-
1. Data: 2002-12-02 07:33:48
Temat: skarga na tepse
Od: "Leszek" <l...@s...pl>
cze
zastanawiam sie czy taka instytucja jak tp sa jest do ruszenia, czy raczej
to nie mozliwe.
a sprawa jest taka: lacze sie z internetem poprzez modem analogowy i numer
0202122. wszystko bylo by dobrze, gdyby nie to ze raz na jakis czas mimo
polaczenia sie z numerem (a wiec impuls, czyli oplata juz jest), lacze z
internetem nie jest zestawiane i mnie rozlacza stwierdzajac np. ze jest zle
haslo lub login (mimo ze jest poprawne) - z reszta, chyba kazdy kto sie tak
laczy, zna ten problem:(
no wiec mam pytanko: czy da sie jakos na nich wplynac (prosba, rzecznik praw
konsumenta, etc.) zeby to zmienili i naliczali oplate dopiero po przyjeciu
hasla przez ich serwer?
TIA
-
2. Data: 2002-12-02 07:35:05
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
"Leszek" <l...@s...pl> wrote in message
news:asf254$7i9$1@news.tpi.pl...
[.........]
> no wiec mam pytanko: czy da sie jakos na nich wplynac (prosba, rzecznik
praw
> konsumenta, etc.) zeby to zmienili i naliczali oplate dopiero po przyjeciu
> hasla przez ich serwer?
ja podpiszę się pod twoim wnioskiem
u mojej mamy , którą "przyzwyczajam" do korzystania z e-maila od momentu
połączenia do momentu zalogowania komputera do sieci mija ponad 30 sekund ..
i kto za to płaci ? Pan płaci, Pani płaci :))))))))
myślę, że można napisać jakieś pisemko - może problemu nie rozwiąże, bo
pewnie przeszkodą będzie bariera technologiczna, ale zawsze będą mieli to w
zarządzie TPSY na uwadze
--
pozdrawiam
plusz
-
3. Data: 2002-12-02 08:05:23
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
Witam
Kiedyś, na grupie .telefonia był poruszany taki temat. Ludzie tam się
chwalili, że po żlożeniu skargi udokumentowanej bilingiem, krótkie
połączenia z 0202122 były anulowane. Trzeba by było przeszukac archiwum tej
grupy. Był podawany adres strony ze skargami na TP sa i kto wygrał, kto
przegrał. Były też gotowe wnioski.
Niestety strony nie pamiętam i nie bardzo mam czas teraz tego szukać.
PawełJ
-
4. Data: 2002-12-02 09:32:30
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>
plusz <p...@i...usun_spam.pl> wrote:
> ja podpiszę się pod twoim wnioskiem
> u mojej mamy , którą "przyzwyczajam" do korzystania z e-maila od
> momentu połączenia do momentu zalogowania komputera do sieci mija
> ponad 30 sekund .. i kto za to płaci ? Pan płaci, Pani płaci :))))))))
To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
zalatwia sprawe.
--
Pozdrawiam
M.Z.
-
5. Data: 2002-12-02 09:54:00
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>
>>od
> > momentu połączenia do momentu zalogowania komputera do sieci mija
> > ponad 30 sekund .. i kto za to płaci ? Pan płaci, Pani płaci :))))))))
> To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
> konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
> zalatwia sprawe.
> --
nie załatwia;
mam "Logowanie do sieci" wyłączone od zawsze;
oczekiwanie na przydzielenie IP (bo chyba o to tu chodzi?)
trwa u mnie czasem ok. 5 sek, ale to b. rzakie przypadki;
zwykle czekam ponad 30 sek ,
a czasami w ogóle się nie da ( na infolinii tepsy zeznali, że miewają
awarie uniemożliwiające korzystanie);
odkąd korzystam z "autoryzowanego dostępu" jest wyraźnie wolniej;
znajomi też tak mają.
pzdr
gl
PS
reklamowałem kiedyś (na podstawie bilingu)-
uznali bez zastrzeżeń.
trudno jednak co miesiąc biegać po biling.
ergo: u mnie ta usługa jest w dużej części _fikcją_,
korzystam z niej jedynie z braku konkurencji
(kablówka nie świadczy, Netii nie ma;
być może się zdecyduję na ISDN w tepsie- loguje błyskawicznie);
sam system liczenia czasu od momentu połączenia
a nie od momentu faktycznego dostępu jest chory
z założenia (w Tepsie zeznali, że nie ma technicznych
możliwości innego naliczania przy łączach analogowych).
