  • 1. Data: 2003-06-19 19:19:52
    Temat: prawo w internecie - wykorzystanie nieprzewidzianego dzialania serwera
    Od: "jeremi" <j...@t...pl>

    no tak pisze bo w sumie wydawalo mi sie ze to nic takiego,
    ale ludzie z alt.config sa innego zdania i albo mnie wkrecaja
    albo maja racje:

    na serwerze news microsoftu nie ma generalnie mozliwosci
    zakladania nowych grup; jednakze przez przypadek wysylajac
    alt.config, alt.test oraz na ichniejsza microsoft.test udalo
    sie utworzyc grupe... z tym ze nie rozeszla sie po innych
    serwerach a jedynie zatrzymala i utworzyla na ich serwerze;

    czy tworzenie tej i kolejnych grup na podobnej zasadzie
    lamie polskie prawo?
    czy moze amerykanskie tak ze w momencie wjechania do stanow,
    zatrzymuja czlowieka?

    prosilbym o opinie, wiecej informacji na alt.config w watku
    'Re: cmsg newgroup alt.movies.the-matrix'

  • 2. Data: 2003-06-19 19:52:55
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    jeremi wrote:
> [...]
    > serwerach a jedynie zatrzymala i utworzyla na ich serwerze;
    >
    > czy tworzenie tej i kolejnych grup na podobnej zasadzie

    Prawo nie zabrania wysyłania controli na serwery newsowe. Skoro gupa się
    założyła a nie powinna, serwer był nieprawidłowo skonfigurowany. Nie
    nastąpiło jednak obejście jakichkolwiek zabezpieczeń, bo te
    zabezpieczenia po prostu nie istaniały. Tak więc zrobiłeś to, co była de
    facto umożliwione na serwerze, za pomocą oficjalnie dostępnych środków,
    nawet nie wykorzystując jakichkolwiek błędów w konfiguracji czy w
    oprogramowaniu. Regulamin Microsoftu nie stanowi prawa i nie jest Twoim
    obowiązkiem jego znanie i przestrzeganie, więc zasada "nieznajomość
    prawa szkodzi" nie ma tu zastosowania.

    Aha, nie jestem prawnikiem, ale nie widzę punktu zaczepienia o co
    mógłbyś być oskarżony. Czy koledzy którzy to sugerowali przedstawili
    jakieś paragrafy?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2003-06-20 08:02:23
    Od: "Jeremi" <j...@t...pl>

> [...]
    >
    > Aha, nie jestem prawnikiem, ale nie widzę punktu zaczepienia o co
    > mógłbyś być oskarżony. Czy koledzy którzy to sugerowali przedstawili

    nie, twierdzilil jednak ze moze chodzic o szkody finansowe zwiazane z
    usuwaniem 'zniszczen'; z reszta to co oni mogliby wiedziec to raczej
    prawo U.S., ktore poki tam sie nie wybieram (o ile sie nie myle) moze mi
    zwisac i podwiewac ;)