  • 1. Data: 2009-10-22 17:51:09
    Temat: produkcja i sprzedaż energii
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Czy jest możliwość produkcji i sprzedaży energii elektrycznej na terenie
    RP przez osobę fizyczną?

    Konkretnie: kupuję takie coś:
    http://www.allegro.pl/item792676304_elektrownia_wiat
    rowa_wincon_200kw.html

    i czy mogę postawić to sobie na podwórku pod chalupą, produkować prąd i
    go sprzedawać?

  • 2. Data: 2009-10-22 18:47:46
    Temat: Re: produkcja i sprzedaż energii
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał pisze:

    [ciach...]

    Pięknie wydajesz ponad 100000 zł i pytasz się o poradę tutaj. W domu
    wszyscy zdrowi?

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-10-22 18:50:57
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Michał pisze:

> [...]
    rowa_wincon_200kw.html

    > i czy mogę postawić to sobie na podwórku pod chalupą, produkować prąd i

    A tu sprawdzales?
    http://www.elektrownie-wiatrowe.org.pl/prawo_i_polit
    yka.htm

    Ladny wiatraczek a sasiedzi....? Zaraz bedzie o mordecy ptaków, muszek i
    innych motylkow ;)

    --
    jedrus

    Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
    http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

  • 4. Data: 2009-10-22 19:44:49
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Pięknie wydajesz ponad 100000 zł i pytasz się o poradę tutaj. W domu
    > wszyscy zdrowi?

    W domu zdrowi, dziękuję. A co do głównego wątku: nie zrozumieliśmy się.
    Przedstawiłem sytuację hipotetyczną.

    Chciałem tylko wiedzieć, czy osobie fizycznej wolno (i na jakich
    warunkach) produkować i sprzedawać energię elektryczną i podałem
    przykład sposobu jej produkcji. Co na ten temat stanowi prawo?

  • 5. Data: 2009-10-22 20:55:45
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Michał pisze:

> [...]
    > warunkach) produkować i sprzedawać energię elektryczną i podałem
    > przykład sposobu jej produkcji. Co na ten temat stanowi prawo?

    Oplaca sie jak najbardziej ale nie przy jednym wiatraku i to do tego
    takim zabytkowym zlomie, ktorego bedziesz musial zaraz serwisowac.
    Ogolnie lepoije oplaca sie wodne bo prad plynie bez przerw a z wiatrowej
    jak zawieje.

  • 6. Data: 2009-10-23 02:07:40
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    yka.htm

    > Ladny wiatraczek a sasiedzi....? Zaraz bedzie o mordecy ptaków, muszek i

    hehe
    No wiesz, ja osoboiscie nie chcialbym miec za sasiada 30 metrowy slup z
    poteznym wiatrakiem na szczcie.
    Wbrew pozorom wiatrak jest bardzo chalasliwy i potrafi dokuczyc, bedziesz
    miec okazje to kiedys sie zatrzymaj w poblizu takiego a bedziesz wiedzial o
    czym pisze..
    A wraacajac do tematu to chyba pierwsza przeszkoda bedzie zgoda na ten slup
    30 metrowy.
    I tak jak juz tu ktos pisal zdecydowanie lepsze rozwiazanie tyo kupno
    dzialki nad strumieniem. Wiatrak ma bardzo kiepskie parametry uzysku energi,
    zwlasza w Polsce. Owszem w UK to by sie i oplacalo...
    Poza tym wlasna elektrownie wodna mozna zbudowac samemu:) byle miec
    znajomego na "kolei" ;)) dostep do spawarki, tokarki. To tylko turbina,
    magnes i set metrow zwoju drutu:))) A do zrobionego stawu na poczet
    elektorwni (zima) wrzucic troche pstragow to i rozrywka bedzie:)

  • 7. Data: 2009-10-23 08:37:45
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    pmlb pisze:
    [...]
> [...]
    > magnes i set metrow zwoju drutu:))) A do zrobionego stawu na poczet
    > elektorwni (zima) wrzucic troche pstragow to i rozrywka bedzie:)

    Hmmm, nie pamietam gdzie ale na jednej z grup bylo cos o wodnych
    elektrowniach i nawet sprawdzalem, ze w stosunku do stanu sprzed IIWS
    dzis mamy ich zaledwie ok 10% co zaspokaja 7% zapotrzebowania krajowego.
    Dla porownania, najwiekasza elektrownia Swiata zaspokaja 90%
    zapotrzebowania w energie Paragwaj i to na 8 turbinach bo drugie osiem
    zasila Brazylie.
    Masz racje ze wodna elektrownia to prosta w budowie i wydajna ale....
    no wlasnie. Ze wspomnianej dyskusji wynikalo, ze fiskus i prawo jest tak
    dowcipne, ze budowniczemu lokalnej hydroelektrowni wszyskiego sie
    odechce. Podobno tak wytworzony prad musi najpierw zasilic siec krajowa
    a wlasciciel jak kazdy z nas nie jest podlaczony do wlasnej elektrowni a
    do sieci krajowej i placi dalej tyle ile licznik wykreci.
    Na zachodzie jest (tez uzyje podobno) odwrotnie. Mam elektrownie i
    zaspokajam swoje potrzeby a nadwyzke sprzedaje do sieci krajowej.
    Ja w tym miejscu podepne sie do watku z pomyslem i odpowiedz fachowcow
    co w przypadku hydroelektrowni przenosnej/przewoznej. Mala turbinka na
    plywakach wrzucona do rzeki, zasili mi jakies swiatelko do namiotu, tv
    czy radia ale nie wiem co sie stanie, gdy ktos mnie namierzy? ;)

  • 8. Data: 2009-10-23 09:40:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    jedrus pisze:

    > Hmmm, nie pamietam gdzie ale na jednej z grup bylo cos o wodnych
    > elektrowniach i nawet sprawdzalem, ze w stosunku do stanu sprzed IIWS
    > dzis mamy ich zaledwie ok 10% co zaspokaja 7% zapotrzebowania krajowego.

    Bliżej 2 %. :(

    BTW Wg ekologów jest to bardzo nieekologiczny sposób pozyskiwania
    energii. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-10-23 10:49:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.10.2009 11:40), spp wrote:

    > Bliżej 2 %. :(
    >
    > BTW Wg ekologów jest to bardzo nieekologiczny sposób pozyskiwania
    > energii. :(

    Ekolodzy to się za bardzo zdecydować nie mogą co jest ekologiczne a co
    nie. Jakby tak się ich słuchać, to zaraz po wybudowaniu czegoś trzebaby
    to burzyć, bo im się poglądy zmieniły (lub wypowiedział inny ekolog).

    p. m.

  • 10. Data: 2009-10-23 13:06:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Oct 2009, Michał wrote:

    > i czy mogę postawić to sobie na podwórku pod chalupą, produkować prąd i go
    > sprzedawać?

    Tak mi się przypominają hasła:
    - akcyza
    - chyba koncesja
    - obowiązek odsprzedaży zakładowi en.

    To ostatnie może być trudne do zrozumienia przez zajarzeniem
    krytycznego punktu (nie wpadł bym na to, jakbym nie widział
    opisów): zbudowanie przyłącza (a to dostawca ma obowiązek)
    może "przypadkiem" kosztować więcej niż reszta elektrowni.

    pzdr, Gotfryd