-
1. Data: 2005-11-11 18:04:02
Temat: problem z Pocztą Polską....
Od: "Michał Pysz" <p...@w...pl>
skrót zaistniałej sytuacji:
- dnia 16 maja 2005 wysłałem list polecony do USA z przedmiotem
wylicytowanym
prze pewną panią pracującą w Credit Suisse First Boston
na Madison Ave w Nowym Yorku
- po pewnym czasie Pani ta napisała, że przesyłki nie otrzymała
- zwróciłem jej 159$ które mi wpłaciła
- złożyłem reklamacje na poczcie
- po około 3 miesiącach 8 WRZ dostałem odpowiedź w której stwierdzono,
że przesyłka została dostarczona do adresta 17.06.2005
(czyli po miesiacu od nadania choć był to priorytet)
- napisałem więc do kupujacej czy tego dnia odbierała przesyłkę,
odpowiedziała, że nie
- złożyłem na poczcie kolejną pzrysługującą mi reklamację
- 26 PAŹ otrzymałem odpowiedź, że decyzję podtrzymują czyli, ze przesyłkę
dostarzyli
poinformowali, ze dalsza droga wiedzie, przez Sąd Polubowny przy URTiP bądź
przez zwykły sąd
Pewnie wielu powie, że przesyłka faktycznie dotarła i kupujacy robi mnie w
bambuko,
ale ja raczej ufam ludziom zwłaszcza, ze pewnei kupujaca zarabia te 159$ w
dwie godziny.
Dziś jednak dostałem informację, że przesyłka czeka na mnie na poczcie,
czyli wróciła.
A więc sytuacja jest tak:
- poczta twierdzi, że przesyłkę dostarczyła
- ja wiem, ze to bzdura bo w poniedziałek będę miał ją w rękach
Poczta nie wywiązała się z umowy dostarczenia przesyłki, przesyłkę maja od
maja
a był to list priorytetowy.
Co mogę zrobić by odzyskać jakąś rekompensatę za koszty nadania (42zł) i za
straty.
Podkreślam jeszcze raz, że w odpowiedziach na reklamację kłamią twierdząć,
że przesyłkę dostarczyli.
Pozdrawiam
Michał Pysz
--
*******************************
Michał Pysz
http://michal.pysz.org/
*******************************
-
2. Data: 2005-11-11 18:52:06
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>
Michał Pysz napisał(a):
> że przesyłka została dostarczona do adresta 17.06.2005
> - złożyłem na poczcie kolejną pzrysługującą mi reklamację
> - 26 PAŹ otrzymałem odpowiedź, że decyzję podtrzymują czyli, ze przesyłkę
> dostarzyli
Pisemną ?
Jeśli tak - Zwróć się do poczty o zwrot opłat za przesyłkę.
Jeśli nie - poświadczono nieprawdę ...
WIem, że idę szytą grubymi nićmi ideologią, ale szukałbym
"armat" w Art. 272 KK, i bardziej => Art. 286 KK.
--
|______ Stasio Podróżnik
o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum
(Oo =00= oO) mail: www.tinyurl.com/6qvjz *Pomóż* ! www.pajacyk.pl
[]=******=[] http://skocz.pl/STOK-NARTY/ Już wkrótce na NARTY !!!
-
3. Data: 2005-11-11 19:32:42
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: "Michał Pysz" <p...@w...pl>
> Pisemną ?
Obie reklamacje składałem pisemnie (wysłane listem poleconym)
Obie odpowiedzi dostałem na piśmie (z pieczęciami , podpisami itp.)
> Jeśli tak - Zwróć się do poczty o zwrot opłat za przesyłkę.
> Jeśli nie - poświadczono nieprawdę ...
Wybacz ale nie rozumiem ?!?
> WIem, że idę szytą grubymi nićmi ideologią, ale szukałbym "armat" w Art.
> 272 KK, i bardziej => Art. 286 KK.
Nic mi to nie mówi, ale domyślam sie, że wiesz co gadasz więc poszukam tych
przepisów i się z nimi zapoznam.
Dziękuję
mp.
-
4. Data: 2005-11-11 19:38:39
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>
Michał Pysz napisał(a):
>>Jeśli nie - poświadczono nieprawdę ...
> Wybacz ale nie rozumiem ?!?
pp NAPISAła Ci , że przesyłkę doręczyła .... POŚWIADCZYŁA
PPISEMNIE NIEPRAWdĘ .... wprowadziła Cie w błąd etc etc ..
oszukano Cie po prostu.
--
|______ Stasio Podróżnik
o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum
(Oo =00= oO) mail: www.tinyurl.com/6qvjz *Pomóż* ! www.pajacyk.pl
[]=******=[] http://skocz.pl/STOK-NARTY/ Już wkrótce na NARTY !!!
