-
1. Data: 2003-10-28 22:29:46
Temat: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: "mily" <n...@n...com>
Witam i prosze o porade:
Zakupilem Neostrada w TPSA wraz z zestawem instalacyjnym lecz wystepuje
pewien problem z usluga.
Moze byc to kwestia zlej linni telefonicznej, lub tez - co bardziej
prawdopodobne - problem tkwi w komputerze lub tez sam modem jest uszkodzony.
Pan z infolinii ( na ktorej zglasza sie wszelkie problemy i reklamacje )
polecil przetestowanie modemu na innym komputerze, lecz po tym jak
wykluczylem taka mozliwosc ( nie kazdy ma czas i ochote wozic tam i z
powrotem przez pol miasta komputer od znajomych ), polecil wymiane modemu.
Problem w tym, ze na "Warunkach gwarancji zestawu instalacyjnego" zobaczylem
taki punkt:
"gwarant zapewni bezplatne usuniecie wady objetej gwarancja w terminie 14
dni roboczych od daty dostarczenia wadliwego zestawu instalacyjnego w
oryginalnym opakowaniu i dowodem zakupu."
Mniejsza o to, ze u mnie nie chodzi o naprawe modemu, gdzyz nawet nie
wiadomo, czy jest on uszkodzony, tylko o oddanie starego i otrzymanie
nowego, ale problem w tym, ze nie mam wiekszosci oryginalnego opakowania, a
ta czesc, ktora zostala jest pogieta i naderwana ( chodzi o zwykle
pudelko ).
Czy w takim razie ktos moze robic mi problemy?
Czy w ogole tak sformulowane punkty zawarte w gwarancji, sa wiazace?
Nie jestem prawnikiem, ale czytalem gdzies, ze np. sklep moze sobie wywiesic
tabliczke, "po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzglednia sie", ale to tylko
ma odstraszyc nadgorliwych klientow, gdyw w swietle prawa, klient i tak ma
prawo do reklamacji w jakims tam przedziale czasowym.
Wiem, ze u mnie sprawa ma sie inaczej, ale ciekaw jestem, jak to wyglada w
swietle prawa.
pozdrawiam
"mily"
-
2. Data: 2003-10-28 23:28:55
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: "Flashi" <f...@p...pl>
Użytkownik "mily" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:bnmqnm$pih$1@nemesis.news.tpi.pl...
> "gwarant zapewni bezplatne usuniecie wady objetej gwarancja w terminie 14
> dni roboczych od daty dostarczenia wadliwego zestawu instalacyjnego w
> oryginalnym opakowaniu i dowodem zakupu."
>
> Mniejsza o to, ze u mnie nie chodzi o naprawe modemu, gdzyz nawet nie
> wiadomo, czy jest on uszkodzony, tylko o oddanie starego i otrzymanie
> nowego, ale problem w tym, ze nie mam wiekszosci oryginalnego opakowania,
a
> ta czesc, ktora zostala jest pogieta i naderwana ( chodzi o zwykle
> pudelko ).
> Czy w takim razie ktos moze robic mi problemy?
Oczywiscie ze moga Ci robic problemy...Wiedziales ze musisz zatrzymac
pudelko i jednak to olales wnioskujac z tego ze jest pogiete i naderwane ...
Teraz to pozostaje Ci isc z usmiechem na twarzy i wmawianie im ze to sie
przez przypadek stalo i takie tam ... Jesli beda mieli takie same sprzety to
masz wieksza szanse ...
-
3. Data: 2003-10-28 23:33:47
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: "mily" <n...@n...com>
Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
news:bnmu3o$t3j$1@korweta.task.gda.pl...
>
> Oczywiscie ze moga Ci robic problemy...Wiedziales ze musisz zatrzymac
> pudelko i jednak to olales wnioskujac z tego ze jest pogiete i naderwane
...
>
> Teraz to pozostaje Ci isc z usmiechem na twarzy i wmawianie im ze to sie
> przez przypadek stalo i takie tam ... Jesli beda mieli takie same sprzety
to
> masz wieksza szanse ...
>
>
nie wiedzialem, tylko dopiero teraz przeczytalem.
Tak jak napisalem, nie jest wcale pewne, ze ten modem jest wadliwy.
Ale zakladajac, ze jest, to chyba nie powinni dawac go nikomu innemu.
A w takim razie po co im pudelko ?
"mily"
-
4. Data: 2003-10-29 01:01:24
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <bnmufm$5hu$1@nemesis.news.tpi.pl>, mily wrote:
> nie wiedzialem, tylko dopiero teraz przeczytalem.
> Tak jak napisalem, nie jest wcale pewne, ze ten modem jest wadliwy.
> Ale zakladajac, ze jest, to chyba nie powinni dawac go nikomu innemu.
> A w takim razie po co im pudelko ?
Nie martw się Dzielny Internauto. Oddaj im w ramach reklamacji z tytułu
niezgodności towaru z umową. Ta nie nakłada jakiś bzdurnych wymagań co do
opakowań.
--
Marcin
-
5. Data: 2003-10-29 11:08:23
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: "mily" <n...@n...com>
>
> Nie martw się Dzielny Internauto. Oddaj im w ramach reklamacji z tytułu
> niezgodności towaru z umową. Ta nie nakłada jakiś bzdurnych wymagań co do
> opakowań.
