  • 1. Data: 2005-04-09 13:31:10
    Temat: sprzecznosc?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    --------------
    Ministerstwo Infrastruktury informuje, że kierowca, który nie wymieni
    starego prawa jazdy we wskazanym terminie nie straci posiadanych
    uprawnień do kierowania pojazdami.
    --------------
    Nie będzie się on jednak mógł posługiwać tym prawem jazdy, ponieważ
    straci ono ważność i do momentu wydania nowego dokumentu nie będzie mógł
    prowadzić pojazdu na podstawie starego (nieważnego już) prawa jazdy.
    --------------

    Znaczy co? Skoro nie trace uprawnien, to prosze mnie pocalowac w dupe i
    honorowac dokument, ktory to potwierdza. Poza tym na w/w dokumencie mam
    wyraznie napisane: wazne:bezterminowo

    Mam ochote na mala sprzeczke w sadzie, wygralbym??

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 2. Data: 2005-04-09 13:48:32
    Temat: Re: sprzecznosc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma żadnej sprzeczności. W wypadku prawa jazdy oraz jeszcze kilku
    innych dokumentów ustawodawca rozgranicza obiektywne uprawnienia od
    posiadania przy sobie dokumentu to potwierdzającego. W wypadku naszego
    kierowcy ze starym prawem jazdy nie będzie go można ukarać za brak
    uprawnień do kierowania, a jedynie za brak wymaganych prawem
    dokumentów - co w praktyce wychodzi niemal na jedno i kończy się
    mandatem.

  • 3. Data: 2005-04-09 13:57:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d38lp6$19u$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarcinJM wrote:
> [...]
    >

    > Znaczy co? Skoro nie trace uprawnien, to prosze mnie pocalowac w dupe i
    > honorowac dokument, ktory to potwierdza.

    Właśnie chodzi o to, że nie potwierdza. Już przestał (albo
    przestanie) potwierdzać.

    Renata

  • 4. Data: 2005-04-09 14:35:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Właśnie chodzi o to, że nie potwierdza. Już przestał (albo
    > przestanie) potwierdzać.

    mam dokument, ktory potwierdza bezterminowo moje uprawnienia.
    Rownie dobrze mozna rozporzadzic, ze moja metryka urodzenia wlasnie
    stracila waznosc i mnie nie ma, dopuki nie zaplace 70 pare zl za nowa.

    Prosze zauwazyc, ze np. czas gasniecia tablic rejestracyjnych jest
    "naturalny" czarne sa wazne bezterminowo. Dlaczego nie jest tak w
    przypadku PJ?
    Malo tego, dlaczego JA mam ponosic koszty wydania nowego dokumentu?
    Dlaczego JA mam sie starac o nowy kwit???

    Wydaje sie, ze bardziej naturalnym byloby, aby wlasciwy urzad
    poinformowal mnie, ze zostalo mi wydane nowe PJ, ktore moge odebrac w X
    miejscu i PROSZA mnie jednoczesnie o zdanie starego kwitka.

    Bardziej logiczne?

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 5. Data: 2005-04-09 14:50:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    MarcinJM napisał(a):
    > Bardziej logiczne?

    piszesz o prawie i szukasz logiki? :))

    KG

  • 6. Data: 2005-04-09 15:14:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarcinJM wrote:
> [...]
    >

    > Znaczy co? Skoro nie trace uprawnien, to prosze mnie pocalowac w dupe i
    > honorowac dokument, ktory to potwierdza. Poza tym na w/w dokumencie mam

    nie tracisz uprawnień, to oznacza, ze jak się pofatygujesz po nowe
    prawko, to nie będziesz musiał zdawać egzaminów.
    Ale na starym prawku już jeździć nie możesz.

  • 7. Data: 2005-04-09 15:17:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarcinJM wrote:

    > mam dokument, ktory potwierdza bezterminowo moje uprawnienia.
    który z mocy prawa stracił ważność.

    > Rownie dobrze mozna rozporzadzic, ze moja metryka urodzenia wlasnie
    > stracila waznosc i mnie nie ma, dopuki nie zaplace 70 pare zl za nowa.
    takiego przepisu akurat nie ma, w przeciwieństwie do prawka, ale i tak
    są przepisy, która od czasu do czasu żądają świeżej metryki.

    > Malo tego, dlaczego JA mam ponosic koszty wydania nowego dokumentu?
    > Dlaczego JA mam sie starac o nowy kwit???
    Bo nie jesteś królem i nie nosisz sir przed nazwiskiem, dlatego to ty
    musisz się pofatygowac do urzędu, a nie urząd do ciebie.
    Nie unoś się tak wysoko, bo jak potem spadniesz w dól, to ci się
    strasznie tyłek potrzaska.

    > Wydaje sie, ze bardziej naturalnym byloby, aby wlasciwy urzad
    > poinformowal mnie, ze zostalo mi wydane nowe PJ, ktore moge odebrac w X
    > miejscu i PROSZA mnie jednoczesnie o zdanie starego kwitka.

    jak wyżej.

  • 8. Data: 2005-04-09 20:09:16
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d38pi7$prk$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarcinJM wrote:

    > Bardziej logiczne?

    Kasa się Państwu kończy więc szarpią kasę od obywatela. Cóż bardziej
    logicznego?

    Renata

  • 9. Data: 2005-04-10 17:52:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 09 Apr 2005 10:14:50 -0500,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> screamed:

    Móc może, tyle że odpłatnie. (-:

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 19:52:15 user up 10577 days, 7:47, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Breakthrough: It nearly booted on the first try.