-
5. Data: 2005-11-11 19:43:25
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: "Michał Pysz" <p...@w...pl>
> pp NAPISAła Ci , że przesyłkę doręczyła .... POŚWIADCZYŁA PPISEMNIE
> NIEPRAWdĘ .... wprowadziła Cie w błąd etc etc .. oszukano Cie po prostu.
No zgadza sie oszukano mnie gdyż przesyłka nie została doręczona.
Teraz pytanie czy zgłosić się do dyrektora PP odpowiedzialnego za reklamacje
i poinformować go o zaistniałej sytuacjo oraz krokach które chcę podjąć (
zgłosić należnym organom fakt oszustwa)
I pertraktować załatwienie sprawy w sposób ugodowy??
Czy odrazu sprawę kierowaać do Sądu Polubownego/zwykłego sądu ??
mp.
-
6. Data: 2005-11-13 08:22:36
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
In article <dl2s94$3td$1@inews.gazeta.pl>, Michał Pysz wrote:
>> pp NAPISAła Ci , że przesyłkę doręczyła .... POŚWIADCZYŁA PPISEMNIE
>> NIEPRAWdĘ .... wprowadziła Cie w błąd etc etc .. oszukano Cie po prostu.
> No zgadza sie oszukano mnie gdyż przesyłka nie została doręczona.
>
> Teraz pytanie czy zgłosić się do dyrektora PP odpowiedzialnego za reklamacje
> i poinformować go o zaistniałej sytuacjo oraz krokach które chcę podjąć (
> zgłosić należnym organom fakt oszustwa)
> I pertraktować załatwienie sprawy w sposób ugodowy??
Ja pisałam reklamację (skuteczną) do PP po nadaniu przesyłki za
granicę z potwierdzeniem odbioru (BTW, polecam ci na przyszłość). Nie
dostałam informacji zwrotnej, za którą zapłaciłam dodatkowo, że paczka
dotarła. Napisałam reklamację, a potem było zabawnie: PP wysłała mi
formularz do wypełnienia, w którym miałam zaznaczyć, czy paczka doszła
na miejsce, czy nie:) Podtrzymałam korespondencję z PP odsyłając ją
wraz z formularzem na drzewo i powtórzyłam, że opłaciłam usługę, która
nie została zrealizowana i żądam zrotu pieniędzy. Po drugim liście
dostałam odszkodowanie (czy jak to tam nazwali). Listy napisałam do
urzędu, w którym przesyłka została nadana i opłacona.
Renata
-
7. Data: 2005-11-13 11:31:29
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: "Michał Pysz" <p...@w...pl>
A czy potwierdzenie odbioru jest traktowane jako przesyłka rejestrowana??
Zdaje mi się, że nie! Jeśłi mam rację to odszkodowanie sie nie powinno
należeć.
mp.
> Ja pisałam reklamację (skuteczną) do PP po nadaniu przesyłki za
> granicę z potwierdzeniem odbioru (BTW, polecam ci na przyszłość). Nie
> dostałam informacji zwrotnej, za którą zapłaciłam dodatkowo, że paczka
> dotarła. Napisałam reklamację, a potem było zabawnie: PP wysłała mi
> formularz do wypełnienia, w którym miałam zaznaczyć, czy paczka doszła
> na miejsce, czy nie:) Podtrzymałam korespondencję z PP odsyłając ją
> wraz z formularzem na drzewo i powtórzyłam, że opłaciłam usługę, która
> nie została zrealizowana i żądam zrotu pieniędzy. Po drugim liście
> dostałam odszkodowanie (czy jak to tam nazwali). Listy napisałam do
> urzędu, w którym przesyłka została nadana i opłacona.
>
> Renata
-
8. Data: 2005-11-13 12:46:01
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>
Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dl786h$7tb$1@inews.gazeta.pl...
>A czy potwierdzenie odbioru jest traktowane jako przesyłka rejestrowana??
>Zdaje mi się, że nie! Jeśłi mam rację to odszkodowanie sie nie powinno
>należeć.
Poczta oferuje usluge potwierdzenia odbioru tylko i wylacznie w przypadku
przesylek rejestrowanych.
--
Pozdrawiam
Rafal
Odpowiadajac na moj email
usun cyfry z adresu
-
9. Data: 2005-11-13 18:54:28
Temat: Re: problem z Pocztą Polską....
Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>
Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości
news:dl7cfa$rba$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:dl786h$7tb$1@inews.gazeta.pl...
> >A czy potwierdzenie odbioru jest traktowane jako przesyłka rejestrowana??
> >Zdaje mi się, że nie! Jeśłi mam rację to odszkodowanie sie nie powinno
> >należeć.
>
> Poczta oferuje usluge potwierdzenia odbioru tylko i wylacznie w przypadku
> przesylek rejestrowanych.
Nie o to chodzi. Sama "zwrotka" jest traktowana jak przesyłka
zwykła, więc nie ma jak udowodnić, że nie wróciła do nadawcy.
Michał ma rację.
--
Pozdrawiam
Piotr