>
> --
> Marcin
aha, czyli uogolniajac, moge podpisywac umowy gwarancyjne dowolnej tresci,
ale i tak zawsze w przypadku wadliwego towaru
"lex specialis" ( warunki gwrancji ) nie "derogat legi generali"....
sorry, ale prawo mialem tylko jeden semestr...;-)
"mily"
-
6. Data: 2003-10-30 02:07:20
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <bnoah6$3ui$2@nemesis.news.tpi.pl>, mily wrote:
>> Nie martw się Dzielny Internauto. Oddaj im w ramach reklamacji z tytułu
>> niezgodności towaru z umową. Ta nie nakłada jakiś bzdurnych wymagań co do
>> opakowań.
>
> aha, czyli uogolniajac, moge podpisywac umowy gwarancyjne dowolnej tresci,
> ale i tak zawsze w przypadku wadliwego towaru
> "lex specialis" ( warunki gwrancji ) nie "derogat legi generali"....
CHyba nie do końca. W moim rozumieniu umowa gwarancyjna jest niejako
osobną umową cywilno-prawną i zwykle stanowi również element oferty
sprzedarzy. Możesz z niej korzystać ale nie musisz. Moze jej w ogóle nie
być. Producent mówi Ci: Oto nasza wspaniała wieża. Ma ona magnetofon,
radio i odtwarzacz CD, a także gwarancję że to wszystko będzie działać
przez 3 lata a jak nie to naprawimy. CD działa na takiej zasadzie że
należy z nim używać płyt takich a takich w taki a taki sposób. Jak włożysz
płyte z mp3 działać nie będzie. Podobnie korzystanie z gwarancji zawiera
pewne warunki które ustala jej wystawca czyli na ogół producent. Mogą być
to moim zdaniem (MZ) dowolne warunki w granicach prawa, czyli powinień
przejść np. taki absurd jak konieczność dostarczenia towaru do naprawy
gwarancyjnej w fioletowej skarpetce. I tak jak nie musisz korzystać z
otwarzacza CD (bo np. masz inny lepszy a wieże kupiłeś ze względu na
radio) tak i nie musisz korzystać z gwarancji producenta. Na szczęście w
przypadku gwarancji też masz alternatywę, bo ustawodawca wymyślił coś co
się nazywa właśnie niezgodność towaru z umową. Obie rzeczy się nie
wykluczają (z małymi wyjątkami które są dość dyskusyjne) i nie zastępują.
Do Ciebie należy wybór czy skorzystasz z gwarancji o ile taka istnienie,
czy z ochrony ustawowej. Oczywiście postanowienia gwarancji które są
sprzeczne z prawem są nieważne, ale to raczej ogólna zasada dotycząca
każdej z umów.
A co do tego konkretnego przykładu, to owszem MZ sprzedawca, mógłby
wymagać dostarczenia towaru w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, ale
tylko wtedy gdy byłoby to gdzieś wyraźnie powiedziane (na umowie
kupna-sprzedarzy np.), że opakowanie jest integralną częścią towaru. Jeśli
tego nie ma to MZ wystarczy jeśli dostarczy sie to w taki sposób aby towar
nie uległ uszkodzeniu.
> sorry, ale prawo mialem tylko jeden semestr...;-)
Tu jakby co chemik, zero semetrów prawa.
--
Marcin
-
7. Data: 2003-10-30 05:22:51
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: kam <X...@X...plX>
Marcin Debowski wrote:
> Mogą być
> to moim zdaniem (MZ) dowolne warunki w granicach prawa, czyli powinień
> przejść np. taki absurd jak konieczność dostarczenia towaru do naprawy
> gwarancyjnej w fioletowej skarpetce.
Nie przesadzajmy, jest jeszcze art.385[1] kc, zresztą mozna by próbować
wykazać, że wymóg dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu też jest
niedozwolonym postanowieniem umownym.
KG
-
8. Data: 2003-10-30 06:51:03
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <3...@X...plX>, kam wrote:
> Marcin Debowski wrote:
>> Mogą być
>> to moim zdaniem (MZ) dowolne warunki w granicach prawa, czyli powinień
>> przejść np. taki absurd jak konieczność dostarczenia towaru do naprawy
>> gwarancyjnej w fioletowej skarpetce.
>
> Nie przesadzajmy, jest jeszcze art.385[1] kc, zresztą mozna by próbować
> wykazać, że wymóg dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu też jest
> niedozwolonym postanowieniem umownym.
I takie jest orzecznictwo? O ile jeszcze w ww. skarpetkowym żądaniu widzę
od biedy naruszenie dobrych obyczajów, to niczego podobnego, ani też
rażącego naruszenia interesów konsumenta nie widzę w żądaniu
dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu.
--
Marcin
-
9. Data: 2003-10-30 07:06:40
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: kam <X...@X...plX>
Marcin Debowski wrote:
> I takie jest orzecznictwo? O ile jeszcze w ww. skarpetkowym żądaniu widzę
> od biedy naruszenie dobrych obyczajów, to niczego podobnego, ani też
> rażącego naruszenia interesów konsumenta nie widzę w żądaniu
> dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu.
orzecznictwa to jeszcze nie ma, ale poglądy doktryny (czytaj:
prokonsumencka Łętowska) tak
KG
-
10. Data: 2003-10-30 07:16:27
Temat: Re: reklamacja towaru tylko z oryginalnbym opakowaniem
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
kam <X...@X...plX> napisał(a):
> Marcin Debowski wrote:
> > I takie jest orzecznictwo? O ile jeszcze w ww. skarpetkowym żądaniu widzę
> > od biedy naruszenie dobrych obyczajów, to niczego podobnego, ani też
> > rażącego naruszenia interesów konsumenta nie widzę w żądaniu
> > dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu.
>
> orzecznictwa to jeszcze nie ma, ale poglądy doktryny (czytaj:
> prokonsumencka Łętowska) tak
>
> KG
>
gdzie u Łętowskiej tak jest napisane,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/