  • 1. Data: 2010-04-12 16:13:14
    Temat: rewir komorniczy
    Od: Paul <e...@e...com>

    Jak ustalić rewir komorniczy dla danego adresu - czy jest gdzieś jakaś
    ogólnie dostępna baza rewirów komorniczych?

    Drugie pytanie - wiem, że mogę wybrać dowolnego komornika, ale w
    przypadku egzekucji z nieruchomości będę musiał pokryć koszty dojazdów.
    Czy wybierając komornika sądowego z sądu rejonowego właściwego dla
    miejsca zamieszkania dłużnika, gdzie jest kilka rewirów, jeśli wybiorę
    komornika na chybił trafił i nie będzie to komornik z właściwego rewiru,
    to również będę musiał pokryć koszty? czy może w ramach danego sądu,
    mogę wybierać bez ograniczeń i nie będę musiał pokrywać kosztów?

  • 2. Data: 2010-04-12 16:50:06
    Temat: Re: rewir komorniczy
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Paul <e...@e...com>

    > Jak ustalić rewir komorniczy dla danego adresu - czy jest gdzieś
    > jakaś ogólnie dostępna baza rewirów komorniczych?

    komornik.pl

    > Drugie pytanie - wiem, że mogę wybrać dowolnego komornika, ale w
    > przypadku egzekucji z nieruchomości będę musiał pokryć koszty
    > dojazdów.

    W przypadku egzekucji z nieruchomości nie możesz wybrać dowolnego, a
    koszty musisz pokryć zawsze.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2010-04-12 17:48:35
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Paul <e...@e...com> napisał(a):

    > Jak ustalić rewir komorniczy dla danego adresu - czy jest gdzieś jakaś
    > ogólnie dostępna baza rewirów komorniczych?
    Nie ma już rewirów, zniesiono bodajże w 2007 r.

    Dodatkowe koszty generuje wybór komornika prowadzącego kancelarię poza
    miejscowością, w której znajduje się miejsce zamieszkania dłużnika czy też ze
    składnika majątku (np. nieruchomości), który znajduje się poza tą
    miejscowością. Jeśli egzekucję prowadzisz z nieruchomości i zanosi się, że
    będzie skuteczna, to koszty te są niemal pomijalne (kilkadziesiąt złotych za
    jeden wyjazd).

    GK

  • 4. Data: 2010-04-12 17:50:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-04-12 19:48, GK pisze:

    > miejscowością. Jeśli egzekucję prowadzisz z nieruchomości i zanosi się, że
    > będzie skuteczna, to koszty te są niemal pomijalne (kilkadziesiąt złotych za
    > jeden wyjazd).

    Wiesz aby na pewno co piszesz ?

    6008

  • 5. Data: 2010-04-13 08:53:50
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Rafał \SP\ Gil <u...@m...pl> napisał(a):

    > Wiesz aby na pewno co piszesz ?

    Pisałem o kosztach wyjazdu do sąsiedniej miejscowości: z praktyki wychodzi
    kilkanaście złotych za jeden wyjazd (1/2 diety albo bez diety plus kosztu
    przejazdu), co przy egzekucji z nieruchomości jest pomijalne, chyba, że
    ściągniesz sobie komornika z drugiego krańca województwa. Co innego, gdybyś
    miał prowadzić egzekucję 500 zł z nieznanego majątku, gdzie te kilkadziesiąt
    złotych stanowiłoby istotny koszt w stosunku do dochodzonej kwoty.

    Wątkotwórca chciał uzyskać informację o możliwości zmniejszenia kosztów przez
    wybór odpowiedniego dla danego terytorium komornika i na tak sformułowane
    pytanie odpowiedziałem. Chyba przeczytałeś, co innego niż napisałem. Koszt
    oszacowania wartości nieruchomości, opłata egzekucyjna i inne opłaty/wydatki,
    ale te wartości są niezależne od tego, czy komornik prowadzi kancelarię w
    miejscowości, w której ta nieruchomość jest położona.

    GK

  • 6. Data: 2010-04-13 08:55:01
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2010-04-13 11:14:07
    Od: "K.M." <D...@O...PL>

    GK pisze:

> [...]
    > ale te wartości są niezależne od tego, czy komornik prowadzi kancelarię w
    > miejscowości, w której ta nieruchomość jest położona.

    Egzekucję z nieruchomości może prowadzić komornik właściwy dla miejsca
    położenia nieruchomości.
    A dojazdy są liczone za kilometry 0,8358zł za km dla samochodów pow.
    900cm pojemności.
    Jeśli chodzi o pomijanie kosztów przy egzekucji z nieruchomości to
    trzeba zaznaczyć że nie zawsze ta nieruchomość się sprzeda i uzyska się
    jakieś pieniądze z egzekucji

  • 8. Data: 2010-04-13 14:02:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    " GK" <k...@W...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Nie ma już rewirów, zniesiono bodajże w 2007 r.

    Art 7 ustawy o komornikach.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153