  • 1. Data: 2003-03-08 21:02:12
    Temat: renta, PUP, ZUS, US
    Od: "JAM" <E...@p...onet.pl>

    Drodzy Grupowicze;

    mam następujący problem. Jestem rencistą i pobieram świadczenie z ZUS. Do
    końca lutego prowadziłem działalność gosp. w ramach s.c. Wystąpiłem ze
    spółki, a z pracy (bo również pracowałem) zostałem zwolniony z powodów
    ekonomicznych (likwidacja stanowiska pracy). Chciałem się zarejestrować w
    PUP-ie jako bezrobotny, jednakże ze względu na posiadaną przeze mnie rentę -
    odmówiono mi tego i zarejestrowano mnie jako poszukującego pracy, ale nie
    bezrobotnego. W ciągu tych kilku dni od mojej rejestracji znalazł się
    potencjalny pracodawca, który zgodziłby się mnie zatrudnić pod warunkiem, że
    otrzyma z PUP-u za mnie refundację (tzn. za wynagrodzenie). Teraz nie wiem,
    czy jako poszukujący pracy, ale nie bezrobotny mogę liczyć na refundację z
    PUP? Pewnie przez najbliżsdzy tydzień będę żył w wielkim stresie i
    niepewności. Bo mój potencjalny pracodawca powiedział, że wystąpi do PUP-u o
    moją osobę. Ale czy zrefunduja mu moje stanowisko pracy - nie wiem.
    Kolejną sprawą, w której chciałbym prosić o pomoc jest moje wystąpienie ze
    spółki, czyli sprawa z US i ZUS. W ZUS-ie otrzymałem odpowiednie dokumenty,
    wypełnię je i powinno być ok. Natomiast gdy byłem w US dowiedzieć się co
    powinienem dla nich zrobić w związku z zaprzestaniem "spółkowania" dano mi
    deklaracje do wypełnienia i powiedziano o zrobieniu remanentu w obecności
    "osób trzecich". Natomiast nie wiem czy powinienem pisać jakieś oświadczenia
    o zaprzestaniu zdiałalności gosp., czy informacja ta przyjdzie do US z
    ratusza, gdzie wyrejestrowałem działalność.

    Dziękując za pomoc pozdrawiam wszystkich serdecznie - Andrzej

    E...@p...onet.pl