  • 1. Data: 2005-09-19 22:53:31
    Temat: strona w umowie
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą. Jeden z moich klientów
    zmodyfikował moją umowę, jako stronę wpisując:
    "a
    Panem Janem Kowalskim
    zamieszkałym: 69-100 Tarnów ul. Jakaś 5/6 prowadzącym działalność gospodarczą
    zarejestrowaną przez Urząd Miasta Tarnowa pod nr .............................
    zwanym w dalszej części Zleceniobiorcą"

    moja wersja to:
    "a
    firmą BLEBLE
    z siedzibą: 69-100 Tarnów, ul. Jakaś 5/6
    zarejestrowaną przez Urząd Miasta Tarnowa pod nr .............................
    reprezentowaną przez Jana Kowalskiego
    zwaną w dalszej części Zleceniobiorcą"

    Póki co pracuje sam, ale gdybym zatrudnił kogoś i wysłał go tam mogliby
    stwierdzić (?): my mamy umowe z tamtym Panem Janem K. a nie z Panem, do widzenia.

    Czy jest cos nieprawidłowego w moim zapisie ?

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-09-20 05:10:22
    Temat: Re: strona w umowie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz napisał(a):
    > Czy jest cos nieprawidłowego w moim zapisie ?

    Tak - stroną umowy jesteś Ty, a nie 'firma bleble'. Nie reprezentujesz
    firmy (jako członek jej organu, pełnomocnik itp), tylko zawierasz umowę
    jako osoba fizyczna.

    KG

  • 3. Data: 2005-09-20 09:46:44
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Tak - stroną umowy jesteś Ty, a nie 'firma bleble'. Nie reprezentujesz
    > firmy (jako członek jej organu, pełnomocnik itp), tylko zawierasz umowę
    > jako osoba fizyczna.

    A czemu stroną nie może być firma ? Na innych umowach jakoś to klietom nie
    przeszkadzało.

    Tomasz.

  • 4. Data: 2005-09-20 09:59:51
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    > A czemu stroną nie może być firma ? Na innych umowach jakoś to klietom nie
    > przeszkadzało.

    Inne umowy miałeś więc formalnie błędnie sporządzone. To, że nie
    przeszkadzało to klientom, to inna sprawa.

    Jak napisał ci kolega, Ty jesteś stroną, będąc przedsiębiorcą. Art. 2 ust. 2
    prawo działalności gospodarczej: przedsiębiorcą jest OSOBA FIZYCZNA, (...)
    która wykonuje działalność gospodarczą.

    Pozdro.

  • 5. Data: 2005-09-20 10:12:32
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Jak napisał ci kolega, Ty jesteś stroną, będąc przedsiębiorcą. Art. 2 ust. 2
    > prawo działalności gospodarczej: przedsiębiorcą jest OSOBA FIZYCZNA, (...)
    > która wykonuje działalność gospodarczą.

    Co więc będzie w sytuacji, kiedy ktoś zatrudniony przeze mnie, będzie miał
    wykonać obowiązki, którę są przedmiotem umowy zawartej ze mną ?
    Czy muszę mieć na to stosowny paragraf w umowie, czy to się "przyjmuje domyślnie" ?

    Tomasz.

  • 6. Data: 2005-09-20 12:14:43
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > Czy muszę mieć na to stosowny paragraf w umowie, czy to się "przyjmuje domyślnie" ?

    Kwestie osobistego czy nieosobistego świadczenia w braku ustaleń
    umownych reguluje kodeks cywilny w odpowiednich rozdziałach (zależy co
    to jest) usługa, umowa zlecenie, umowa o dzieło czy coś tam jeszcze innego.

  • 7. Data: 2005-09-20 13:53:03
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Kwestie osobistego czy nieosobistego świadczenia w braku ustaleń
    > umownych reguluje kodeks cywilny w odpowiednich rozdziałach (zależy co
    > to jest) usługa, umowa zlecenie, umowa o dzieło czy coś tam jeszcze innego.

    Firma (jednoosobowa działalność gospodarcza) świadcząca kompleksowe usługi
    informatyczne.

    Tomasz.