  • 1. Data: 2008-05-14 22:07:16
    Temat: przedawnienie mandatu za jazdę bez biletu
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Mam pytanie czy jest coś takiego? Ile czasu mogą ścigać za jazdę bez biletu?

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 2. Data: 2008-05-15 06:33:32
    Temat: Re: przedawnienie mandatu za jazdę bez biletu
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Maj, 00:07, kobietka <b...@v...pl> wrote:
    > Mam pytanie czy jest coś takiego? Ile czasu mogą ścigać za jazdę bez biletu?

> [...]

    Kara za jazde bez biletu jest taka sama jak inna zaleglosc wobec
    jakiejkolwiek firmy. Tak dlugo jak chca i na mocy wyroku sadowego.

  • 3. Data: 2008-05-15 06:45:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2008, kobietka wrote:

    > Mam pytanie czy jest coś takiego?

    To nie jest mandat - to zwyczajna kara umowna.
    Opłata za jazdę bez biletu.
    Jeśli nie podjęto wyegzekwowania drogą sądową, to oczywiście
    ulegnie przedawnieniu, ale nic nie piszesz o JAKI tryb
    przedawnienia chodzi, więc dobrej odpowiedzi nie ma.

    > Ile czasu mogą ścigać za jazdę bez biletu?

    Po uzyskaniu wyroku sądowego praktycznie dożywotnio, bo niby
    jest 10-letnie przedawnienie, ale "wznawialne".
    Przed zgłoszeniem do sądu... nie pamiętam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-05-15 07:48:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Kara za jazde bez biletu jest taka sama jak inna zaleglosc wobec
    > jakiejkolwiek firmy. Tak dlugo jak chca i na mocy wyroku sadowego.

    Przedawnienie następuje po roku od dnia płatności (często termin
    płatności jest 3-miesięczny).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-05-15 10:03:12
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Maj, 09:48, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Przedawnienie następuje po roku od dnia płatności (często termin
    > płatności jest 3-miesięczny).
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz

    A jakas podstawa? Pytam bo ostatnio (zreszta pisalem o tym na grupie)
    mialem stycznosc z egzekwowaniem oplat za kare. KZKGOP mowi ze dwa
    lata.

  • 6. Data: 2008-05-15 10:07:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > A jakas podstawa? Pytam bo ostatnio (zreszta pisalem o tym na grupie)
    > mialem stycznosc z egzekwowaniem oplat za kare. KZKGOP mowi ze dwa
    > lata.

    A co to jest KZKGOP?

    Art. 77 ustawy prawo przewozowe.

  • 7. Data: 2008-05-15 10:40:17
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Maj, 12:07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A co to jest KZKGOP?
    >
    > Art. 77 ustawy prawo przewozowe.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz

    Komunikacyjny Zwiazek Komunalny Gornoslaskiego Okregu Przemyslowego. A
    to nie dotyczy roszczen pomiedzy przewoznikiem a przewoznikiem?

  • 8. Data: 2008-05-15 10:43:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Komunikacyjny Zwiazek Komunalny Gornoslaskiego Okregu Przemyslowego. A
    > to nie dotyczy roszczen pomiedzy przewoznikiem a przewoznikiem?

    W ustawie nie ma takiego ograniczenia.

  • 9. Data: 2008-05-15 19:04:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Liwiusz pisze: