  • 1. Data: 2004-04-29 18:28:01
    Temat: spółka cywilna ilu włascicieli?
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Ilu włascicieli moze miec społka cywilna? Czy te przepisy uległy jakiejs
    zmianie? Czy kilka lat temu bylo inaczej?

    pozdr
    Marek

  • 2. Data: 2004-04-29 20:01:54
    Temat: Re: spółka cywilna ilu włascicieli?
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Ilu włascicieli moze miec społka cywilna? Czy te przepisy uległy jakiejs
    > zmianie? Czy kilka lat temu bylo inaczej?

    Dolna granica mówi: co najmniej 2 współwłaścicieli. Górną granicę reguluje
    wyłącznie "zdrowy rozsądek".
    pozdrawiam
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-04-29 21:01:37
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Dolna granica mówi: co najmniej 2 współwłaścicieli.

    czy tak jest od zawsze czy tez kiedys mog lbyc tylko jeden wlasciciel

    pozdr
    Marek

  • 4. Data: 2004-04-29 22:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie, no jeden to jest właściciel, a nie współwłaściciel. No przecież
    współwłaścicielem trzeba być z kimś. Na to silnych nie ma.

  • 5. Data: 2004-04-30 08:05:32
    Temat: Re: spó?ka cywilna ilu w?ascicieli?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/29/2004 11:01 PM, Marek wrote:

    > czy tak jest od zawsze czy tez kiedys mog lbyc tylko jeden wlasciciel

    Spółka cywilna jest spółka osobową - jeżeli jest jedna osoba, to nie ma
    spółki.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-04-30 08:11:21
    Temat: Re: spó3ka cywilna ilu w3ascicieli?
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > Spółka cywilna jest spółka osobową - jeżeli jest jedna osoba, to nie ma
    > spółki.

    Spolka cywilna jest umowa, a nie zadna spolka osobowa. Nie ma jej
    wymienionej w zamknietym katalogu w Kodeksie spolek handlowych. Z konkluzja
    trudno sie nie zgodzic :o)
    Cos mi sie zdaje, ze komus pomylily sie: spolka cywilna ze spolka z o.o.
    Przed wojna nie mogly byc zakladane jednoosobowe spolki z o.o., wprost
    dupuszczono taka mozliwosc bodaj od 1988 r., natomiast mogly powstawac takie
    spolki na skutek powiedzmy naturalnych wydarzen (np. wspolnik zmarl i calosc
    udzialow ubjal jeden), ale jak pisalem - do bylo dawno temu i pod rzadami
    Kodeksu handlowego.
    JG

  • 7. Data: 2004-04-30 08:28:03
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/30/2004 10:11 AM, Jan Galazka wrote:

    > Spolka cywilna jest umowa, a nie zadna spolka osobowa. Nie ma jej
    > wymienionej w zamknietym katalogu w Kodeksie spolek handlowych. Z konkluzja
    > trudno sie nie zgodzic :o)

    Użyłem kolokwializmu nawiązującego do nieistniejącej regulacji prawnej :-)

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-04-30 11:48:58
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Cos mi sie zdaje, ze komus pomylily sie: spolka cywilna ze spolka z o.o.

    Mozliwe ale nie istotne w tej chwili, dzieki wielkie za pomoc

    pozdrowienia
    Marek