  • 1. Data: 2003-04-05 19:20:23
    Temat: umowa najmu, wypowiedzenie, jak zalatwic pewna sprawe....
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl>

    witam. jestem nowy na grupie (tzm. od pewnego czasu obserwuje ale teraz
    zwracam sie do Was po raz pierwszy z prosba o pomoc :)
    moj problem dotyczy umowy najmu.. dla Was to banalna sprawa, ale chcialbym
    sie upewnic nim przedloze firmie najmujacej moje pomieszczenia
    wypowiedzenie. Nie chcialbym popelnic zadnego podstawego bledu, a w tym
    przypadku uczenie sie na swoich wlasnych nie jest najlepszym wyjsciem jak mi
    sie wydaje. Otoz, przejde do konkretow:
    w dn. 29.08.1997 zawarta zostala "Umowa najmu" (zeby nie zasmiecac
    zeskanowalem - do przejrzenia po adresem
    http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/umowa_str_1.jpg i
    http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/umowa_str_2.jpg ) na wynajem budynku na 5
    lat. Umowa wygasala wiec 31.08.2002 zawarty zostal aneks
    (http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/aneks2.jpg ) mowiacy o podniesieniu
    czynszu i przedluzeniu umowy do 31 marca 2003 r. Teraz zdecydowalem sie nie
    przedluzac umowy najmu, jednak mam nurtujace mnie pytanie: par.8 "Umowa
    niniejsza zostaje zawarta od dnia 1 września 1997 r. do dnia 31 sierpnia
    2002 r. z zachowaniem trzy miesiecznego okresu wypowiedzenia (..)" Czy
    jesli umowa zgodnie z aneksem wygasla 31 marca 2003 roku a ja nie zgadzam
    sie na jej dalsze przedluzenie to w jakim trybie firma musi opuscic budynki?
    Czy w tym przypadku tez obowiazuje 3 miesieczny okres wypowiedzenia? Czy
    powinienem uczynic to na 3 miesiace przed wygasnieciem umowy? I czy jezeli
    firma ma 3 miesiace na przeprowadzke (bo chyba tak nalezy to rozumiec), to
    (bo jestem pewien na 100%!! ze wykorzystaja ten czas co do dnia) czy w tym
    okresie musza placic czynsz (umowa wygasla) ? Interesuje mnie fakt ze w
    aneksie nie ma mowy o okresie wypowiedzenia. Mozecie poswiecic chwilke czasu
    na pomoc laikowi w tych sprawach (niestety :) ktory nie chce popelnic
    niepotrzebnego bledu ? Pozdrawiam
    jedrus4

  • 2. Data: 2003-04-06 00:37:55
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "jedrus4" <j...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    Umowa zostala zawarta na czas okreslony, wiec nie wymaga ona wypowiedzenia.
    Termin 3 miesieczny byl wprowadzony po to, aby dalo sie te umowe
    wypowiedziec przed uplywem celego okresu umowy, jesli ktoras ze stron by
    tego chciala.
    W tej sytuycji firmy juz nie powinno w lokalu byc i jesli nie chcesz, aby
    najem byl kontynuowany, to powinienies niezwlocznie wystosowac do nich pismo
    z prosba o oproznienie lokalu, bo w przypadku gdy bedzie on uzywany nadal w
    taki sam sposob za Twoja zgoda (chocby dorozumiana), bedzie mozliwe rowniez
    uznanie, ze najem ten przeksztalcil sie w zawarty na czas nieokreslony. A
    wtedy pozbycie sie najemcy wymagaloby wypowiedzenia z Twojej strony.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-04-06 08:31:16
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl>

> [...]
    > Termin 3 miesieczny byl wprowadzony po to, aby dalo sie te umowe
    > wypowiedziec przed uplywem celego okresu umowy, jesli ktoras ze stron by
    ***tak tez myslalem, ale wolalem sie upewnic

    > W tej sytuycji firmy juz nie powinno w lokalu byc i jesli nie chcesz, aby
    > najem byl kontynuowany, to powinienies niezwlocznie wystosowac do nich
    pismo
    > z prosba o oproznienie lokalu,
    *** gdzie moge znalezc wzor takiego pisma? czy wystraczy, ze napisze "w
    zwiazku z nieprzedluzeniem umowy najmu lokalu prosze o opuszczenie
    pomieszczen"

    *** bardzo dziekuje za pomoc.
    jedrus4

  • 4. Data: 2003-04-06 12:48:30
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl>

    > wtedy pozbycie sie najemcy wymagaloby wypowiedzenia z Twojej strony.

    dzieki, ale wlasnie skonstruowane bylo to nastepujaco: "umowa niniejsza
    zostaje zawarta od dnia 1 września 1997 r. do dnia 31 sierpnia 2002 3. z
    zachowaniem trzy miesiecznego okresu wypowiedzenia" czy nie oznacza to, ze
    powinienem poinformowac firme ze nie przedluze umowy 3 miesiace przed jej
    koncem? chce sie tlyko upewnic, absolutnie nie podwazam Pana zdania. i
    jeszcze pytanka - czy nakaz opuszczenia musi byc podpisany przez najemce,
    czy wystarczy ze napisze na mojej kopii ze wplynelo do niego dnia tego i
    tego? i czy moge sam ustalic termin w ktorym firma ma sie wyniesc? chcialbym
    aby bylo to 14 dni. co jesli firma nie przyjmie mojego pisma? moge wejsc z
    policja na teren obiektu wynajmowanego i zmienic zamki? co jesli przyjma do
    wiadomosci nakaz a po 14 dniach nie opuszcza go? bede bardzo wdzieczny za
    odpowiedz na te nurtujace mnie pytania. pozdrawiam Andrzej Pindor

  • 5. Data: 2003-04-06 13:09:15
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl>

> [...]
    > Termin 3 miesieczny byl wprowadzony po to, aby dalo sie te umowe
    > wypowiedziec przed uplywem celego okresu umowy, jesli ktoras ze stron by

    wiem ze to juz kolejne pytanie, ale jak widzicie nie ide wcale na latwizne i
    szperam wszedzie gdzie tylko jest to mozliwe. znalazlem nastepujacy artykul:
    " Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są zobowiązane do dnia
    opróżnienia lokalu co miesiąc uiszczać odszkodowanie" (Art.18 ust.1 ustawy
    "o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu
    cywilnego" - Dz. U. z 2001 r. Nr.71, poz. 733.). czy ma to zastosowanie w
    moim przypadku? chce postraszyc tym firme, nie mam zamiaru bawic sie w zadne
    odszkodowania, ale moze to byc dobrym argumentem przetargowym do opornego
    najemcy.( http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/umowa_str_1.jpg
    http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/umowa_str_2.jpg ) umowa byla zawarta :
    "najemca bedzie wykorzystywal wynajmowane pomieszczenia na cele zwiazane z
    dzialalnoscia produkcyjna w zakresie szycie odziezy, bez prawa podnajmu
    firmom lub osobom trzecim" (Par. 2). pozdrawiam i bardzo bede wdzieczny za
    pomoc. moze ktos pomoglby mi sformulowac nakaz opuszczenia budynku? czy
    mozecie rzucic okiem na ten, ktory sam napisalem
    http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/nakaz.doc . pozdrawiam
    andrzej pindor

  • 6. Data: 2003-04-06 14:16:40
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl>

    poprawny adres to tego co sam sklecilem (nakaz opuszczenia budynku)
    http://strony.wp.pl/wp/jedrus4/nakaz.doc
    pozdry
    jedrus4 & czerwony 1300 '67 (w remoncie)

  • 7. Data: 2003-04-06 17:23:50
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    > wiadomosci nakaz a po 14 dniach nie opuszcza go? bede bardzo wdzieczny za
    > odpowiedz na te nurtujace mnie pytania. pozdrawiam Andrzej Pindor

    Tak, ale to moim zdaniem nie zmienia faktu, ze umowa zostala zawarta na czas
    okreslony - podano przeciez wyraznie czas trwania umowy. Klauzule o
    trzymiesiecznym okresie wypowiedzenia wprowadza sie po to, aby takie
    wypowiedzenie w ogole moglo byc przed uplywem terminu ustalonego w umowie
    mozliwe. Bo w przeciwnym razie umowy zawartej na czas okreslony nie mozna
    rozwiazac za wypowiedzeniem (wylacznie za porozumieniem stron, czyli zgodnym
    odstapieniem obydwu stron od wczesniejszej umowy).
    Wyslij im poleconym z potwierdzeniem odbioru nakaz oproznienia lokalu i
    ustal kwote, ktora maja Ci zaplacic za bezumowne kozystanie z lokalu (np.
    ulamkowa czesc czynszu za kazdy dzien). Umowa ta nie podlega pod ustwae o
    chronie praw lokatorow, bo to nie jest lokal mieszkalny. Mozesz tez im
    doreczyc osobiscie i poprosic szefa firmy o pokwitowanie odbioru. Wtedy masz
    dowod, ze nie zgadzales sie w sposob dorozumiany na przedluzenie umowy na
    czas nieokreslony.
    Twojego pisma nie jestem w stanie przeczytac, bo wyskakuje mi haslo "403
    dostep zabroniony. Ta strona zostala administracyjnie zablokowana lub
    konfiguracja serwera wyklucza twoj dostep do niej"

    --
    pozdr
    Przemek