  • 1. Data: 2005-05-12 11:28:57
    Temat: poszukuje przepisu - K.C. lub P.T. - pilne
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    Wiem zey bylo na grupach pare razy ale nie moge teraz znalezc...
    podpowiedzcie prosze na jakiej podstawie prawnej (ktora nie jest sprzeczna z
    ustawa o rachunkowosci) operator (TPSA lub inny) wystawia faktury z duzym
    opoznieniem - za uslugi wykonane pare miesiecy temu - chodzi np. o
    neostrade... Teoretycznie faktura powinna byc wystawiona w ciagu 7 dni od
    momentu sprzedazy (uslugi) - jakim przepisem w takiej sytuacji podpiera sie
    TP ?
    (chodzi o przepisy obowiazujace w 2002 roku)
    Gdzie szukac tresci tych przepisow (Ksiega, Art... ?)
    Z gory dziekuje za info.

  • 2. Data: 2005-05-12 11:54:18
    Temat: Re: poszukuje przepisu - K.C. lub P.T. - pilne
    Od: gogo <g...@i...pl>

    news napisał(a):
> [...]
    > TP ?
    > (chodzi o przepisy obowiazujace w 2002 roku)
    > Gdzie szukac tresci tych przepisow (Ksiega, Art... ?)

    O fakturowaniu nie będzie w żródłach podanycgh przez Ciebie, a w ustawie
    o VAT ( wraz z rozporządzeniami) i ustawie o działalności gospodarczej.
    Niestety nie podam w tej chwili szczegółow. Weż pod uwagę, że faktury za
    usługi telekomunikacyjne są wystawiane w trybie szczególnym.
    IMHO nie jest wykroczeniem wystawianie faktury po okresie dłuższym niż 7
    dni. Inna sprawa jak się to potem księguje.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-05-12 12:10:16
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    tp podalem jako przyklad, jednak sytuacja dotyczy konkretnego przypadku:

    firma telekomunikacyjna swiadczaca uslugi abonamentowe poniosla koszt pewnej
    uslugi (telekomunikacyjna) w czerwcu, wystawila zas fakture dopiero w
    sierpniu gdzie ta wlasnie usluga byla tylko skladową - i zafakturowala jako
    usluge kompleksowa (takze telekomunikacyjna).
    (przyklad: koszt np. wykonania polaczen telefonicznych powstal w czerwcu
    czym firma obciazyla kontrahenta w sierpniu jako uslugi telekomunikacyjne w
    sklad ktorych wchodzily takze inne uslugi specjalistyczne - po prostu taki
    umowny cykl rozliczeniowy)

    kontrola skarbowa kwestionuje koszt wykonania tej uslugi (wykazany w
    sierpniu) totez mam pytanie, czym sie podeprzec przy uzasadnianiu takiej
    sytuacji (prawo telekomunikacyjne ? kodeks cywilny ? ktory art..?) aby moj
    argument byl nadrzedny nad ordynacja podatkowa, ktora teoretycznie
    zobowiazuje mnie do wystawienia fvat do 7 dni od chwili wykonania uslugi.

    wiem ze np. TP praktykuje wystawianie faktur z duzym opoznieniem za uslugi
    wykonane kilka miesiecy wczesniej i jakos chyba nie maja z tym problemu.

    z gory dzieki za sugestie gdzie znalezc odpowiedz na moj problem.

  • 4. Data: 2005-05-12 15:11:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):

> [...]
    > argument byl nadrzedny nad ordynacja podatkowa, ktora teoretycznie
    > zobowiazuje mnie do wystawienia fvat do 7 dni od chwili wykonania uslugi.

    Nie za bardzo rozumiem, _CO_ kwestionuje, ale może pzydatny bedzie par.
    18 pkt. 3 rozporządzenia MF w sprawie zwrotu podatku,..., zasad
    wystawiania faktur
    http://www.money.pl/d/podatki/vat/przepisy/rozp2.pdf

    M.

  • 5. Data: 2005-05-12 17:59:04
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Nie za bardzo rozumiem, _CO_ kwestionuje, ale może pzydatny bedzie par.

    ...kwestionuje koszt uzyskania przychodu, zaksiegowany w sierpniu (przy
    odsprzedazy wspomnianych impulsow telefonicznych) - dokladniej chodzi o
    to ze sa dwie powiazane kapitalowo spolki: pierwsza spolka A
    (op.telekom) poniosla koszt w czerwcu za uslugi swiadczone na rzecz
    spolki B i jej klientow (op.telekom/reseller). w sierpniu spolka B
    otrzymala fvat za te uslugi (z czerwca) od spolki A za wykonana usluge,
    dolozyla kilka innych uslug i sprzedala jako calosc rozwiazania
    telekomunikacyjnego firmie zewnetrznej.
    teraz u.s. kwestionuje koszt uzyskania przychodu spolki B (zaksiegowany
    w sierpniu zgodnie z data otrzymania fvat) twierdzac ze faktycznie
    usluga zostala wykonana w czerwcu i nie dotyczy spolki B lecz spolki A.

    Co z tym zrobic ? wiem ze uslugi telekomunikacyjne rzadza sie troche
    innymi prawami, ale jakimi przepisami sie podeprzec ?