  • 1. Data: 2002-10-31 16:05:53
    Temat: rejestracja przedpoborowa
    Od: "Michal" <U...@w...pl>

    Witam,
    co mi grozi o ile nie stawilem sie na tej właśnie rejestracji? (praktycznie
    i teoretycznie) Zadnego wezwania nie odbieralem, a to z bardzo prostej
    przyczyny: wlasnie przeprowadzilem sie do swojego nowego mieszkania i
    jeszcze nie mam zamontowanej skrzynki pocztowej, a bardzo rzadko bywam w
    domu, więc poleconego nie odebralem, a awiza listonosz nie zostawil.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2002-11-01 08:44:17
    Temat: Re: rejestracja przedpoborowa
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <U...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pocztowej, a bardzo rzadko bywam w domu, więc poleconego nie
    > odebralem, a awiza listonosz nie zostawil.

    Coś mi tu nie gra.
    Jeśli wszystko co piszesz jest prawdą to skąd wiesz, ze w ogóle było
    jakieś wezwanie? Poza tym , jeżeli nie podpisałeś odbioru poleconego
    listu to
    to jak mogą Cię ścigać?

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 3. Data: 2002-11-01 09:00:51
    Od: j...@p...onet.pl

    Nie wpadaj tylko w samozachwyt, że jesteś tak odważny. W tym co się stało nie
    ma odwagi. Rejestracja to nic innego jak sprawdzenie aktualności ewidencji
    danego urzędu gminy ze stanem faktycznym. Takim "stanem faktycznym" jesteś
    między innymi Ty. Rejestracja jest przeprowadzane corocznie w październiku.
    Jeżeli nie stawiłeś się to zrób to jak najszybciej w swoim urzędzie gminy.
    Zostałeś tam wpisamy do wykazu osób o nie uregulowanym stosunku do obowiązku
    służby wojskowej.
    Na tym etapie nie masz co się bać armii, która będzie miała z Tobą kontakty
    dopiero od poboru (nie myl z powołaniem) w 2003 roku.
    ______
    Jupraw

  • 4. Data: 2002-11-01 09:04:38
    Od: "Michal" <U...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli wszystko co piszesz jest prawdą to skąd wiesz, ze w ogóle było
    > jakieś wezwanie? Poza tym , jeżeli nie podpisałeś odbioru poleconego

    Wiem, ponieważ wszyscy moi znajomi już na komisji byli, a zgodnie z prawem
    powinienem tam się stawić do końca października, czego nie uczyniłem.Chyba
    jednak w jakiś sposób muszą to wyegzekwoać,a bym się zarejestrował? Jak się
    nie zarejestruje to w jaki sposób mają przesłać mi wezwanie na komisję
    poborową? :-)

  • 5. Data: 2002-11-01 15:45:17
    Od: "Michal" <U...@w...pl>

> [...]
    kontakty
    > dopiero od poboru (nie myl z powołaniem) w 2003 roku.

    To jest jasne i oczywiste. Chciałem tylko wiedzieć czy istnieją jakieś
    konsekwencje za niestawienie się lub stawienie się w późniejszym okresie.
    Moim celem nie było uchylanie się od rejestracji tylko po prostu nie miałem
    jak odebrać wezawnia, ponieważ przeprowadziłem się do nowego mieszkania, a
    wykonawca nie założył jeszcze skrzynki pocztowej.

  • 6. Data: 2002-11-01 20:33:46
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Andrzej Wrobel zamieszkała pod adresem
    <a...@o...pl> napisała:

    > Coś mi tu nie gra.
    > Jeśli wszystko co piszesz jest prawdą to skąd wiesz, ze w ogóle było
    > jakieś wezwanie?

    Od wróżki? ;-)

    > Poza tym , jeżeli nie podpisałeś odbioru poleconego
    > listu to
    > to jak mogą Cię ścigać?

    Moga, bo skuteczne awizowanie jest równoznaczne z odebraniem listu
    poleconego - jest na ten temat kilka orzeczeń róznyh sądów. dlatego
    polecone lepiej jest odbierać, bo przynajmniej wiadomo od czego sięmozna
    potem odwoływać - np. pocztą możesz dostać wypowiedzenie z pracy i jeśli
    nie odberzesz, to nie bardzo masz jak iśc do sądu pracy.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana