  • 1. Data: 2009-01-19 22:10:45
    Temat: rozkodowanie radia samochodowego - czy to legalne ?
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Ta grupa jest chyba najlepsza do zadania tego pytania.

    Czy legalne byłoby rozkodowanie radia samochodowego w sytuacji gdy kupuje
    samochód sprowadzony z zagranicy ale z radiem tylko bez kodu. Firma
    świadcząca usługe rozkodowania chce za to 30 zł - czy jeżeli mi to zrobią to
    jest to legalne ?

    Czy legalne byłoby rozkodowanie 20 sztuk odbiorników pochodzących z
    samochodów wypadkowych - rozkodowanych w takiej samej firmie - czyli
    "majsterku" za 30 zł od sztuki.

    Nie wnikam w powyższych przypadkach w sam sposób działania firmy "majsterek"
    Po prostu -kupuję auto - nie gra mi radio. serwis chce dużo pieniędzy za
    podanie kodu a ktoś robi to 3 razy taniej.

    Sprowadzam duuużo samochodów z zagranicy- na częsci -zostają mi radia które
    trzeba albo wrzucić w kosz bo niesprawne (zakodowane) albo rozkodować i
    sprzedać.
    Oczywiście wszystkie pojazdy "dawcy" odbiorników są legalne - czyli
    zakupione za granicą. Odbiorniki są zakodowane ponieważ auta wypadkowe maja
    odpinany akumulator - czyli radio aby zagrało musi dostać odpowiedni kod.

    Pytam czysto teoretycznie - jednak przy okazji dyskusji na pewnym forum.

    pozdrawiam

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-01-20 00:34:37
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytam czysto teoretycznie - jednak przy okazji dyskusji na pewnym forum.

    Jak legalnie posiadasz te radia to możesz je nawet młotkiem potłuc. Są Twoje i
    możesz z nimi robić co chcesz.

  • 3. Data: 2009-01-20 07:35:32
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    pawelj pisze:
> [...]
    > kupuje samochód sprowadzony z zagranicy ale z radiem tylko bez kodu.
    > Firma świadcząca usługe rozkodowania chce za to 30 zł - czy jeżeli mi to

    poza tematem powiem ci tylko że sam to zrobisz w 5 min, wystarczy
    ściągnąć kalkulator kodów danej firmy ;-)

  • 4. Data: 2009-01-20 08:31:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Sty, 08:35, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > poza tematem powiem ci tylko że sam to zrobisz w 5 min, wystarczy
    > ściągnąć kalkulator kodów danej firmy ;-)

    ale jesli bedzie kradziony? ;)

    WS

    PS. z wlasnym radiem mozna zrobic cokolwiek... zakodowac/odkodowac...
    dokladnie tak samo ja z blokada tel.komorkowych...

  • 5. Data: 2009-01-20 18:29:39
    Od: "KSC" <k...@p...fm>

    > poza tematem powiem ci tylko że sam to zrobisz w 5 min, wystarczy ściągnąć
    > kalkulator kodów danej firmy ;-)

    A jak samochod z Niemiec to kod masz wpisany w briefie.

    KSC

  • 6. Data: 2009-01-21 10:24:52
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 00:34:37 +0000 (UTC), sok marchwiowy napisał(a):

    > Jak legalnie posiadasz te radia to możesz je nawet młotkiem potłuc.

    Młotkiem i owszem, może potłuc.
    Ale jesteś pewien tego "rozkodowania"? :)))

  • 7. Data: 2009-01-21 21:53:11
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > poza tematem powiem ci tylko że sam to zrobisz w 5 min, wystarczy ściągnąć
    > kalkulator kodów danej firmy ;-)

    To akurat wiem, chociaż nie wiem czy do reno (scenik) też te radia tak były
    kodowane.

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2009-01-21 21:56:33
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Młotkiem i owszem, może potłuc.
    > Ale jesteś pewien tego "rozkodowania"? :)))

    Dokładnie mam te same wątpliwości.
    Tzn co do młotka to nie mam - bo wiem że mogę potłuc.
    Co do rozkodowania za pmoca kalkulatora dostępnego w sieci za darmo - mam
    jakieś tam wątpliwości

    Natomiast ciut większe mam jeżeli chodzi o rozkodowanie radia za pomocą
    ingerencji w pamięć układu - czyli wewnętrzną elektronikę.

    Tak więc w dalszym ciągu mam problem - czy takie rozkodowanie legalnie
    zakupiuonego radia jest legalne czy nie?

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2009-01-21 22:14:51
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak więc w dalszym ciągu mam problem - czy takie rozkodowanie legalnie
    > zakupiuonego radia jest legalne czy nie?

    A ta pamięć w Twoim radiu to jak myślisz czyja jest. Pewno też twoja. Jak jest
    Twoja to możesz ją wylutować, możesz wyrwać cęgami. A jak Ci się gałka w radiu
    popsuje to możesz kupić inną pasującą i założyć czy nie możesz założyć. A jak
    sobie kupisz nowe buty to możesz wyrwać w nich wkładkę z zapisanym numerem? I
    wydrapać wytłoczony na podeszwie numer, czy nie możesz. Ty chyba nie masz
    żadnych innych zmartwień.

  • 10. Data: 2009-01-21 23:18:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, pawelj wrote:

    > Tak więc w dalszym ciągu mam problem - czy takie rozkodowanie legalnie
    > zakupiuonego radia jest legalne czy nie?

    Jestem BARDZO ciekaw, co na takie pytanie powiedzieliby starożytni
    Rzymianie, na których twórcy, tfórcy i tfurcy dzisiejszego prawa
    tak chętnie się powołują.
    Pewnie nic by nie powiedzieli, zbierając szczęki z podłogi :]

    pzdr, Gotfryd