  • 1. Data: 2007-01-08 13:01:35
    Temat: spadek
    Od: severin <s...@w...pl>

    Moja żona orzeczeniem Sądu Rejonowego dostała spadek po zmarłym ojcu w
    wysokości 3/16 (matka żyje, troje rodzeństwa) domu i działki. Ponieważ
    musi zapłacić podatek do US, w jaki sposób wycenić wartość spadku. I czy
    prawdą jest, że jeśli jest się zameldowanym w tym właśnie domu to nie
    trzeba takowego podatku płacić-przynajmniej tak poinformował siostrę
    żony adwokat.

  • 2. Data: 2007-01-08 13:41:32
    Temat: Re: spadek
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Moja żona orzeczeniem Sądu Rejonowego dostała spadek po zmarłym ojcu w
    > wysokości 3/16 (matka żyje, troje rodzeństwa) domu i działki. Ponieważ
    > musi zapłacić podatek do US, w jaki sposób wycenić wartość spadku.

    W zeznaiu podaje sie wartosc rynkowa, ale wg wlasnego uznania. Jesli US
    bedzie mial zastrzezenia do zaproponuje wlasna wycene, a podatnik ma
    mozliwosc zajac stanowisko w tym przedmiocie i dowodzic, ze jednak wycena US
    jest niesluszna.

    I czy
    > prawdą jest, że jeśli jest się zameldowanym w tym właśnie domu to nie
    > trzeba takowego podatku płacić-przynajmniej tak poinformował siostrę
    > żony adwokat.

    Prawda-nieprawda. Jesli mieszka sie w danym domu i zlozy osiwadzenie, ze
    bedzie to robic przez nastepne chyba 5 lat oraz w tym czasie nie sprzda domu
    to istotnie rosnie kwota wolna od podatku, wiec rosna szanse na to ze podtku
    nie bedzie sie placic.

    Wszytkie te informacje sa w darmowej broszurze, ktora jest w kazdym US do
    pobrania. O dziwo US napisal ta broszure tak, ze kazdy kto ma mature
    powinien zrozumiec :-)

    Cezar

  • 3. Data: 2007-01-08 15:52:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "severin" <s...@w...pl> wrote in message
    > Moja żona orzeczeniem Sądu Rejonowego dostała spadek

    Kiedy?

  • 4. Data: 2007-01-08 15:52:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Cezar" <c...@i...pl> wrote in message

    > Wszytkie te informacje sa w darmowej broszurze, ktora jest w kazdym US do
    > pobrania. O dziwo US napisal ta broszure tak, ze kazdy kto ma mature
    > powinien zrozumiec :-)

    Broszura nadaje sie do pieca, bo prawo od 1 stycznia się zmieniło.

  • 5. Data: 2007-01-08 15:55:59
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    > Kiedy?
    Postanowienie jest z 12.12.2006, natomiast orzeczenie uprawomocniło się
    03.01.2006.

  • 6. Data: 2007-01-08 15:58:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Postanowienie jest z 12.12.2006, natomiast orzeczenie uprawomocniło się
    > 03.01.2006.

    popatrz na daty i napisze te właściwe?

  • 7. Data: 2007-01-08 16:32:32
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    > popatrz na daty i napisze te właściwe?
    03.01.2007 oczywiście

  • 8. Data: 2007-01-08 19:48:49
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Broszura nadaje sie do pieca, bo prawo od 1 stycznia się zmieniło.

    Owszem zmienilo, ale masa spraw spadkowych jeszcze jest w toku lub nawet
    jeszcze sie nei rozpoczela i chyba sprawa tego kto zakladal ten watek do
    takich nalezy.

    Cezar

  • 9. Data: 2007-01-10 14:52:42
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Według stanu na dzień otwarcia, a według cen na dzień powstania obowiazku
    podatkowego.
    JaC

    > Ponieważ musi zapłacić podatek do US, w jaki sposób wycenić wartość spadku.

    It has removed 2883 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 10. Data: 2007-01-10 14:55:04
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tu niestety byłaby pułapka z uwagi na niebotyczny wzrost cen nieruchomości - mogłoby
    się okazać, że np. mieszkanie warte
    w chwili smierci spadkodawcy 200 tys. zł, w chwili powstania obowiązku podatkowego
    wyceniane jest już na 600 tys. zł