  • 1. Data: 2004-02-29 18:29:35
    Temat: !!!proszę o pomoc!!!
    Od: "Monika" <n...@w...pl>

    BARDZO PROSZE O POMOC

    Sprawa jest dość skąplikowana.
    Kupiłam mieszkanie do Spółdzielni Mieszkaniowej. Po jakimś czasie
    dowiedzieliśmy się z mężem, iż obecnie w naszym sąsiedztwie są 2 fermy
    lisów (podobno ok. 1500 szt. zwiarząt) - co lepsze - na planach
    zagospodarowania Spółdzielnia w tych miejscach pokazywała teren z
    przeznaczeniem pod szkołę i przedszkole :-) Przed zakupem oglądaliśmy teren,
    jednak lisiarnie "stopiły się" z zabudowaniami i ogrodzeniem budowy, a peh
    chciał, że nie było ich
    czuć. Panie w Członkowskim uspakajały nas mówiąc w 2001 r. ok. stycznia, iż
    czekają tylko na uprawomocniee się wyroku w Sądzie, gdyż lisiarze sprawę
    mają przegraną... do końca 2001 r. lisów miało nie być. Póżniej, z powodów
    odwołań lisiarzy i kolejnych zakładanych przez nich spraw okres likwidacji
    > się przedłużał - i tak jest do dziś. Urząd Miejski twierdzi, iż ich sprawa
    nie dotyczy (mimo, iż wydali pozwolenie na budowę budynków w odległości 4
    m i 10 m od ograodzenia lisiarni), Sanepid też uważa, że nic nie może
    zdziałać. Spółdzielnia nie należy do najprężniejszych i jeśli w jakiś sposób
    nie naciska się na Zarząd, to nie widać postępów w pracy. Obecnie został
    wyemitowany komunikat:

    "LISY ... I N F O R M A C J A
    Realizując uchwałę Zebrania Przedstawicieli z 12 czerwca 2003 roku
    informujemy, że: w sprawie likwidacji hodowli lisów zintensyfikowano
    działania poprzez wystąpienie do Straży Miejskiej o nałożenie mandatu
    karnego za naruszanie uchwały Rady Miasta Gdańska z 20.11.1997 roku
    zakazującej hodowli zwierząt futerkowych na tym terenie oraz niewykonywanie
    obowiązków wynikających z ustawy z 13.09.1996 roku o utrzymaniu czystosci i
    porządku w Gminach. Straż Miejska podjęła działania. Sąd Okręgowy w Gdańsku
    postanowieniem ze stycznia 2004 roku nadał wyrokowi z maja 2002 roku
    nakazującemu likwidację hodowli lisów klauzulę wykonalnosci. W związku z
    powyższym wezwano hodowców do likwidacji fermy i opuszczenia terenu. W
    najbliższych dniach zwrócimy się do komornika sądowego o egzekucję wyroku. Z
    uwagi na tzw. okres ochronny faktyczna likwidacja będzie możliwa dopiero w
    II połowie b.roku."

    Z tego co wiem nie ma przewidzianego okresu ochronnego dla lisów - tym
    bardziej, iż eksmisja wiąże się z ich przeniesieniem a nie
    unicestwieniem.Poza tym nasuwa mi się wiele pytań: kto w takich przypadkach
    ponosi koszty eksmisji: Spółdzielnia czy osoba eksmitowana? Mam wrażenie, że
    po raz kolejny Spółdzielnia gra na zwłokę. Co myślicie na ten temat? Proszę
    o poradę, jak mam dalej działać... Lisy okrutnie śmierdzą, psy w lisiarni co
    noc wyją, raz na jakiś czas jakiś biedny lisek zwieje i gania po podwórku (a
    latem nie da się wywietrzyć mieszkania bo capi jak Cię mogę!!!!)... Oprócz
    tego hałas maszyn (do mielenia mięsa i kości), przepiękne drewniane
    zabudowania!!! My kupiliśmy mieszkanie w dobrej wierze a w tej chwili
    jesteśmy zbywani.

    Monika

  • 2. Data: 2004-02-29 21:08:23
    Temat: Re: !!!proszę o pomoc!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Monika" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z uwagi na tzw. okres ochronny faktyczna likwidacja będzie możliwa
    dopiero w
    > II połowie b.roku."

    Ja bym zapytał autora tych słów o jaki okres mu chodzi. Jest okres
    ochronny, ale dotyczy eksmisji na bruk ludzi. Inny okres ochronny, to przy
    polowaniach na lisy. Ale żeby fermy się nie dało przenieść?

    > kto w takich przypadkach
    > ponosi koszty eksmisji: Spółdzielnia czy osoba eksmitowana?

    osoba eksmitowana. Z tym że nie jestem pewien jaki komornik to egzekwuje.
    Jeśli skarbowy to żadnych kosztów nie poniesiecie. Jeśli normalny, to
    obowiązuje chyba wpis, który on później ściąga od właściciela fermy.

    > Mam wrażenie, że
    > po raz kolejny Spółdzielnia gra na zwłokę. Co myślicie na ten temat?

    Ja mam takie samo wrażenie.