  • 1. Data: 2002-11-29 19:00:31
    Temat: sąd grodzki dla nieletnich?
    Od: "Przemyslaw Sobierajski" <t...@w...pl>

    Witam,

    Niedawno mojego znajomego syna zlapala policja gdy w nocy wzial auto ojca,
    nie majac jeszcze 'prawka' (16latek), sprawa zostala skierowana przez
    policje
    do sądu grodzkiego(rejonowego), jak dlugo moze sie ciagnac taki proces? jaka
    moze byc kara? (byl trzezwy, gdy do tego doszlo, byla 2 nad
    ranem-co za tym idzie maly ruch na drogach, mala szkodliwosc..) Czy
    ewentualne przesuniecie egzaminu na prawojazdy o np. kilka lat przez sad
    jest w tym przypadku mozliwe?

    --
    Przemyslaw Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 2. Data: 2002-11-29 23:22:04
    Temat: Odp: sąd grodzki dla nieletnich?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Sobierajski <t...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as8dgp$g83$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > ranem-co za tym idzie maly ruch na drogach, mala szkodliwosc..) Czy
    > ewentualne przesuniecie egzaminu na prawojazdy o np. kilka lat przez sad

    w sądzie opiekuńczym dostałby zakaz prowadzenia pojazdów...
    myśle,że w grodzkim będzie odpowiadał jak za wykroczenie / kara pieniężna?
    rodzice zapłacą słono to pomyślą nad zaostrzeniem opieki nad swoim skarbem./

    Sandra

  • 3. Data: 2002-11-29 23:31:03
    Temat: Re: sąd grodzki dla nieletnich?
    Od: "tom" <e...@p...onet.pl>

    To ja ci odpowiem tak. Mojego kolege ze studiow zabil gn*j taki sam jak syn
    twojego znajomego.
    Nie byla to 2 nad ranem ale i tak to nie ma wiekszego znaczenia bo
    szkodliwos spoleczna czynu jest albo raczej moze sie bardzo latwo zrobic
    ogromna. A kary zycze mu jak najwyzszej po prostu za głupote.
    Sory ale stare rany dalej bola.
    Co do faktu prawnego - o ile pamietam a bylo to 3 lata temu - to bylo jakos
    tak
    kto prowadzi pojazd bez uprawnien podlega karze chyba do 2 lat pozbawienia
    wolnosci. achyba zaczyna sie od 6 miechow. chyba znajdzie sie w kodeksie -
    polecam prawo.hoga.pl
    Zalez od tego czy sprowadza zagrozenie czy nie itp pierdol.Sprawa trwala
    ponad pol roku (grubo), ale to dzieki temu iz synus mial tatusia co lozyl
    pieniazki. I wymyslal bzdury typu ze to pekla guma w samochodzie i dla tego
    wpadl w poslizg. albo jeszcze jakies tam inne. Z czego ogolnie wszyscy sie
    smiali ale policjanci tez byli chyba oplaceni bo stwarzali problemy. Dodam
    tylko ze koles byl najarany a te osly nic go nie sprawdzily. Grzeszek
    zaniechania.
    Dostal 5 lat w zawiasach. Chwala Bogu chyba jeszcze posiedzi na zdrowie mu.
    Nie wiem jakz faktem wydania prawa jazdy ale cos tam bylo nawet o dozywotnim
    zakazie, ale nie wiem. Natomiast slyszalem gdzies w dalekiej rodzinie o 3
    latach ale co to bylo to najstarsi gorale nie wiedza.
    Pozdrowienia.

    RIP

  • 4. Data: 2002-11-30 00:59:08
    Od: "Valentin0" <p...@s...pl>

> [...]
    > myśle,że w grodzkim będzie odpowiadał jak za wykroczenie / kara pieniężna?
    > rodzice zapłacą słono to pomyślą nad zaostrzeniem opieki nad swoim

    kara grzywny plus zakaz nabycia uprawnien do prowadznia pojazdow, + moze
    jeszcze sad - w.gordzki (choc to dziwne ze nie wydz. d/s nieletnich )
    skierowac wniosek do wydzialu rodiznnego i nieletniech o orzecznie kurateli
    nad mlodocianym ( rodzice nie zapewnili nalezytej opieki)
    Paweł

  • 5. Data: 2002-11-30 01:07:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Valentin0 <p...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as92e0$2pg$...@n...tpi.pl...

> [...]
    kurateli
    > nad mlodocianym ( rodzice nie zapewnili nalezytej opieki)

    ja się nie dziwie ponieważ do zależy też od regionu i jego obciążenia w
    różnego rodzaju sprawach ale może również postąpić,że w zakresie kurateli
    czy nadzoru odp.rodziców oraz zakazu prowadzenia pojazdów /sąd rodzinny
    niekiedy zastosowuje kilka środków wychow. odn. nieletniego/ przesłać część
    sprawy do rodzinnego celem dalszego prowadzenia i orzeczenia środka ...
    no ale może czas pokaże jak się ta sprawa zakończyła,jeżeli zainteresowany
    problemem poinformuje grupe ...

    Sandra

  • 6. Data: 2002-11-30 13:30:43
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    tom napisa_(a):
    > Dostal 5 lat w zawiasach. Chwala Bogu chyba jeszcze posiedzi na zdrowie mu.

    Co ma tu znaczyć 'w zawiasach'?

    KG

  • 7. Data: 2002-11-30 13:46:36
    Od: "Przemyslaw Sobierajski" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > tom napisa_(a):
    >
    > Co ma tu znaczyć 'w zawiasach'?

    Zapewne w zawieszeniu..

    --
    Przemyslaw Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 8. Data: 2002-11-30 15:54:06
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > mu.

    > Zapewne w zawieszeniu..
    I nie 5 lat ale zapewne 2 lata na 5 lat

    Do kina czy na FILM? >>> http://link.interia.pl/f169e

  • 9. Data: 2002-12-01 12:58:03
    Od: "tom" <e...@p...onet.pl>

    W zawieszeniu.2 lata w zawieszewniu na pinc.
    Sory za forme ale tak sie w mojej okolicy przyjelo mawiac