-
1. Data: 2013-02-20 08:11:18
Temat: status tzw. "gratisów"
Od: geos <g...@S...autograf.pl>
kupiłem usługę telekomunikacyjną w pakiecie. do pakietu dołączona była
"gratisowa" inna usługa. usługa ta formalnie nie była przedmiotem umowy,
ale była uwzględniona we wszystkich materiałach marketingowych firmy.
możliwość korzystania z niej przekładała się na zakup pakietu
telekomunikacyjnego powyżej pewnego standardu technologicznego (=
pakietu droższego).
pakiet z usługą gratisową działał ponad rok. po tym czasie firma
telekomunikacyjna zmieniła wymagania technologiczne potrzebne do
korzystania z dodatkowej usługi i zakupiony pakiet "wypadł" z puli
pakietów z dostępem do "gratisu".
czy prezentowanie informacji handlowej przez zachęcanie do zakupu
droższego pakietu z oferowanym gratisem (nie będącym przedmiotem
umowy...) a następnie blokowanie dostępu do gratisu poprzez zwiększenie
wymagań technologicznych może być potraktowane jako wprowadzenie w błąd
nabywcy czy też wszystko jest ślicznie i pięknie zgodne z prawem i
dobrymi praktykami?
pozdrawiam
geos
-
2. Data: 2013-02-20 09:28:22
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 20 Feb 2013, geos wrote:
> kupiłem usługę telekomunikacyjną w pakiecie. do pakietu dołączona była
> "gratisowa" inna usługa. usługa ta formalnie nie była przedmiotem umowy, ale
> była uwzględniona we wszystkich materiałach marketingowych firmy. możliwość
> korzystania z niej przekładała się na zakup pakietu telekomunikacyjnego
> powyżej pewnego standardu technologicznego (= pakietu droższego).
>
> pakiet z usługą gratisową działał ponad rok. po tym czasie firma
> telekomunikacyjna zmieniła wymagania technologiczne potrzebne do korzystania
> z dodatkowej usługi i zakupiony pakiet "wypadł" z puli pakietów z dostępem do
> "gratisu".
IMVHO, pytaniem jest:
- na jaki okres została zawarta umowa
- czy po upływie okresu można uznać że nastąpiło wypowiedzenie umowy
ze strony usługodawcy
*lub*
- czy jest to na tyle krótki okres, że można uznać iż odbiorca może
"niezwłocznie" wypowiedzieć umowę.
> czy prezentowanie informacji handlowej przez zachęcanie do zakupu droższego
> pakietu z oferowanym gratisem (nie będącym przedmiotem umowy...) a następnie
> blokowanie dostępu do gratisu poprzez zwiększenie wymagań technologicznych
> może być potraktowane jako wprowadzenie w błąd nabywcy czy też wszystko jest
> ślicznie i pięknie zgodne z prawem i dobrymi praktykami?
To co napisałem wyżej zmierza do postawienia sprawy tak - czy
zainteresowany może na skutek zmiany zasad powiedzieć "to ja przestaję
korzystać".
pzdr, Gotfryd
-
3. Data: 2013-02-20 10:16:32
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: geos <g...@S...autograf.pl>
On 2013-02-20 09:28, Gotfryd Smolik news wrote:
> IMVHO, pytaniem jest:
> - na jaki okres została zawarta umowa
> - czy po upływie okresu można uznać że nastąpiło wypowiedzenie umowy
> ze strony usługodawcy
> *lub*
> - czy jest to na tyle krótki okres, że można uznać iż odbiorca może
> "niezwłocznie" wypowiedzieć umowę.
umowa na 24 miesiące. jeśli nie nastąpi wypowiedzenie to po upływie 24
miesięcy umowa jest automatycznie przedłużana na okresy 6 miesięczne na
tych samych warunkach (tj. ten sam pakiet). odnośnie pytania po "lub" to
czy mógłbyś trochę wyjaśnić, nie bardzo wiem co masz na myśli. ogólnie
umowę można wypowiedzieć na miesiąc przed.
> To co napisałem wyżej zmierza do postawienia sprawy tak - czy
> zainteresowany może na skutek zmiany zasad powiedzieć "to ja przestaję
> korzystać".
wydaje mi się, że kruczkiem jest to, że usługa nie jest przedmiotem
umowy. znalazłem adekwatny przykład z bieżącej oferty operatora:
http://www.vectra.pl/paczki/telewizja
przewiń do paczki TV Platynowy z HD + 5 Mb/s + Rozmowy 30, wybierz
szczegóły: widać usługę tvonline. po prawej stronie widać: tvonline
gratis. czy jako potencjalny klient mogę przypuszczać, że otrzymam
tvonline w tej paczce? wydaje mi się, że tak.
a teraz kliknij na tvonline: jest informacja, że na usługę tvonline
trzeba mieć wykupiony tv >= złoty (platynowy spełnia) i internet co
najmniej 8 Mb/s. ta paczka jest 5Mbit wiec nie spełnia wymagań
technicznych usługi tvonline. tvonline nie będzie możliwy, o czym klient
przekona się podczas próby korzystania: blokada. czy wszystko jest OK w
prezentacji i późniejszej realizacji takiej oferty?
pozdrawiam
geos
-
4. Data: 2013-02-20 16:56:44
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 20 Feb 2013, geos wrote:
> On 2013-02-20 09:28, Gotfryd Smolik news wrote:
>> *lub*
>> - czy jest to na tyle krótki okres, że można uznać iż odbiorca może
>> "niezwłocznie" wypowiedzieć umowę.
