  • 1. Data: 2010-04-29 03:50:54
    Temat: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Witam,

    czy ktoś się może orientuje w prawie spółdzielczym? Czy ich można do czegoś
    zmusić? Ostatnio odkryłem, że w moim pionie wentylacyjnym są nieprawidłowo
    podłączone szyby. Teraz spółdzielnia kręci, manipuluje- wmawiają mi, że to
    ja się przełączałem, a poza tym- nie mają jak podłączyć sąsiadki z dołu i
    wpadli na pomysł, żeby dla niej szyb wybudować u mnie (!)- na co ja się nie
    chce zgodzić. Oni twierdzą, że muszę. Czy jest ktoś, kto moze mi pomóc- może
    powinienem kogoś powiadomić (nadzór budowlany, kogoś innego)?

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to tworzenie
    siebie
    Leopold Staff

  • 2. Data: 2010-04-29 04:33:51
    Temat: Re: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    ...a, jeszcze jedno- w całym pionie wyłączyli wszystkim gaz (powinni tylko u
    lokatorki pode mną)- i nie chcą wpuścić moich kominiarzy- zakazali
    lokatorom. Chyba chcą, żebym zmiękł:-). Chyba 2 razy do roku przychodzi
    kominiarz i coś tam sprawdza- ale widać, że to tylko dla picu.

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 3. Data: 2010-04-29 06:41:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokatorom. Chyba chcą, żebym zmiękł:-). Chyba 2 razy do roku przychodzi
    > kominiarz i coś tam sprawdza- ale widać, że to tylko dla picu.

    Powiadom ich że bęziesz zgłaszał sprawę do PINB i do prokuratury - złamanie
    prawa budowlanego i sproadzenie zagrożenie na zdrowie i życie. Powinni
    zmięknąć.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-04-29 08:10:22
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Raczej po prostu zgłoś brak wentylacji i brak obowiązkowych okresowych
    przeglądów kominiarskich do właściwego terytorialnie PINB.
    PINB zwykle reaguje po +/- pół roku, więc warto zgłosić (na piśmie!) jak
    najszybciej i czekać.

    Co do samej wentylacji lokalu z dołu.
    Nie wiem, jak właściwe w Twoim przypadku prawo spółdzielcze, ale ustawa o
    własności lokali teoretycznie nakazuje udostępnienie lokalu celem m.in.
    wykonania dodatkowych instalacji.
    Przy czym przy bardzo upartym właścicielu nie obędzie się bez wyroku sądu i
    komornika w asyście policji ;-))
    W spółdzielniach mogą iść na skróty i np. pozbawić członkostwa (zdecydowanie
    lepiej w takim przypadku mieć lokal stanowiący odrębną własność).
    W gruncie rzeczy jeden pieniacz nie może bruździć kilku[-nastu, -dziesięciu, -
    set] lokatorom.

    -----

  • 5. Data: 2010-04-29 10:15:02
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik " 666" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lepiej w takim przypadku mieć lokal stanowiący odrębną własność).
    > W gruncie rzeczy jeden pieniacz nie może bruździć

    No dobrze- ok. Chcą zrobić coś, co powinno być zrobione dawno. Nie mam
    własności ułamka gruntu. Jednak przecież mogę się zgodzić np za 1000zł-
    ponieważ o pół metra kw. uszczuplono moją łazienkę. Spowoduje to też
    konieczność wymiany wanny (ta jest za długa). Poza tym- ile potrwa zdobycie
    od sądu nakazu, żeby wejść z policją do mnie? Czy sąd moze taki nakaz wydać
    zaocznie? Poza tym- dlaczego komornik? Co ma komornik do tego? I kolejna
    sprawa- przeglądy były chyba dwa razy do roku, i stwierdzały, że jest super,
    a nie było. Skoro tak- to znaczy, że potwierdzali nieprawdę. Czyli-
    powodowali zagrożenie dla życia. Jeśli zgłaszali prawdę- to spółdzielnia
    taiła to, sprowadzając takie zagrożenie, czyli- mogę zgłosić to do
    prokuratury?

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.
    - Waldemar Łysiak

    siebie
    Leopold Staff

  • 6. Data: 2010-04-29 10:20:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-29 12:15, Chiron pisze:

    > No dobrze- ok. Chcą zrobić coś, co powinno być zrobione dawno. Nie mam
    > własności ułamka gruntu.

    I budynku także.

