-
1. Data: 2002-10-14 07:27:10
Temat: telefon - rękojmia
Od: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl>
jakie ja w zasadzie mam prawa z tytułu rękojmii?
kupiłem telefon w promocji (idea).
po 2ch tygodniach stwierdziłem, że jest uszkodzony (nie działają funkcje
głosowe)
oddałem do pktu sprzedaży w ramach rękojmii.
pani przyjęła, powiedziała, że wysyła do serwisu w celu ekspertyzy.
po kilku dniach zadzwoniła do mnie, powiedziała, że potwierdzono wadę i
dostanę nowy telefon.
od momentu oddania telefonu do pktu sprzedaży minęło 15 dni.
nie dostałem jeszcze telefonu "bo w serwisie w tej chwili ich nie mają,
czekają na dostawę".
ile czasu sklep ma na załatwienie rękojmi?
14 dni? roboczych, czy kalendarzowych?
jeśli nie wywiążą się w terminie to czego mogę żądać?
--
pzdr
K S X
k s x ( a t ) k s x . p r v . p l
GG: 490364
-
2. Data: 2002-10-14 09:07:23
Temat: Re: telefon - rękojmia
Od: t...@w...pdi.net
KSX <k...@k...prvnospam.pl> wrote:
> 14 dni? roboczych, czy kalendarzowych?
> jeśli nie wywiążą się w terminie to czego mogę żądać?
Raczej kalendarzowych. IMHO mozesz spokojnie isc do nich odebrac kase za
telefon. Ale...poczytaj :-)
http://groups.google.com/groups?q=serwis+telefon+gro
up:pl.misc.konsumenci&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&inla
ng=pl&selm=9ltqfr%245ct%241%40news.tpi.pl&rnum=3
> pzdr
> K S X
Z powazaniem
Tomasz Leszczynski
(...)
-
3. Data: 2002-10-14 10:32:14
Temat: Re: telefon - rękojmia
Od: "lidmar" <l...@g...pl>
dokładnie 1 lipca weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami.
Zgodnie z treścią przepisu par. 19 ust. 4 jeżeli załatwienie
reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania w miejscu używania
towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca powinien
reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii, przeprowadzenia
badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie postanowiły
inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia towaru.
żądać możesz tego, co w ramach rękojmi można zadać:
-odstąpienie od umowy sprzedaży,
-obniżenie ceny
-wymiana towaru na nowy niewadliwy
pzdr
marek
Użytkownik "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl> napisał w wiadomości
news:aodrkh$vvd$1@ns.ppcor.org.pl...
> jakie ja w zasadzie mam prawa z tytułu rękojmii?
> kupiłem telefon w promocji (idea).
> po 2ch tygodniach stwierdziłem, że jest uszkodzony (nie działają funkcje
> głosowe)
> oddałem do pktu sprzedaży w ramach rękojmii.
> pani przyjęła, powiedziała, że wysyła do serwisu w celu ekspertyzy.
> po kilku dniach zadzwoniła do mnie, powiedziała, że potwierdzono wadę i
> dostanę nowy telefon.
> od momentu oddania telefonu do pktu sprzedaży minęło 15 dni.
> nie dostałem jeszcze telefonu "bo w serwisie w tej chwili ich nie mają,
> czekają na dostawę".
> ile czasu sklep ma na załatwienie rękojmi?
> 14 dni? roboczych, czy kalendarzowych?
> jeśli nie wywiążą się w terminie to czego mogę żądać?
>
>
> --
> pzdr
>
> K S X
> k s x ( a t ) k s x . p r v . p l
> GG: 490364
>
>
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2002-10-14 17:09:10
Temat: Re: telefon - rękojmia
Od: p...@p...onet.pl
Czy dałeś kartę gwarancyjną przy reklamacji ?
Jeśli nie to mamy do czynienia z rekojmią i nie martw sie bo jeśli masz na
piśmie potwierdzenie słuszności roszczenia reklamacyjnego oraz faktu gotowości
do wymiany aparatu an nowy. Mają termin 14 lub 21 dni na rozpatrzenie
reklamacji - wypowiedzenie się w sprawie. Jesli w terminie się wypowiedzeieli
poczekaj cierpliwie jeszcze trochę może na prawdę nie mają nowych aparatów na
stanie, a jesli chcesz napisz pismo wyznaczając im termin do spełnienia
rzeczozwego świadczenia i już.
Jeśłi to nie poskutkuje nowe pismo w którym będziesz odstepował od umowy. Ale
na pewno dostaniesz aparat nie bedą chcieli stracić abonenta.
Dominik
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl