  • 1. Data: 2002-11-13 23:07:11
    Temat: prawnik bez aplikacji
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    Witam
    Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie - Jakie uprawnienia ma prawnik bez
    aplikacji (zadnej). Czy moze pracowac w zawodzie, a jezeli tak to na jakim
    stanowisku???

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-11-13 23:39:14
    Temat: Re: prawnik bez aplikacji
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie - Jakie uprawnienia ma prawnik bez
    > aplikacji (zadnej).

    zadnych nie ma :-)
    ukonczenie studiow daje tylko wiedze i mozliwosc dalszego ksztalcenia sie,
    no moze jakies niewielkie przywieleje gdy bedzie chcial zajmowac jakies
    stanowiska, ktore posredno lacza sie z prawem np latwiej niz matematyk, ale
    tak samo jak ekonomista, moze zostac syndykiem
    moze sam siebie bronic w sadzie jesli zrobi doktorat, ale nie wiem co
    latwiej czy sie doktoryzowac, czy zrobic aplikacje :),
    po habilitacji to chyba nawet jest mozliwosc wykonywania wybranego zawodu
    bez robienia aplikacji, ale tego akurat pewien nie jestem

    >Czy moze pracowac w zawodzie, a jezeli tak to na jakim
    > stanowisku???

    moze pracowac w kazdym zawodzie, ktory nie wymaga ukonczenia aplikacji np
    sprzedawca, policjant, moze robic niemal wszystko za radce adwokata itp
    chodzi mi o prace biurowe typu pisanie pozwow, udzielanei pisemnych porad
    prawnych itd, ale nie moze sie pod tym podpisac..

    pozdrawiam,

    carlo
    ******************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 3. Data: 2002-11-15 19:52:23
    Od: "Lucius Sergius" <2...@w...pl>

    Jesli bedziesz doktorem hab. to nie potrzebujesz aplikacji.

    --
    Salutem dicit.

    LS

  • 4. Data: 2002-11-15 19:57:06
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'Lucius Sergius' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:ar3j4a$ejt$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    | Jesli bedziesz doktorem hab. to nie potrzebujesz aplikacji.

    W sumie nie wiadomo co latwiejsze: dostac sie na aplikacje czy zostac dr
    hab:-)

    ->piotr