  • 1. Data: 2007-11-05 17:06:34
    Temat: telekomunikacyjne hipotetyczne pytanie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Pomyślmy nad tą sytuacją:

    Podpisuję umowę z przedstawicielem jakiegoś operatora GSM umowę u mnie w
    domu.
    Zdaje się, że podpisuje się wtedy 2 umowy - na zakup telefonu i na
    usługi telekomunikacyjne.

    Co jak ktoś w czasie 10 dni zrezygnuje z umowy telekomunikacyjnej ale
    nie z telefonu?! :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2007-11-05 17:48:08
    Temat: Re: telekomunikacyjne hipotetyczne pytanie
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | domu.
    | Zdaje się, że podpisuje się wtedy 2 umowy - na zakup telefonu i na

    I w tej umowie jest gdzieś klauzula drobnym drukiem że w razie rezygnacji z
    umowy przed upływem jej terminu płacisz operatorowi karę umowną .

  • 3. Data: 2007-11-05 18:04:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł Ubysz pisze:

    > I w tej umowie jest gdzieś klauzula drobnym drukiem że w razie rezygnacji z
    > umowy przed upływem jej terminu płacisz operatorowi karę umowną .

    Tylko że od tego postanowienia umowy on też odstąpił :), bo odstąpił od
    całej umowy
    Prędzej to wszystko jest jedną umową (łącznie z telefonem).

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 4. Data: 2007-11-05 18:32:35
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Johnson pisze:

> [...]

    Chyba żadne postanowienie umowy nie może stać ponad prawem...

    > Tylko że od tego postanowienia umowy on też odstąpił :), bo odstąpił od
    > całej umowy

    :)

    > Prędzej to wszystko jest jedną umową (łącznie z telefonem).

    Też tak myślę, ale ogólnie to niezły przekręt mógłby być :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-11-05 23:44:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Ubysz wrote:

    > I w tej umowie jest gdzieś klauzula drobnym drukiem że w razie rezygnacji z
    > umowy przed upływem jej terminu płacisz operatorowi karę umowną .

    Nieistotne. Ustawa daje 10 dni na anulowanie umowy. Bez żadnych opłat.

    A kara umowna jest za rozwiązanie umowy (z winy abonenta) a nie jej
    anulowanie.

  • 6. Data: 2007-11-05 23:45:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PlaMa wrote:

    > Zdaje się, że podpisuje się wtedy 2 umowy - na zakup telefonu i na
    > usługi telekomunikacyjne.

    Nie. Jedną umowę - na usługi i zakup sprzętu.

    > Co jak ktoś w czasie 10 dni zrezygnuje z umowy telekomunikacyjnej ale
    > nie z telefonu?! :D

    Nie da rady. Od umowy można odstąpić tylko w całości - a nie po kawałku.

  • 7. Data: 2007-11-06 22:54:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie. Jedną umowę - na usługi i zakup sprzętu.

    No właśnie odgrzebałem starą umowę z Orange... faktycznie jedna...
    cwaniaki! :)

    > Nie da rady. Od umowy można odstąpić tylko w całości - a nie po kawałku.

    a to jest jasne :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 8. Data: 2007-11-06 22:55:52
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    PlaMa pisze:

    > No właśnie odgrzebałem starą umowę z Orange... faktycznie jedna...
    > cwaniaki! :)

    właśnie sobie o czymś pomyślałem... a nie ma przypadkiem zakazu łączenia
    ofert? Coś mi dzwoni ale nie jestem nie jestem pewien. Było to chyba
    przy okazji TP i Neo...

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 9. Data: 2007-11-06 23:34:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PlaMa pisze:

    > właśnie sobie o czymś pomyślałem... a nie ma przypadkiem zakazu łączenia
    > ofert? Coś mi dzwoni ale nie jestem nie jestem pewien. Było to chyba
    > przy okazji TP i Neo...

    Zakazu łączenia nie ma. Jest natomiast zakaz stosowania wyłącznie
    sprzedaży wiązanej usług. A tu masz opcję - zamówić abonament bez
    telefonu, z telefonem po cenie nominalnej lub w promocji z telefonem za
    złotówkę.

    M.