - smierdzaca sprawa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > 1. czy umowe moze zawrzec Przewodniczacy Rady Gminy w imieniu Gminy

    Tak. Kwestia podjecia odpowiedniej uchwaly.

    > 2. czy umowa moze byc zawarta z de facto wojtem gminy wystepujacym jako
    > osoba prywatna.

    Najpewniej musial byc przetarg. W takiej sytuacji chyba - zaznaczam chyba, bo
    nie mam czasu sprawdzic - wójt nie mógl w nim startowac.

  • 3. Data: 2006-08-10 13:54:19
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Najpewniej musial byc przetarg. W takiej sytuacji chyba - zaznaczam chyba,
    bo
    > nie mam czasu sprawdzic - wójt nie mógl w nim startowac.

    Przetargi obowiazuja od jakies kwoty >>

    Jaca

  • 4. Data: 2006-08-11 10:07:47
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebf8eb$56l$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Uzytkownik <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Tak. Kwestia podjecia odpowiedniej uchwaly.

    A to się aby nie łapie na "oświadczenie woli w imieniu gminy w zakresie
    zarządu mieniem"? Bo jeśli tak, to w ustawie jest, że wójt lub zastępca
    (ewentualnie plus ktoś inny upoważniony przez wójta).

    > Najpewniej musial byc przetarg. W takiej sytuacji chyba - zaznaczam chyba, bo
    > nie mam czasu sprawdzic - wójt nie mógl w nim startowac.

    Tu może być luka. Bo jest zakaz prowadzenia działalności gospodarczej i
    zasiadania w spółkach itp. (upraszczam, szczegóły w ustawie o
    ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące
    funkcje publiczne), ale wygląda mi na to, że nie obejmuje działalności
    wykonywanej osobiście. W sumie przydałoby się więcej danych.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.