  • 1. Data: 2007-03-04 22:32:06
    Temat: spadek-jak zminimalizować podatek
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

    Ojciec zmarł w 2006 r. Postępowaniu spadkowemu podlega część domu o
    powierzchni 60 m2 i część działki o pow. 250 m2. W/g testamentu dziedziczymy
    w częściach równych: ja, moja żona i dwoje naszych dzieci. Ponieważ
    informacje w necie znajduje sprzeczne (może w związku ze zmianą prawa
    spadkowego od 2007r.), proszę o pomoc w odpowiedzi na poniższe pytania.
    1. Czy moja żona jest w I-szej, czy w II-giej grupie podatkowej i czy nie
    byłoby korzystniejsze, ze względu na wysokość podatku, gdyby odrzuciła
    spadek?
    2. Wygląda na to, że za mieszkanie podatku nie zapłacimy, a co z działką?
    Czy to, że działka jest w użytkowaniu wieczystym ma znaczenie?

    dziękuje i pozdrawiam
    ad-as