  • 1. Data: 2005-08-02 16:10:45
    Temat: sklep internetowy i jednocześnie sklep tradycyjny - różne ceny towarów
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    Witam,

    Chciałem kupić pewną rzecz w sklepie internetowym, cena wynosiła powiedzmy
    310zł, jednocześnie dowiedziałem się, że mają też sklep tradycyjny. Ponieważ
    niedaleko mieszkam, to postanowiłem, że zrobię zamówienie przez internet a
    odbiorę osobiście (zależało mi też na czasie, a pocztą wiadmo, trzeba czekać
    1-2 dni, no i opłata za przesyłkę). Bardzo się zdziwiłem, gdy mi
    powiedziano, że cena towaru w takim razie wynosi 350zł, bo na zakup
    "nieinternetowy" jest inny cennik.

    Czy tak dwoistość ceny jest zgodna z prawem? No i to, że nie mogę odebrać
    osobiście, tylko muszę skorzystać z pośrednictwa poczty? Może to jest zgodne
    z prawem, ale według mnie bardzo nieeleganckie w stosunku do klienta.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-08-03 06:26:04
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Elvis napisał(a):
    > Może to jest zgodne
    > z prawem, ale według mnie bardzo nieeleganckie w stosunku do klienta.
    Ale to jest grupa prawnicza - oceny nieeleganckosci wiec nie otrzymasz.
    Zakladam ze z prowadzeniem tradycyjnego sklepu wiaza sie wieksze koszty
    (wynajem lokalu, oplaty za media, pensja dodatkowych pracownikow itp).
    Natomiast w przypadku sklepu internetowego, jedyny koszt to odebranie
    droga elektroniczna zamowienia, zapakowanie towaru i zawiezienie go na
    poczte/do firmy kurierskiej. Ta ostatnia czynnosc moze byc wykonana
    zbiorczo dla wielu towarow co jeszcze bardziej obniza koszt jednostkowy.
    Jak w mBanku robisz przelew do innego banku przez internet to placisz
    0.5zl - jak przez mLinie, przy pomocy operatora - placisz wiecej. Wiec
    jak widac mozna.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-03 07:27:53
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

> [...]
    > poczte/do firmy kurierskiej. Ta ostatnia czynnosc moze byc wykonana
    > zbiorczo dla wielu towarow co jeszcze bardziej obniza koszt jednostkowy.

    Zgadzam się, wyższe koszty w przypadku sklepu tradycyjnego to i cena wyższa.
    To, że nie mogę odebrać osobiście, tylko muszę skorzystać z pośrednictwa
    poczty też wydaje się zgodne z prawem, można byłoby wytłumaczyć na przykład
    tym, że akurat nie mają wystarczającej ilości pracowników do wydawania
    towaru (i przyjmowania gotówki) jedynie pracownika do wysyłania towaru
    pocztą.

    Pozostaje jednak pewien niesmak związany z nieudaną transakcją - brak
    jakichkolwiek wyjaśnień na stronie www, wszystkie te warunki poznałem
    dopiero po kilkunastu mailach, telefonach (półtora dnia). A dlatego byłem
    tak dociekliwy, bo zależało mi na kupnie tego towaru (blisko i cena
    atrakcyjna).

    Pozdrawiam,
    Marcin