  • 1. Data: 2010-04-04 17:29:48
    Temat: rozwód - zmiana "bez" na orzekanie o winie
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam.

    O rozwód wystąpił mąż.
    Zgodziłam się na rozwód bez orzekania o winie miejąc nadzieje ze sprawa
    zakończy się szybko i jak najmniej boleśnie.
    Na sali sądowej na I rozprawie mąż zaczął wywlekać wszystkie brudy, nie
    do końca zgodne z prawdą. Ponieważ sprawa przebiegała w ekspresowym
    tempie i byłam w szoku - bo miało się obejść bez tego...nie miałam szans
    na obrone, szans na powiedzenie o moim mężu prawdy już nie miałam.

    Czy w związku z tym, skoro były już wiele powiedziane, można
    przekwalifikować sprawę rozwodową na rozwód z orzekaniem o winie?

    Jak to będzie postrzegane przez sąd?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-04 19:53:33
    Temat: Re: rozwód - zmiana "bez" na orzekanie o winie
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-04-04 19:29, bdronka pisze:
> [...]
    >
    > Czy w związku z tym, skoro były już wiele powiedziane, można
    > przekwalifikować sprawę rozwodową na rozwód z orzekaniem o winie?

    Można, ale nie idź w to. Jeśli maż nie zmienił wniosku i dalej wnosi o
    nieorzekanie o winie, Ty też podtrzymuj taki wniosek.
    Co mąż powiedział, zostanie na sali, skład sędziowski zapomniał już o tym.
    Olej, bądź ponad, ciesz się szybkim rozwodem. Jak zaczniecie winę
    wałkować to dla wszystkich będzie tylko gorzej i na tych
    obrzydliwościach, które już zostały powiedziane się nie skończy.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez