  • 1. Data: 2004-12-06 14:52:19
    Temat: prawo sprzedania programu
    Od: Zefir <z...@o...pl>

    napisalem program w c# korzystajac z SharpDevelop. SharpDevelop jest na
    licencji (open-source) GPL, ale to przeciez tylko 'graficzna nakladka'
    na podstawowy kompilator c#, ktory wraz z calym SDK jest dostepne na
    stronce Microsoftu za darmo.

    wiec, czy ja mam prawo sprzedac swoj program ? Jak sie sprzedaje prawa
    do sprzedazy, albo jak sie rejestruje orpogramowanie (czy jest cos
    takiego ? )

    czy sa jakies ograniczenie? ...rozumiem ze jak bym uzywal czesci kodu z
    SharpDevelop'era to moj program tez by musial byc na licencji GPL, ale
    kozysta tylko ze standardowych rzeczy.

    --
    Zefir
    gg:2085694

  • 2. Data: 2004-12-06 15:18:10
    Temat: Re: prawo sprzedania programu
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Zefir napisał(a):
    > czy sa jakies ograniczenie?

    Właściwsze pytanie to, czy ktoś będzie Cię ciągał po sądach, jak
    sprzedasz wykonany przez siebie program??
    Moim zdaniem nikt.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2004-12-06 16:13:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > czy sa jakies ograniczenie? ...rozumiem ze jak bym uzywal czesci kodu z
    > SharpDevelop'era to moj program tez by musial byc na licencji GPL, ale

    z tego co ja zrozumialem z licencji GPL to moze Pan sprzedawac, ale jezeli
    przerabia Pan/rozbudowuje program ktory jest ta licencja objety, to nie
    mozna
    bez zgody autora jej zmienic.

    P.

  • 4. Data: 2004-12-06 17:46:34
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 06 Dec 2004 15:52:19 +0100,
    Zefir <z...@o...pl> screamed:

    Masz prawo. Bez żadnych ograniczeń.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 18:46:08 user up 10452 days, 6:41, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Computers are useless. They can only give you answers. -- Pablo Picasso

  • 5. Data: 2004-12-07 10:32:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Masz prawo. Bez żadnych ograniczeń.

    no procz tego:

  • 6. Data: 2004-12-09 13:40:26
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 7 Dec 2004 11:32:46 +0100,
    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> screamed:
> [...]
    > "czy sa jakies ograniczenie? ...rozumiem ze jak bym uzywal czesci kodu z
    > SharpDevelop'era to moj program tez by musial byc na licencji GPL, ale

    Jesli uzywasz programu na licencji GPL do tworzenia innego programu --
    licencja tworzonego moze byc jaka sobie zazyczysz. Jesli korzystasz
    z czesci programu na licencji GPL (a program nie jest dostepny w kilku
    licencjach) wtedy musisz program wydac na GPL, co oczywiscie nie oznacza, ze
    nie bedziesz mogl go sprzedawac.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 14:38:23 user up 10455 days, 2:33, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Maintenance-free: When it breaks, it can't be fixed...