  • 1. Data: 2008-03-12 20:17:50
    Temat: prawa autorskie do meczu piłkarskiego
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Witam,

    Czy widowisko w postaci meczu piłkarskiego podlega prawu autorskiemu?
    Jeżeli tak, to komu ustawowo przysługują autorskie prawa majątkowe do
    tego widowiska?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 2. Data: 2008-03-13 09:14:10
    Temat: Re: prawa autorskie do meczu piłkarskiego
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fr9dpj$1em$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy widowisko w postaci meczu piłkarskiego podlega prawu autorskiemu?

    MSZ nie.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2008-03-13 09:26:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 13 Mar 2008 10:14:10 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > MSZ nie.

    Ale już jego zapis (realizacja itd.) i owszem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 4. Data: 2008-03-13 09:32:38
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości
    > Ale już jego zapis (realizacja itd.) i owszem.

    A co powiesz na taką wersję: piłkarze grają ściśle wg. opracowanego planu
    przez trenera. Czy to nie zawiera elementów twórczych? ;). Wiem, to jest
    bardzo na siłę, ale interesuje mnie jak by takie tłumaczenie wyglądało w
    świetle prawa. Tymbardziej, że Ciebie uważam za specjalistę od p.a., ale
    oczywiście wszystkich zachęcam do dyskusji :).
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-03-13 09:43:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 13 Mar 2008 10:32:38 +0100, Photo M napisał(a):

    > A co powiesz na taką wersję: piłkarze grają ściśle wg. opracowanego
    > planu przez trenera. Czy to nie zawiera elementów twórczych? . Wiem, to
    > jest bardzo na siłę,

    Wiesz co, po wyroku ws. trasy maratonu jako utworu to już nic mnie nie
    zdziwi.
    Ale taki mecz to raczej teatr, zaś co do sztuki - nawet jeśli to
    performąs wyłącznie - nie dyskutuję. Sztuka jest sztuka i basta!

  • 6. Data: 2008-03-13 12:52:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Ale taki mecz to raczej teatr, zaś co do sztuki - nawet jeśli to
    > performąs wyłącznie - nie dyskutuję. Sztuka jest sztuka i basta!

    To w takim razie demonstracje uliczne też są sztuką o podlegają pod PA? ;->

  • 7. Data: 2008-03-13 14:16:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <j...@n...lechistan.com>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > To w takim razie demonstracje uliczne też są sztuką o podlegają pod PA? ;->

    Zdecydowanie. Nawet autorzy są ;)

  • 8. Data: 2008-03-13 18:54:41
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > MSZ nie.

    Też mi się tak wydawało, ale znalazłem art. 14 statutu PZPN (cytat za
    http://www.pzpn.pl/statut_pzpn.php):

    Art. 14 - Prawa majątkowe i niemajątkowe

    § 1. PZPN (...) jest wyłącznym właścicielem wszelkich praw majątkowych i
    niemajątkowych do spotkań (...) reprezentacji Polski (...), a w
    szczególności praw telewizyjnych, reklamowych i marketingowych
    realizowanych odnośnie powyższych spotkań i rozgrywek za pośrednictwem
    dostępnych środków audiowizualnych, radiowych, dźwiękowych, internetu i
    wszelkich innych istniejących obecnie oraz w przyszłości środków
    technicznych.

    Załóżmy, że chcę nagrać spotkanie reprezentacji i umieścić w Internecie.
    Czy prawo tego zabrania? Mogę zrobić transmisję na żywo?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2008-03-14 10:52:32
    Temat: Re: prawa autorskie do meczu pi(C)(C)karskiego
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <frbt9o$mrr$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Te˝ mi si´ tak wydawa?o, ale znalaz?em art. 14 statutu PZPN (cytat za
    > http://www.pzpn.pl/statut_pzpn.php):
    >
    > Art. 14 - Prawa majatkowe i niemajatkowe
    >
    > § 1. PZPN (...) jest wy?acznym w?aEcicielem wszelkich praw majatkowych i
    > niemajatkowych do spotka? (...) reprezentacji Polski (...), a w
    > szczególnoEci praw telewizyjnych, reklamowych i marketingowych
    > realizowanych odnoEnie powy˝szych spotka? i rozgrywek za poErednictwem
    > dost´pnych Erodków audiowizualnych, radiowych, dewi´kowych, internetu i
    > wszelkich innych istniejacych obecnie oraz w przysz?oEci Erodków
> [...]
    JesteE cz?onkiem PZPN? Bo jak nie, to ich statut mo˝esz mieç w g?´bokim
    powa˝aniu.
    Ja sobie te˝ mog´ napisaç, ˝e jestem w?aEcicielem praw majatkowych i
    niemajatkowych do wszystkiego, co leci w moim telewizorze.

    > Za?ó˝my, ˝e chc´ nagraç spotkanie reprezentacji i umieEciç w Internecie.
    > Czy prawo tego zabrania? Mog´ zrobiç transmisj´ na ˝ywo?

    Moim zdaniem prawo nie zabrania. Ale praktyczne zrealizowanie mo˝e byç
    k?opotliwe, bo organizator nie musi Ci umo˝liwiç niczego wi´cej ni˝ to,
    za co zap?aci?eE.

  • 10. Data: 2008-03-14 11:07:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

> [...]
    > http://www.pzpn.pl/statut_pzpn.php):
    >
    > Art. 14 ??? Prawa maj? tkowe i niemaj? tkowe
    >
    > ?§ 1. PZPN (...) jest wy???? cznym w???a??cicielem wszelkich praw maj? tkowych i
    > niemaj? tkowych do spotkaĆ? (...) reprezentacji Polski (...), a w
    > szczeg?łlno??ci praw telewizyjnych, reklamowych i marketingowych
    > realizowanych odno??nie powy??szych spotkaĆ? i rozgrywek za po??rednictwem
    > dost??pnych ??rodk?łw audiowizualnych, radiowych, d??wi??kowych, internetu i
    > wszelkich innych istniej? cych obecnie oraz w przysz???o??ci ??rodk?łw

    Jesteś członkiem PZPN? BO jak nie, to ich statut możesz mieć w głębokim
    poważaniu.
    Ja sobie też mogę napisać w regulaminie domowym, że jestem właścicielem
    praw majątkowych do wszystkiego, co leci w moim telewizorze.

    > Za????ł??my, ??e chc?? nagra?§ spotkanie reprezentacji i umie??ci?§ w Internecie.
    > Czy prawo tego zabrania? Mog?? zrobi?§ transmisj?? na ??ywo?

    Moim zdaniem prawo nie zabrania. Ale praktyczne zrealizowanie może być
    kłopotliwe, bo organizator nie musi Ci umożliwić niczego więcej niż to,
    za co zapłaciłeś.