  • 1. Data: 2003-12-08 11:47:19
    Temat: szantaż - długie
    Od: "Katarzyna" <k...@o...pl>

    Witam,
    Przepraszam, że takie długie, ale chciałam dokładnie opisać sytuację w której
    się znalazłam.
    Moja mama ma mieszkanie, w którym nie mieszka. Więc "wynajęłam" je znajmomym.
    Umówiliśmy się, że ja będę płacić wszystkie rachunki typu czynsz ,telefon, gaz,
    światło, internet i kablówka. Mieszkanie było zniszczone, więc umówiliśmy się,
    że będą partycypować w kosztach remontu (wymiana brodzika, cyklinowanie
    podłogi, malowanie itp) Przekazywali mi 1000 zł miesięcznie na konto.
    Teraz się wyprowadzili i żądają ode mnie zwrotu tych pieniędzy.
    Zwykły szantaż. Grożą, że powiadomią Urząd Skarbowy, że nie płaciłam podatku od
    wynajmu. Którego tak naprawdę nie było. Nie została spisana żadna umowa. Nie
    jestem nawet właścicielką tego mieszkania. Pieniądze przekazywali na moje konto
    (mama nic z tego nie miała i nawet o tym nie wiedziała).
    Obliczyli sobie, że przyjdzie mi zapłacić 4000 podatku + odsetki za
    nierozliczanie się z US i na tej podstawie chcą wyłudzić ode mnie pieniądze.
    Co mam zrobić? Nie chcę żeby mama miała jakiekolwiek nieprzyjemności z tego
    tytułu. Czy w ogóle coś osiągną zgłaszając taką sytuację?
    Bardzo proszę o odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    Katarzyna

  • 2. Data: 2003-12-09 09:18:01
    Temat: Re: szantaż - długie
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > Co mam zrobić? Nie chcę żeby mama miała jakiekolwiek nieprzyjemności z tego
    > tytułu. Czy w ogóle coś osiągną zgłaszając taką sytuację?

    Ile tam mieszkali ? Tylko w tym roku ? Czy w poprzednim tez ?

  • 3. Data: 2003-12-09 10:02:08
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <M...@n...tpi.pl>, KrzysiekPP wrote:

    > Ile tam mieszkali ? Tylko w tym roku ? Czy w poprzednim tez ?

    Jeśli nawet było to w zeszłym, to możesz zrobić jeszcze tak: złóż korektę
    i zapłać zaległy podatek. Nie wiem jak to się konkretnie tam nazywa w tej
    dziwnej podatkowej terminologii ale zdaje się że istnieje instytucja
    przyznania się do nieujawnionych dochodów. Póki US się do Ciebie nie
    dobrał to masz możliwość manewru, a jak już wszystko uregulujesz to zdaje
    się że z żądań pani prawnik od nieruchomości robi się chyba groźba karalna
    o ile już w tej chwili nie jest bo tylko w części i formalnie ma ona na
    celu ochronę prawa.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-09 10:40:47
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl>

    Witam

    "Katarzyna" <k...@o...pl> napisał:

    > Przepraszam, że takie długie, ale chciałam dokładnie opisać sytuację
    > w której się znalazłam. Moja mama ma mieszkanie, w którym nie
    > mieszka. Więc "wynajęłam" je znajmomym...
    [ciach]

    Jezeli uwazasz, ze prawdopodobienstwo spelnienia grozby przez
    bylych najemcow jest duze, to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko
    atak wyprzedzajacy. Mianowicie zloz zawiadomieni o probie szantazu.
    Wowczas startujesz z zupelnie innej pozycji. Mozesz opisac cala
    sytuacje tak jak zasugerowal to kilka postow wyzej kol. Robert Tomasik
    (lepsze 2% zaleglosci wobec US niz 19%). W takim zawiadomieniu
    mozesz zaznaczyc iz nie rozumialas dlaczego najemcy tytuluja przelewy
    nie jako np. "zwrot pozyczki", ale jaki "czynsz za miesiac...". I ze dopiero
    teraz zrozumialas, ze bylo to dzialanie celowe, majace ulatwic pozniejszy
    szantaz.
    Oczywiscie idealnie byloby gdybys miala te grozbe zlozenia doniesienia
    do US jezeli im nie "zaplacisz" na pismie (albo nagrana rozmowe). To
    ulatwiloby znacznie sprawe. Domyslam sie ze raczej jej nie masz. Sprobuj
    wiec wyslac do nich list nawiazujac do tej grozby (np. o zmniejszenie
    kwoty)... byc moze odpowiedza Ci na ten list, przy okazji ponawiajac grosbe.

    (mrk)

  • 5. Data: 2003-12-09 11:44:53
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > o ile już w tej chwili nie jest bo tylko w części i formalnie ma ona na

    Dokladnie ... zlozyc korekty, zaplacic podatek + odsetki, wyrazic czynny
    zal i z prawie czystym sumieniem ;) grac w kotka i myszke z
    szantazystami ....

  • 6. Data: 2003-12-09 17:42:30
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > kwoty)... byc moze odpowiedza Ci na ten list, przy okazji ponawiajac grosbe.

