  • 1. Data: 2007-07-10 15:58:03
    Temat: smierc wlasciciela pojazdu a OC
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Jak wygląda kwestia polisy OC w przypadku śmierci właściciela pojazdu?
    Niestety zmarł mój ojciec który był właścicielem autka, czy
    ubezpieczenie wygasło w momencie śmierci ojca?

    p,M

  • 2. Data: 2007-07-10 19:34:21
    Temat: Re: smierc wlasciciela pojazdu a OC
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f70aaa$j4h$1@inews.gazeta.pl Marcin Wójcik
    <w...@g...pl> pisze:

    > Jak wygląda kwestia polisy OC w przypadku śmierci właściciela pojazdu?
    > Niestety zmarł mój ojciec który był właścicielem autka, czy ubezpieczenie
    > wygasło w momencie śmierci ojca?
    Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.) nic na ten temat nie mówi.
    Moim zdaniem nie wygasło.
    Na dzieńdobry zapoznaj się z treścią umowy ubezpieczeniowej.
    Samochód wchodzi w skład masy spadkowej i ktoś ze spadkobierców go
    dziedziczy (tu kwestie podziału spadku). IMO razem z polisą, jak przy kupnie
    czy darowiźnie - zatem obowiązują te same zasady (w tym rekalkulacja
    składki). Podobnie w przypadku sprzedaży auta.

    --
    Jotte