-
1. Data: 2002-08-03 15:01:29
Temat: rękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej
Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>
Witam,
Sprawa wygląda tak. Zakupiono towar w sklepie, który wydał kartę
gwarancyjną producenta (na karcie jest pieczątka sklepu, w którym
towar zakupiono). Gwarantem więc jest dostawca sprzętu a nie sklep.
Towar następnie został wymieniony w ramach gwarancji (za pośrednictwem
sklepu).
Minął rok, towar ponownie przestał być zdatny do użytku tak więc
została złożona ponownie reklamacja korzystając z art. 581 §1 kc, iż
"Jeżeli (...) gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast
rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad (...) termin gwarancji biegnie na
nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad (...)".
Tak więc:
1. Sprzedawca twierdzi, że nie jest gwarantem, więc nie ma obowiązku
przyjmowania reklamacji; wg niego robi to z dobrej woli - czy ma
rację?
2. Czy w przypadku poprzedniej wymiany towaru na nowy w ramach umowy
gwarancyjnej prawo do rękojmi również biegnie na nowo? (kc o tym
milczy)
3. Jeśli sprzęt zostałby wymieniony na wolny od wad w ramach
przysługującego prawa rękojmi (nie gwarancji), czy rękojmia biegnie
wtedy na nowo? Czy zakładając, że sprzedawca wymienił rzecz wadliwą na
dwa dni przed wygaśnięciem obowiązków wynikających z rękojmi, jego
odpowiedzialność za wydaną nową rzecz kończy się po dwóch dniach?
Jeśli to możliwe proszę o linki do źródeł.
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Krzysztof
--
Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl
http://www.e-upr.org
-
2. Data: 2002-08-05 10:02:13
Temat: Re: rękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej
Od: <m...@w...pl>
> Witam,
>
> Sprawa wygląda tak. Zakupiono towar w sklepie, który wydał kartę
> gwarancyjną producenta (na karcie jest pieczątka sklepu, w którym
> towar zakupiono). Gwarantem więc jest dostawca sprzętu a nie sklep.
>
> Towar następnie został wymieniony w ramach gwarancji (za pośrednictwem
> sklepu).
>
> Minął rok, towar ponownie przestał być zdatny do użytku tak więc
> została złożona ponownie reklamacja korzystając z art. 581 §1 kc, iż
> "Jeżeli (...) gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast
> rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad (...) termin gwarancji biegnie na
> nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad (...)".
>
> Tak więc:
>
> 1. Sprzedawca twierdzi, że nie jest gwarantem, więc nie ma obowiązku
> przyjmowania reklamacji; wg niego robi to z dobrej woli - czy ma
> rację?
>
nie ma, bowiem (k.c.)
Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do
miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z
okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz
znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
> 2. Czy w przypadku poprzedniej wymiany towaru na nowy w ramach umowy
> gwarancyjnej prawo do rękojmi również biegnie na nowo? (kc o tym
> milczy)
>
niestety nie biegnie
> 3. Jeśli sprzęt zostałby wymieniony na wolny od wad w ramach
> przysługującego prawa rękojmi (nie gwarancji), czy rękojmia biegnie
> wtedy na nowo?
też nie biegnie
Czy zakładając, że sprzedawca wymienił rzecz wadliwą na
> dwa dni przed wygaśnięciem obowiązków wynikających z rękojmi, jego
> odpowiedzialność za wydaną nową rzecz kończy się po dwóch dniach?
odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi konczy się
>
> Jeśli to możliwe proszę o linki do źródeł.
www.federacja-konsumentow.org.pl
>
> Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc
> Krzysztof
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl