  • 1. Data: 2003-12-30 08:41:01
    Temat: rozwód a długi męża
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    żona zamierza wnieść sprawę rozwodową, coś jej to długo idzie a w między
    czasie mąż wziął kredyt (jest bezrobotny tylko żona pracuje, są dzieci
    nieletnie) jak postąpić, żeby już teraz nie musieć się martwić o ewentualną
    spłatę tego kredytu z jej kieszeni (nadal jest wspólność ustawowa)?? czy są
    jakieś środki żeby nie zakładająć sprawy rozwodowej zabezpieczyć sie??
    pozdro
    kiz

  • 2. Data: 2003-12-30 08:58:39
    Temat: Re: rozwód a długi męża
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@p...onet.pl news:bsrdmm$qh2$1@absinth.dialog.net.pl

    > spłatę tego kredytu z jej kieszeni (nadal jest wspólność ustawowa)??

    Jest, jest. I radze wziasc sprawe na powaznie. Znam osobe ktore do dzis
    splaca dlug meza, przy obecnych swoich zarobkach splaci go za okolo 30-40
    lat, a w miedzyczasie nie moze leglanie pracowac (bo inaczej ZUS odrazu
    wezmie jej 80% pensji zostawiajac cos kolo 150-200 pln/mc na utrzymanie
    dwojki dzieci).

    Witamy w Polsce.

    (btw, AFAIK nasz kochany rzad ostatnio zlikwidowal ktoras wazna instytucje
    pomagajaca w tkaich sytuacjach, moze fundusz alimentacyjny? czyli bedzie
    jeszcze gorzej).

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-12-30 10:06:37
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    Użytkownik "kizzi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > żona zamierza wnieść sprawę rozwodową, coś jej to długo idzie a w między
    > czasie mąż wziął kredyt

    Nie wiem jaki to kredyt może wziąć mąż bez zgody żony. Z tego co mi wiadomo,
    aby taki wniosek kredytowy był rozpatrzony powinny się na nim znaleźć
    podpisy i zgoda obojga małżonków. Ale mogę się mylić (banki robią dziś
    wszystko, aby złapać klientów na kredyty). Najlepiej zadać to pytanie na
    pl.biznes.banki - jest tam wiele kompetentnych osób.

    Pozdrawiam

    Marzenna Kielan

  • 4. Data: 2003-12-30 20:13:05
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podpisy i zgoda obojga małżonków. Ale mogę się mylić (banki robią dziś
    > wszystko, aby złapać klientów na kredyty).

    może w jakiejś innej instytucji finansowej kredyt wziął, a poza tym mógł do
    kogoś pójść i prytwatnie pożyczyć też zaciągnięcie długu

    ale proszę o odpowiedź jak to załatwić jakieś pismo do sądu?? czy poczekać
    aż wierzyciele się upomną o dług. i wtedy powództwem przeciwegzekucyjnym czy
    cóś??
    [ozdr
    kiz

  • 5. Data: 2004-01-02 09:53:51
    Od: "Grzesiek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jaki to kredyt może wziąć mąż bez zgody żony. Z tego co mi
    wiadomo,
    > aby taki wniosek kredytowy był rozpatrzony powinny się na nim znaleźć
    > podpisy i zgoda obojga małżonków.
    ciach..

    Można wziąść kredyt bez zgody współmałżonka, wystarczy na wniosku wpisać że
    jest się stanu wolnego, banki nie sprawdzają w USC faktycznego stanu, nie
    muszę dodawać że jest to niezgodne z prawem i podlega karze ale nie zmienia
    faktu że kredyt wziąść można.

  • 6. Data: 2004-01-02 11:12:47
    Od: Dredd<...@...pl>

    > a w miedzyczasie nie moze leglanie pracowac

    Zabawna konkluzja :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-01-02 11:18:56
    Od: Dredd<...@...pl>

    > ale proszę o odpowiedź jak to załatwić jakieś pismo do sądu?? czy
    poczekać
    > aż wierzyciele się upomną o dług.

    ZA dług zapewne będziesz odpowiadać
    Pozostaje spróbowac podważyć skuteczność umowy pożyczki jako że
    nie wyraziłaś na jej zawarcie zgody i jest to póki co czynność prawna
    kulejąca (negotium claudicans)
    Ale duże znaczenie będzie miała tu kwota pożyczki, bo czu=ynności
    kulejącej nie będzie jeśłi kwota nie będzie wysoka czyli będzie
    pozostawać w granicach zwykłego zarządu majątkiem

    -> http://usenet.pomocprawna.info