  • 1. Data: 2002-07-16 03:13:19
    Temat: spółka cywilna
    Od: "ewa" <e...@p...gazeta.pl>

    Kilka lat temu rozwiązałem ze wspólnikiem umowę spółki cywilnej. Ponieważ
    okazał się być człowiekiem - subtelnie ujmując - nieuczciwym, zażądałem
    umieszczenia na umowie rozwiązania spółki klauzuli, w której ex-wspólnik
    zobowiązuje się do uregulowania wszystkich należności wobec osób trzecich.
    Klazula pozostała martwa, bo oto otrzymałem z sądu pozew Polskiej Telefonii
    Cyfrowej o wydanie nakazu zapłaty za nieuregulowane rachunki telefoniczne (z
    telefonu korzystał wspólnik, on też widnieje na umowie o świadczeniu usług
    telekomunikacyjnych). Moje pytanie brzmi: na ile (jeśli w ogóle) taka
    klauzula chroni mnie przed ponoszeniem odpowiedzialności za wspólnika? Czy
    może jest tak, że dopiero po uregulowaniu tego długu (wynikającego z zasady
    współodpowiedzialności w ramach spółki cywilnej) mogę wystąpić przeciw niemu
    z powództwem cywilnym? Będę wdzięczny za odpowiedź.

    z...@w...pl

  • 2. Data: 2002-07-16 07:09:24
    Temat: Re: spółka cywilna
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ewa" <e...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    niemu
    > z powództwem cywilnym? Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Obawiam sie,ze wobec osob trzecich klauzula taka jest bezskuteczna.
    natomiast otwiera droge do roszczen wobec bylego wspolnika...

    Pozdrawiam

    Boguslaw