    > Jednak przecież mogę się zgodzić np za 1000zł-
    > ponieważ o pół metra kw. uszczuplono moją łazienkę. Spowoduje to też
    > konieczność wymiany wanny (ta jest za długa).

    Zażądać zwrotu kosztów.

    > Poza tym- ile potrwa
    > zdobycie od sądu nakazu, żeby wejść z policją do mnie?

    Jakiś czas.

    > Czy sąd moze taki
    > nakaz wydać zaocznie?

    Tak, ale wcześniej będzie próbował Ciebie powiadomić.

    > Poza tym- dlaczego komornik? Co ma komornik do
    > tego?

    Bo komornik nie tylko zajmuje konta bankowe i samochody ale także
    egzekwuje wykonanie wyroków.

> [...]
    > zgłaszali prawdę- to spółdzielnia taiła to, sprowadzając takie
    > zagrożenie, czyli- mogę zgłosić to do prokuratury?

    Możesz, ale to będzie zupełnie odrębna sprawa, zupełnie bez związku z
    Twoimi problemami.

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-04-29 14:01:58
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-29 06:33, Chiron pisze:
> [...]
    > lokatorom. Chyba chcą, żebym zmiękł:-). Chyba 2 razy do roku przychodzi
    > kominiarz i coś tam sprawdza- ale widać, że to tylko dla picu.

    Przez 10 lat moje mieszkanie nie miało dostępu do powietrza przez
    wywietrznik. Sp-nia MSM Energetyka. "Sąsiad" z ostatniego piętra tak
    zamurował u siebie, ze tylko on miał dostęp do powietrza. On pędził
    bimber, często tam policja przyjeżdżała i może nie chciał, żeby ten
    smród się rozchodził.
    Dopiero po 10 latach jak zmienił się kierownik administracji bodajże to
    wysłali murarza, żeby od strony dachu to zamurowanie przebił. Oczywiście
    tego sąsiada pijaka nie ukarano, nigdy go nie ukarano. Pijak pijaka wspiera.
    Natomiast w łazience w ogóle moje mieszkanie nie miało doprowadzenia do
    komina wentylacyjnego. Jak administracja zatrudniła (na krótko) porządną
    prywatna firmę kominiarską to oni zrobili dopiero nowy otwór w kominie
    (dla mojej łazienki).
    Niestety administracji lepiej się opłacało jednak zatrudnienie
    warchołów, więc znowu zawarli umowę z tymi co przedtem, bo tańczą jak im
    administracja każe i nie napracują się przy okazji.
    Kominiarz przychodzi dla picu, bo mają podpisaną umowę ze sp-nią na
    sprawdzanie wentylacji. Zawsze powie, że wentylacja działa dobrze.
    Stań na głowie i spraw, żeby Twoi kominiarze sprawdzili wszystko, bo
    zdrowie i życie ma się tylko jedno!

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-04-29 14:05:23
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-29 12:15, Chiron pisze:
    > Użytkownik " 666"<j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    W mojej spółdzielni powsadzali swoich wszędzie tam gdzie tylko możliwe,
    a więc do Urzędu Dzielnicy itd...oraz nawet do PZU!

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-04-29 14:21:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

> [...]
    > sprawdzanie wentylacji. Zawsze powie, że wentylacja działa dobrze.
    > Stań na głowie i spraw, żeby Twoi kominiarze sprawdzili wszystko, bo

    ty to jestes jakas poszkodowana przez los. Wszystko jest nie tak.
    Czy jest w ogole cokolwiek co jest dobrze i z czego jestes zadowolona.
    Chyba internet to jest jedyna rzecz, ktora dobrze dziala, ale moge sie
    mylic.

  • 10. Data: 2010-04-29 15:26:11
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 16:21, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > Czy jest w ogole cokolwiek co jest dobrze i z czego jestes zadowolona.
    > Chyba internet to jest jedyna rzecz, ktora dobrze dziala, ale moge sie

    Przecież to jakaś mitomanka, wg. niej policjanci "stszelali" do niej w
    budynku sądu i nikt tego nie zauważył, uważa, że jak włączysz 2m
    przedłużacz do prądu, to będzie działał dopiero po paru minutach, bo
    tyle potrzebuje prąd żeby przejść przez przewód - więc brałbym
    poprawkę na jej rady:

    http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_
    thread/thread/86b653f24a2b41f1/69533f61dcecfe18

    --
    Regards
    Matt