    Uważam że mogą to zrobić, ona jest prawnikiem i specjalizuje się w obrocie
    nieruchomościami. a doniesienie do US to tylko jeden telefon.
    mam tą groźbę na piśmie - w mailu, rozmowa odbywała się z tel. komórkowego na
    inny telefon komórkowy, więc wydaje mi się, że nagranie jest przechowywane u
    operatora, nie wiem jak z jego odzyskaniem, ale może się da.

    Oni mieszkali tam od sierpnia 2002 roku. Więc mam jak najszybciej złożyć
    korektę, a może osobiście udać się do US ?
    I jak to ująć ? Jako najem, czy jako pożyczkę ? Rozliczenia nigdy nie robię
    sama, bo nie umiem. Czy jest tu ktoś, kto mógłby mi, oczywiście odpłatnie,
    pomóc w tej sprawie ? Będę bardzo wdzięczna. (Jestem z Warszawy)

    A zawiadomienie o szantażu zgłosić do US czy raczej na policję ?

    Jeszcze raz się przkonałam, że nie należy nikomu pomagać, bo wszystko się
    obraca przeciwko mnie :( naiwność :(

    Pozdrawiam Wszystkich i dziękuję,
    Katarzyna

  • 7. Data: 2003-12-09 21:28:39
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, k...@o...pl wrote:

    > Jeszcze raz się przkonałam, że nie należy nikomu pomagać, bo wszystko się
    > obraca przeciwko mnie :( naiwność :(

    Mieszkanie w zniszczonym mieszkaniu za 1000zł miesięcznie. Nie wiemy
    wprawdzie jak duże mieszkanie i nie wiemy gdzie (prawdopodobnie nie w
    W-wie), ale na jakąś super pomoc to nie wygląda. Wyremontowałaś sobie
    za ich pieniądze mieszkanie, oni płacili za dach nad głową, więc gdzie
    tu pomoc? Dwustronna umowa, obustronne korzyści.

    Renata

  • 8. Data: 2003-12-09 23:21:32
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl>

    Witam

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    > komórkowego na inny telefon komórkowy, więc wydaje mi się, że
    > nagranie jest przechowywane u operatora, nie wiem jak z jego

    Mail z grozba to dobry dowod, natomiast zaden operator nie nagrywa
    rozmow telefonicznych... chyba ze na polecenie ABW.

    > Oni mieszkali tam od sierpnia 2002 roku. Więc mam jak najszybciej
    > złożyć korektę, a może osobiście udać się do US ?

    Cos mi tu nie pasuje. Skoro mieszkali od sierpnia 2002r. i placili Ci
    po 1000zl miesiecznie, to maksymalnie zainkasowalas 16000zl.
    Z tego co sie zdarzylem zorientowac, w przypadku najmu na cele
    mieszkalne, mozesz zaplacic badz 19% podatek dochodowy, badz
    ryczaltem 8,5% od przychodow. Jezeli chodzi o pierwszy przypadek,
    to zakladajac iz wszystkie oplaty wyniosly powiedzmy 500zl (pewnie
    bylo wiecej, bo jak piszesz byl tam rowniez internet, telefon, kablowka),
    to wychodzi 1520zl podatku. W drugim natomiast 1360zl podatku.
    Czyli albo cos pomieszalem :) albo Ci najemcy chca Cie wyrolowac,
    piszac ze jestes winna US 4000zl. Stad tez zloz korekte do US,
    zaplac nalezny podatek z odsetkami, a pozniej idz zlozyc doniesienie
    na policje.

    (mrk)

  • 9. Data: 2003-12-10 07:58:07
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <br5li8$6b8$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin R. Kiepas wrote:

> [...]
    > to zakladajac iz wszystkie oplaty wyniosly powiedzmy 500zl (pewnie
    > bylo wiecej, bo jak piszesz byl tam rowniez internet, telefon, kablowka),

    To są koszty do odliczenia? Do odliczenia to są chyba tylko
    wydzwonione przez nich impulsy, ale abonament już nie. Chyba.

    > to wychodzi 1520zl podatku. W drugim natomiast 1360zl podatku.
    > Czyli albo cos pomieszalem :) albo Ci najemcy chca Cie wyrolowac,
    > piszac ze jestes winna US 4000zl.

    No są jeszcze odsetki i ewentualna kara.
    Choć ja nie rozumiem tego "szantażu" (tak jak i tej "pomocy"). Chcą
    16tys z powrotem, a w zamian straszą, że doniosą do US i trzeba
    będzie zapłacić 4tys? To gdzie tu szantaż, tym bardziej,
    że dochodzi jeszcze szansa, że jednak nie doniosą, a tylko straszą.

    Renata

  • 10. Data: 2003-12-10 08:11:15
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl>

    Witam

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał:

    > To są koszty do odliczenia? Do odliczenia to są chyba tylko
    > wydzwonione przez nich impulsy, ale abonament już nie. Chyba.

    Tak sadze... ale pewny nie jestem... wypadaloby przejrzec ustawe
    albo archiwum grupy, ale jakos mi sie nie chce : ) ...moze sama
    zainteresowana to zrobi i sie podzieli z nami : )

    Moze czegos nie wiemy?

    (mrk)