-
1. Data: 2003-04-14 11:04:16
Temat: uchybienie terminu
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Pr <p...@k...pl> napisał(a):
> Kupiłem w poniedziałek buty Nike w sklepie "Athletic's Foot" we Wrocławiu w
> Galerii Dominikańskiej.
> W czwartek zauważyłem rozdarcie skóry buta z tyłu nad piętš. Pęknięcie to
> NIE JEST wynikiem uszkodzenia mechanicznego (np. zahaczenie o pręt), lecz
> powstało w wyniku NORMALNEGO użytkowania (przez 4 dni!!!). Mylę, że była to
> wada ukryta, która powiększyła się. Jest to wynik nieprawidłowego zszycia
> skóry.
> Sprzedawca przyjšł buty i wysłał je do rzeczoznawcy. Powiedział, że zostanš
> najprawdopodobniej naprawione. Ale ja nie chciałem nowych-naprawianych
> butów, dlatego w rubryce "Żšdanie reklamujšcego" formularza reklamacyjnego
> kazałem wpisać "Wymiana".
> Obawiam się, że rzeczoznawca stwierdzi, że to moja wina.
> Na jaki przepis, artykuł, paragraf powinienem się powołać, aby dochodzić
> swojej racji i otrzymać nowš parę butów?
>
> Muszę dodać, że sprzedawca wygłosił mowę o jakim doskonałym centrum
> testowym butów w Holandii, czy gdzie tam i podsumował że te buty nie mogły
> przejć pozytywnie takiego testu, gdyby miały tę wadę (wkurzył mnie jeszcze
> bardziej tym idealistycznym gadaniem, zwłaszcza że dodał że 2 tygodnie temu
> wymieniali jeden model buta wszystkim reklamujšcym, bo miał wadę
> fabrycznš!).
>
> Mam czekać do 3 tygodni - krew mnie zalewa ze złoci! Zwłaszcza, że
> użytkowałem je 4 DNI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Z ustępu 3 wynika, ze masz czekać do 14 dni (kalendarzowych). Ustawa nie
przewiduje umownego wydłużania terminu, jak poprzednio obowiązujące
rozporząedzenie konsumenckie z 25.06.2002r.
pzdr
marek radwański
>
> Z góry dziękuję za radę.
>
> Bosy
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/