-
6. Data: 2002-12-03 11:47:35
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "Krzys" <krzys(cut)@poczta.fm>
Tez przypominam sobie ten watek na pl.misc.telefonia, ale wtedy osoba
reklamujaca udowodnila na czym polega zestawienie polaczenia z internetem. Z
3 punktow byly realizowane przez TPSA tylko dwa w zwiazku z czym brak bylo
podstaw do naliczania oplat za niezrealizowane polaczenie.
Krzys
-
7. Data: 2002-12-04 07:35:10
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>
Witam
> To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
> konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
> zalatwia sprawe.
30 sekund zwłoki jest wybiegiem tepsy. Jakiś czas temu wydano orzeczenie (za
cholerę nie pamiętam kto, ale samej informacji jestem pewien) dotyczące tego
właśnie problemu. Chodziło o nawiązanie połączenia z serwerem dostępowym (1
impuls) i zaraz potem rozłączenie - sens był taki, że przy tak krótkich
połączeniach nie może dojść do jakiegokolwiek transferu użytecznych dla abonenta
danych, więc nie można pobierać opłaty.
TPSA wprowadziła wówczas wydłużenie do 30 sek. czasu (od momentu wybrania numeru
do chwili uzyskania dostępu do sieci) na skomunikowanie się modemów, uzgodnienie
protokołu, uwierzytelnienie loginu i hasła itp.
Dzięki temu jak Cię serwer wywali, to dopiero po więcej niż 30 sekundach trwania
_połączenia_ i impuls jest naliczany, mimo że z niczego nie zdążyłeś skorzystać.
Nie sądzę, aby pojedyncze osoby mogły coś z tym zrobić. To jest ciągle
monopolista.
Pozdrawiam
JarekT
-
8. Data: 2002-12-04 19:31:46
Temat: Re: skarga na tepse
Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
Ryzyk - fizyk. Natchniony Waszą dyskusją i zdenerwowany awariami ich
serwerów, które ostatnio zmuszały mnie do wielokrotnych usiłowań, które
kończyły się komunikat "błędne hasło lub logi", czy coś w tym guście
złożyłem faksem reklamację. Powiadomię o skutkach, ale do sądu nie będzie mi
się chciało lecieć, bo to tylko kilka złotych.
--
Robert Tomasik
IDKey PGP: 0x9B725EF3
-
9. Data: 2002-12-04 22:50:07
Temat: Re: skarga na tepse
Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>
Wed, 4 Dec 2002 20:31:46 +0100,Robert Tomasik <asf254$7i9$1@news.tpi.pl>
<asf2fp$adj$1@news.tpi.pl> <asf9al$7oo$1@news.onet.pl>
<asldf2$mja$1@news.tpi.pl>,<aslotm$2qb$...@n...tpi.pl
> wrote:
> Ryzyk - fizyk. Natchniony Waszą dyskusją i zdenerwowany awariami ich
> serwerów, które ostatnio zmuszały mnie do wielokrotnych usiłowań, które
> kończyły się komunikat "błędne hasło lub logi", czy coś w tym guście
> złożyłem faksem reklamację. Powiadomię o skutkach, ale do sądu nie będzie mi
> się chciało lecieć, bo to tylko kilka złotych.
Reklamację może Ci w BOK-u uznają,bo internet szwankował.Bardzo często
ostatnio.Wynikiem tego był brak autentykacji hasła i inne takie....
Możesz zadzwonić do Polpaku i zapytać.Poza tym zasubskrybuj sobie grupę
pl.internet.komunikaty,to będziesz z takimi "ciekawostkami"na bieżąco.
Pozdrawiam,
--
Kaja