  • 1. Data: 2007-02-18 18:41:46
    Temat: słowo powszechnie uznane za obelżywe "dureń"
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Witam

    Czy nazwanie Pana X Durniem jest zniewazeniem, zakłądając że zachowaniem
    takie wrażenie u ludzi wywołuje?

    W słowniku jezyka polskiego pwn z durnia mamy odeslanie do głupca a
    głupiec (przy czym nie ma mowy o słowie obelżywym), jest opisane jako
    "soba ograniczona i naiwna". Zakladajac ze Pan X wierzy we wszystkie
    rewelacje- powiedzmy- ktore znajda sie w raporcie Y z gory zakladjac
    wine majac do dyspozycji dowody ktore jak sie okazuej wcale nie dowodza
    tez tam postawionych moim zdaniem nazwanie takiej osoby naiwnej jest w
    pelni uzasadnione. A czy jest ona ograniczona w tym wzgledzie jest to
    kwestia ocenna.

    Pomijam teraz sytuacje w ktorej nazywamy Pana X durniem ottak dla sportu
    nie majac q temu powodów.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 2. Data: 2007-02-18 19:11:51
    Temat: Re: słowo powszechnie uznane za obelżywe "dureń"
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Sowiecki Agent wrote:

    Wspólczuję durniom, którzy mają udowodnić, że nimi nie są :)
    Mało pocieszające i mało poważne jest to, że dialogi takie prowadza byłe i
    aktualne głowy państwa, nawet takiego durnego jak Polska :(

  • 3. Data: 2007-02-18 19:16:14
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    chiroproktolog napisał(a):
> [...]
    > Mało pocieszające i mało poważne jest to, że dialogi takie prowadza
    > byłe i aktualne głowy państwa, nawet takiego durnego jak Polska :(

    ja mysle ze wykazanie durnbiowi ze nim jest jest prostsze i wykonalne :)
    i ze wlasnie tak sie stanie.

  • 4. Data: 2007-02-18 19:28:23
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:era6l5$4ms$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tez tam postawionych moim zdaniem nazwanie takiej osoby naiwnej jest w
    > pelni uzasadnione. A czy jest ona ograniczona w tym wzgledzie jest to

    Biegli wypowiedzą się. Chociaż jak nie odpowiedzą na zadane pytanie, to
    będzie nienajlepiej dla wizerunku kraju.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2007-02-18 19:39:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niedawno małżonka nazwała mnie leniem i świnią.
    > Przeanalizowałem moje zachowanie i doszedłem do wniosku, że ma rację.

    A jakbyś był pracoholikiem, to nieruszyłoby nic.
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2007-02-18 19:41:04
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Niedawno małżonka nazwała mnie leniem i świnią.
    Przeanalizowałem moje zachowanie i doszedłem do wniosku, że ma rację.
    W sytuacji, gdzie nie jestem żadną osobą "na świeczniku" pozostaje mi
    jedynie poprawić się, ale gdybym był choćby znanym politykiem, tobym ją
    włóczył po sądach ;-) (zakładając, że osoby takiego gatunku czerpią "per
    rectum" mądrość, pracowitość i inne przymioty umysłu ze stolca - nomen omen,
    na którym zasiadają)
    Jacek

  • 7. Data: 2007-02-18 21:07:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Sowiecki Agent" <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:era6l5$4ms$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Czy nazwanie Pana X Durniem jest zniewazeniem, zakłądając że zachowaniem
    > takie wrażenie u ludzi wywołuje?

    Jeżeli durnia nazywa się durniem, to znieważeniem to na pewno nie jest.
    A tak było właśnie w przypadku Pana X.

  • 8. Data: 2007-02-18 21:18:45
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    witek napisał(a):
    > "Sowiecki Agent" <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Jeżeli durnia nazywa się durniem, to znieważeniem to na pewno nie jest.
    > A tak było właśnie w przypadku Pana X.

    no wlasnie tak mysle i jest to nawet to wykazania. Wczoraj na tvp 1 ju z
    obalono czesc zarzutow.

    P.

  • 9. Data: 2007-02-19 07:49:55
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > ja mysle ze wykazanie durnbiowi ze nim jest jest prostsze i wykonalne :) i
    > ze wlasnie tak sie stanie.

    To wtedy będzie sprawa o naruszenie Tajemnicy Państwowej :D

    --
    Krzysiek M.

  • 10. Data: 2007-02-19 12:34:55
    Od: Oshin <o...@a...net.pl>

    Sowiecki Agent wrote:
    (..)

    Ja bym sparafrazował wypowiedź jednego mojego znajomego.

    "Nie kłuć się z durniem bo on sprowadzi cię do swojego poziomu a tam
    pokona kompetencja"

    Pozdrawiam,

    M.