  • 1. Data: 2010-04-15 12:30:22
    Temat: sąsiad ma przesunięte ogrodzenie - co sie robi w takich wypadkach?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    kupiłem działkę - kawałek pola, po obu stronach mam sąsiadów - mają
    ogrodzenia- ok. 50m wgłąb działki.
    Zleciłem geodecie wyznaczenie granicy po jedej stronie, tam gdzie nie ma bo
    chciałem dalej działkę ogrodzić, ten sprawdził też sąsiada po drugiej
    stronie ( tam niby jest granica, słupki są wyznaczone i naniesione na mapę-
    to jest dla mnie trochę dziwne..) i wyszło, że ma przesunięte ogrodzenie w
    moją stronę.

    Jak się takie rzeczy załatwia? mam iśc do niego i kazać przestawić betonowe
    ogrodzenie, będzie po sąsiedzie... sprzedać mu kawałek działki ( metr2 w
    tamtej okolicy kosztuje do 100zł.. - pewnie nie będzie zainteresowany),
    Mam odpuścić, bo to normalne i nikt się nigdy tym nie przejmuje, a tylko
    mnie to po głowie chodzi?

    Jakieś inne propozycje?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-04-15 12:32:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał pisze:

    > Jakieś inne propozycje?

    Rozgraniczanie, albo powództwo windykacyjne.
    Natomiast nic nie rób jak płot stoi już 30 lat.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-04-15 13:58:55
    Od: miodu <o...@g...com>

    O jakich powierzchniach mówimy? Tracisz 0,5 metra kw czy 5 metrów kw?

  • 4. Data: 2010-04-15 15:12:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    miodu pisze:
    > O jakich powierzchniach mówimy? Tracisz 0,5 metra kw czy 5 metrów kw?

    Pomyśl: 50 m w głąb - by było 0,5 mkw musiałby działka być szeroka na 10 cm.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-04-15 15:27:14
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Pomyśl: 50 m w głąb - by było 0,5 mkw musiałby działka być szeroka na 10
    > cm.

    Ściśle biorąc - by wyszło 0,5 m2, dla długości 50 m musi być pasek
    odcięty ogrodzeniem o szerokości 1 cm. I dla 5 m2 pasek szerokości 10 cm.
    Ale uwaga słuszna - na długości działki to już się zrobi kilka ładnych
    metrów kwadratowych.

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2010-04-15 17:27:37
    Od: Dózg <n...@n...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > to jest dla mnie trochę dziwne..) i wyszło, że ma przesunięte ogrodzenie w

    Jeśli chcesz tam coś budować, i płot przeszkadza, to musisz sąsiada poinformować
    i ewntualnie budujesz nowy płot na spólkę z sąsiadem, a stary płot sąsiad usuwa
    na swój koszt. natomiast jeśli tan płot nie przeszkadza, to są 2 możlwości.
    1. jeśli nie zależy Ci na dobrych stosunkach z sąsiadem, to po uzyskaniu
    papierów od geodety (chodzi o wznowienie granic na które powinien wezwać Twoich
    sąsiadów - od granic gdzie są wznawiane), wzywasz go do usunięcia płotu - pewnie
    się nie zgodzi bo płot jest na Twojej działce - i budujecie na spółkę nowy płot
    na właściwej granicy.
    2. Jeśli zależy Ci na dobrych stosunkach z sąsiadem, to informujesz go że
    granica leci tu i tu, ale wszystko ok, żeby wiedział gdzie jest granica,
    wypijacie piwo/wino/wódkę i ogradzasz działkę dalej (tam gdzie nie ma płotu) tak
    ja leci właściwie granica.

  • 7. Data: 2010-04-15 20:48:59
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > granica leci tu i tu, ale wszystko ok, żeby wiedział gdzie jest granica,
    > wypijacie piwo/wino/wódkę i ogradzasz działkę dalej (tam gdzie nie ma

    Tak pewnie zrobię, ale trochę mnie irytuje, bo sąsiada płot leci jakieś 50m
    po długości działki, a dom jego teściów, więc zakładam że ma te 30-50lat
    jest postawiony w granicy, a domu mu raczej nie bede kazał wyburzać. Płot
    leci jakies 30m , później w granicy stary dom ( sąsiad ma nowy z przodu),
    później znów płot.
    W sumie działkę mam na tyle szeroką że te pół metra mi nie wadzi, ale z
    ciekawości co z tym domem co jest na mojej działce? :)
    Inna sprawa że prawie metr przesunięte ogrodzenie na 50m długości, to ok
    50m2 po ok 100zł daje jakąś tam kwotę, którą w końcu zapłaciłem...
    Jak się ma sprawa poprzedniego właściciela, w sumie sprzedał mi działkę na
    której coś tam jest, nie mogę się tego pozbyć itp, tzn jakby przejąłem mniej
    niż było w umowie i na papierach?? :)
    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-04-16 07:00:04
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > jest postawiony w granicy, a domu mu raczej nie bede kazał wyburzać.

    Możesz w zamian za wyburzenie naliczać opłatę za korzystanie z ziemi -
    oczywiście pod warunkiem, że jeszcze nie jest zasiedzona.

    Mam znajomego z podobną sytuacją - sąsiad rozbudował dom na jego kawałek
    działki, podobno w czasach komuny dostał zgodę na budowę od wysoko
    postawionych znajomych, ale teraz ślad po niej zaginął. Kilka lat temu
    znajomy przerwał bieg zasiedzenia i wezwał sąsiada do odkupienia tego
    kawałka na którym postawił część domu (w sumie chyba ok. 40-50 m2).
    Sąsiad kazał mu spadać. No to teraz zaczyna toczyć się sprawa o
    odkupienie/eksmisję + koszty korzystania od czasu wezwania do zwrotu
    ziemi. Biorąc pod uwagę cenę gruntu pod zabudowę i czynszów w mieście to
    wyszło tego kilkadziesiąt tysięcy zł.

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2010-04-16 08:06:39
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Mam znajomego z podobną sytuacją - sąsiad rozbudował dom na jego kawałek
    > działki, podobno w czasach komuny dostał zgodę na budowę od wysoko
    > postawionych znajomych, ale teraz ślad po niej zaginął.

    Ok, a jak wygląda sprawa tego, że ktoś sprzedał mi działkę o określonych
    wymiarach itp. a faktycznie dostałem mniejszą niż ta za którą zapłaciłem?
    pozdrawiam
    Michał

  • 10. Data: 2010-04-16 08:49:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.04.2010 10:06), Michał wrote:

    > Ok, a jak wygląda sprawa tego, że ktoś sprzedał mi działkę o określonych
    > wymiarach itp. a faktycznie dostałem mniejszą niż ta za którą zapłaciłem?

    Dostałeś dokładnie taką za jaką zapłaciłeś, tyle że na części tej
    działki jest płot sąsiada.

    p. m.