>
> umowa na 24 miesiące. jeśli nie nastąpi wypowiedzenie to po upływie 24
> miesięcy umowa jest automatycznie przedłużana na okresy 6 miesięczne na tych
> samych warunkach (tj. ten sam pakiet). odnośnie pytania po "lub" to czy
> mógłbyś trochę wyjaśnić, nie bardzo wiem co masz na myśli. ogólnie umowę
> można wypowiedzieć na miesiąc przed.
Ano miałem na myśli to, że przedłużanie skokami po 6 miesięcy to
IMO nie jest możliwość do "prawie niezwłocznego" wypowiadania umowy.
Do reszty się chwilowo nie odnoszę :)
pzdr, Gotfryd
-
5. Data: 2013-02-20 17:07:07
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-02-20 08:11:18 +0100, geos <g...@S...autograf.pl> said:
> kupiłem usługę telekomunikacyjną w pakiecie.
^^^^^^^^^^^
> sługa ta (...)nie była przedmiotem umowy
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A mógłbyś ustalić jednolitą wersję zdarzeń?
--
Bydlę
-
6. Data: 2013-02-20 19:11:23
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: geos <g...@S...autograf.pl>
On 2013-02-20 17:07, Bydlę wrote:
> On 2013-02-20 08:11:18 +0100, geos <g...@S...autograf.pl> said:
>
>> kupiłem usługę telekomunikacyjną w pakiecie.
> ^^^^^^^^^^^
>
>> sługa ta (...)nie była przedmiotem umowy
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> A mógłbyś ustalić jednolitą wersję zdarzeń?
kolejne wystąpienia wyrazu "usługa" w różnych odmianach oznacz jak
następuje: X, Y, Y, Y, Y. będzie wtedy czytelniej.
pozdrawiam,
geos
-
7. Data: 2013-02-20 22:47:11
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-02-20 19:11:23 +0100, geos <g...@S...autograf.pl> said:
> On 2013-02-20 17:07, Bydlę wrote:
>> On 2013-02-20 08:11:18 +0100, geos <g...@S...autograf.pl> said:
>>
>>> kupiłem usługę telekomunikacyjną w pakiecie.
>> ^^^^^^^^^^^
>>
>>> sługa ta (...)nie była przedmiotem umowy
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>
>> A mógłbyś ustalić jednolitą wersję zdarzeń?
>
> kolejne wystąpienia wyrazu "usługa" w różnych odmianach oznacz jak
> następuje: X, Y, Y, Y, Y. będzie wtedy czytelniej.
To raz jeszcze: usługa była w pakiecie, czy nie była przedmiotem umowy?
Bo jeśli pierwsze, to jest w treści umowy wymieniona - jeśli drugie, to nie.
Więc jak było?
Kupiłeś usługę, czy nie?
(pamiętaj, że wyraz GRATIS służy tylko do odbierania rozumu klientowi -
nie zmienia faktu, że klient to (rzecz/usługę) KUPUJE)
--
Bydlę
-
8. Data: 2013-02-20 22:59:44
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: geos <g...@S...autograf.pl>
On 2013-02-20 22:47, Bydlę wrote:
> To raz jeszcze: usługa była w pakiecie, czy nie była przedmiotem umowy?
> Bo jeśli pierwsze, to jest w treści umowy wymieniona - jeśli drugie, to
> nie.
tak jak napisałem wcześniej, usługa(Y) nie jest przedmiotem umowy.
stanowi jednak część oferty handlowej na podstawie której klient
podejmuje decyzję o zakupie (patrz późniejszy przykład bieżącej oferty
operatora). taka prezentacja oferty, tj. "gratis" z wykrzyknikiem +
wymienienie jej jako atrybut oferty (bo są pakiety bez tej gratisowej
usługi(Y)) nie przekłada się na dostępność tej usługi(Y). dlatego pytam,
czy taka prezentacja oferty handlowej jest zgodna z prawem i dobrymi
praktykami czy też bliżej jej do manipulacji i wprowadzenia w błąd.
pozdrawiam,
geos
-
9. Data: 2013-02-24 15:56:28
Temat: Re: status tzw. "gratisów"
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-02-20 22:59:44 +0100, geos <g...@S...autograf.pl> said:
> On 2013-02-20 22:47, Bydlę wrote:
>> To raz jeszcze: usługa była w pakiecie, czy nie była przedmiotem umowy?
>> Bo jeśli pierwsze, to jest w treści umowy wymieniona - jeśli drugie, to
>> nie.
>
> tak jak napisałem wcześniej, usługa(Y) nie jest przedmiotem umowy.
Czyli tak samo jak prasowanie garnituru.
To ułatwia ocenę: czy doszło do złamania warunków umowy, czy też nie...
--
Bydlę