  • 1. Data: 2003-07-09 16:48:44
    Temat: spółka z oo a koszty uzyskania
    Od: "Jgor" <s...@N...SPAM.go2.pl>

    Spółka z o.o.nie rozpoczęła właściwej działalności, ale osiąga już przychody
    od kapitałów zgromadzonych na koncie bankowym, od których odprowadza podatek
    dochodowy. Zgromadzenie wspólników przyznało prezesowi roczne jednorazowe
    wynagrodzenie za prowadzenie wszelkich formalności. Czy w takiej sytuacji
    wynagrodzenie to będzie kosztem uzyskania przychodów? USkarbowy twierdzi, że
    nie.

    Jgor

  • 2. Data: 2003-07-09 20:44:31
    Temat: Re: spółka z oo a koszty uzyskania
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jgor" <s...@N...SPAM.go2.pl> napisał w wiadomości
    > Spółka z o.o.nie rozpoczęła właściwej działalności,

    Jak to rozumiesz ?
    Nie zglosiliscie jeszcze do US formalnego rozpoczecia dzialalnosci ?

    > ale osiąga już przychody
    > od kapitałów zgromadzonych na koncie bankowym, od których odprowadza
    podatek
    > dochodowy.

    Jezeli jestescie platnikiem PDOP to chyba jednak formalnie prowadzicie
    dzialalnosc gospodarcza zgloszona do US.

    Na jakiej podstawie tak uwaza ?

    Karol

  • 3. Data: 2003-07-10 07:56:44
    Od: "Jgor" <s...@N...SPAM.go2.pl>

    W urzędzie skarbowym wszystko jest już zgłoszone (łącznie z VAT), ale spółka
    faktycznie nie rozpoczęła jeszcze sprzedaży (inne trudności obiektywne), w
    związku z czym jedyne przychody to te z odsetek od kapitału na koncie
    bankowym. US twierdzi, że do takich przychodów nie była potrzebna praca
    prezesa i powstały one niezależnie od tego, a zatem jednorazowe
    wynagrodzenie nie jest kosztem uzyskania takich przychodów (?).

    Jgor

  • 4. Data: 2003-07-10 18:58:17
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > związku z czym jedyne przychody to te z odsetek od kapitału na koncie
    > bankowym. US twierdzi, że do takich przychodów nie była potrzebna praca

    Konto tez sie samo założyło i pieniadze same wskoczyly na lokaty :-)
    A od ktorego momentu wg US potrzebna jest praca Prezesa ?
    Moze niech podadza jakis przepis.

    > od tego, a zatem jednorazowe
    > wynagrodzenie nie jest kosztem uzyskania takich przychodów (?).

    Pieprza. Twoja spolka obecnie handluje pieniedzmi. Za co otrzymuje od banku
    przychody w formie odsetek. Prezes jest potrzebny do kontaktow handlowych z
    bankiem:
    - negocjacje o warunkach lokat lub innych inwestycji pieniezno-kapitalowych
    (bony, obligacje skarbowe, papiery komercyjne).
    To sie przeciez samo nie zrobi. Jak gra warta świeczki, to może trzeba
    pogadać z doradca podatkowym

    A jaka jest forma Waszych kontaktow z US ? Macie kontrole, wystapiliscie z
    zapytaniem na pismie czy tylko tak "na gębę" powiedzieli ?

    Karol

  • 5. Data: 2003-07-10 23:19:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, Jgor wrote:

> [...]
    >+ prezesa i powstały one niezależnie od tego, a zatem jednorazowe
    >+ wynagrodzenie nie jest kosztem uzyskania takich przychodów (?).

    Ja tak z innej beczki.
    Mianowicie: czy za KUP można uznać *tylko* i *wyłącznie* koszty
    poniesione *bezpośrednio* w celu uzyskania *konkretnych*
    i *bieżących* przychodow ??
    Nie wydaje mi się.
    Pensja żadnej przykładowej sprzątaczki nie byłaby KUP :|
    O ile pamiętam to musi być literalnie: "w celu uzyskania
    przychodu". Być może przyszłego i być może spodziewanego
    (a że, panie, nieraz nie wyszło - to mówi się trudno :])
    - niby koszty przystąpienia do przegranego przetargu
    (łącznie ze znaczkami, zakupem specyfikacji i co tam
    jeszcze można by pokazać palcem) nie są KUP ??
    - :O ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG)

  • 6. Data: 2003-07-11 20:43:09
    Od: "Jgor" <s...@N...SPAM.go2.pl>

    Rzeczywiście nie mam tego czarno na białym na piśmie, ale taką informacje od
    US otrzymało obsługujące mnie biuro rachunkowe. Będę chyba musiał jednak
    wystąpić pisemnie... Wydaje mi się to również nielogiczne, aby koszty
    zarządu nie mogły występowac po stronie KUP niezależnie od źródła przychodu
    w sp. z oo.
    Zastanawiam się, czy po prostu nie zaliczyć tego i po prostu czekać na
    reakcję US.

    Jgor