  • 1. Data: 2002-06-15 19:29:27
    Temat: prawo autorskie, pytania
    Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl>

    jesli mam legalnie kupiona w sklepie muzycznym CD-Audio, i nastepnie
    zripuje to do mp3 i bende mial na dysku i nikomu nie "pożyczał", lub
    jesli np. mam wiecej takich plyt i ztego zrobie sobie skladanke mp3 i
    wypale na CD, to wtedy tez bedzie legalne ?

    i konsekwentnie, jesli mam tez kupione filmy na DVD, zakoduje je dobie
    do divx'a, lub np. mam całą szafe filmow DVD i np. zachcialo mi sie
    wszystkie do divx przekonwertowac i np. zrobilem skladanke z moich
    ulubionychscen ze wszystkich filmow i wypalilem na plytke, to co wtedy
    ?

    --
    marshal
    Gdzie wszyscy mysla tak samo,

  • 2. Data: 2002-06-15 22:01:12
    Temat: Re: prawo autorskie, pytania
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jun 2002, --6--MARshALL--9-- wrote:

> [...]
    >+ jesli np. mam wiecej takich plyt i ztego zrobie sobie skladanke mp3 i
    >+ wypale na CD, to wtedy tez bedzie legalne ?

    Trudne pytanie :(
    1. Chroniona jest treść. Zmiana formatu... hm... Chyba trudno
    zarzucić wykroczenie poza "obszar eksploatacji" ??
    2. Na pewno wolno z "własnej" (kupionej) sztuki gazety zrobić
    sobie wycinankę. Pytanie - czy wolno (na własny użytek)
    zrobić sobie kserokopię, jako kopię zapasową ??
    Jeśli tak - to IMO kopia zapasowa .WAV może być w .MP3,
    podobieństwo byłoby znaczne: inna technologia formatowania danych,
    gorsza jakość niz oryginał...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-16 18:43:18
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "--6--MARshALL--9--" wrote:
> [...]
    > jesli np. mam wiecej takich plyt i ztego zrobie sobie skladanke mp3 i
    > wypale na CD, to wtedy tez bedzie legalne ?

    Spisane z pierwszej płyty, którą miałem pod ręką:
    "Unauthorised COPYING, hiring, lending, public performance and broadcasting
    of this recording prohibited"

    spider

  • 4. Data: 2002-06-16 20:48:40
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "spider" <s...@l...warszawa.pl> ihn
    news:aeim5a$mcr$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Spisane z pierwszej plyty, którą mialem pod reką:
    > "Unauthorised COPYING, hiring, lending, public performance and
    > broadcasting of this recording prohibited"

    Nie jestem prawnikiem, ale AFAIK to mozna sobie spokojnie zrobic kopie
    wlasnej oryginalnej plyty, jak rowniez mozna spokojnie zapisac ja
    sobie jako MP3. Nie wiem, jak to wyglada w kwestii skladanki, ale
    przypuszczam, ze problemu nie ma - w koncu jest to zarchiwizowanie
    kilku utworow z kilku plyt :o)
    Oczywiscie caly czas zakladam, ze robimy to z wlasnych plyt. Co prawda
    mozna pozyczac plyty najblizszej rodzinie i (chyba) przyjaciolom, ale
    jak znam zycie, to gdyby do czegos doszlo, to przyjdzie tlumaczyc sie,
    ze czlowiek nie jest wielbladem.

    PMM