  • 21. Data: 2006-01-23 16:33:54
    Temat: Re: Oprocentowanie karne pozyczek--- 42 % w skali roku
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Myślę, że sąd nie może modyfikować postanowienia o odsetkach sprowadzając
    > je do rozsądnego poziomu, a jedynie uznać określone postanowienie umowy (o
    > odsetkach) za nieważne i zasądzić odsetki ustawowe.

    Moze sprowadzic do poziomu odsetek ustawowych, bylo na ten temat
    postanowienie SN

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 22. Data: 2006-01-23 16:42:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
    > Moze sprowadzic do poziomu odsetek ustawowych, bylo na ten temat
    > postanowienie SN

    Zmodyfikować postanowienie umowne czy zasądzić ustawowe jako wynikające
    z przepisów? Efekt ten sam, ale podstawy (poza przepisami o wyzysku) do
    modyfikowania umowy niespecjalnie widzę.

    KG

  • 23. Data: 2006-01-23 17:00:04
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Zmodyfikować postanowienie umowne czy zasądzić ustawowe jako wynikające z
    > przepisów? Efekt ten sam, ale podstawy (poza przepisami o wyzysku) do
    > modyfikowania umowy niespecjalnie widzę.

    Ani jedno ani drugie - niewaznosc (na podstawie art. 58) dotyka tylko te
    wygorowana czesc, ponad wysokosc odsetek ustawowych

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 24. Data: 2006-01-23 17:06:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
    > Ani jedno ani drugie - niewaznosc (na podstawie art. 58) dotyka tylko te
    > wygorowana czesc, ponad wysokosc odsetek ustawowych

    Jakieś wskazanie na orzeczenie? Dlaczego akurat ponad wysokość odsetek
    ustawowych, przecież wyższe od ustawowych też byłyby dopuszczalne. Więc
    skąd akurat ten pułap?

    KG

  • 25. Data: 2006-01-23 17:17:05
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Jakieś wskazanie na orzeczenie? Dlaczego akurat ponad wysokość odsetek
    > ustawowych, przecież wyższe od ustawowych też byłyby dopuszczalne. Więc
    > skąd akurat ten pułap?

    II CKN 1097/2000
    http://tinyurl.com/apsdv

    Przeczytalem teraz to orzeczenie jeszcze raz i rzeczywiscie masz racje w
    punkcie, w ktorym twierdzisz, ze moga byc wyzsze od ustawowych, moje
    przeoczenie;-))

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 26. Data: 2006-01-23 18:31:10
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Nie zasadzic w ogole? Sad moze uznac, ze odsetki sprzeczne sa tylko w
    > pewnym zakresie (w ktorym sa wygorowane)

    zapedzilem sie chodzilo mi o to ,ze moze nie zasadzic odsetek umownych a
    zasadzi ustawowe

  • 27. Data: 2006-01-23 19:53:48
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 23 Jan 2006 09:48:20 +0100, gringo77 napisał(a):

    > Witam,
    >
    > wlasnie znalazlem to w 1 banku
    > czy jest to zgodne z prawem?
    > czy panstwo nie powinno ukrocici takiej lichwy?
    > w sredniowieczu lichwa to bylo 13%
    > i mialo sie duze klopoty z ksiedzem na spowiedzi
    >
    > a teraz 42% w ciagu roku?
    > przy inflacji rocznej rzedu 4%.
    > ciekawym waszego zdania

    Powiem ci w tajemnicy że prowizja na drobizgach w sklepach typu bateryjki,
    cześci, kable, końcówki itp to kilkaset procent. Rozumiem że dla ciebie to
    nie jest to samo ale pieniądz jest takim samym towarem w banku jak baterie
    w elektrycznym wiec przyjmij do wiadomości że w gospodarce rynkowej jest
    prawo popytu i podaży a cała reszta to tło.
    Dopóki nie następuje monopol to państwo nie powinno 'pomagać' czyli
    określać innym co ile ma kosztować.

    --
    pozdrawiam,

  • 28. Data: 2006-01-24 13:37:24
    Temat: ten bank to SKOK
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witam,

    czyli teraz juz nie ma zadnych moralnych skrupolow?
    nawet 42% w ciagu roku to normalka?
    oj wy ludziska jak wy nie wiecie nic o kapitalizmie.
    "wolna gospodarka", a pokazcie mi panstwo na swiecie gdzie ona jest? tam
    gdzie rzeczywisty popyt natrafia na rzeczywista podaz.

    gringo