-
1. Data: 2004-11-25 14:09:14
Temat: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: "Doker" <d...@w...pl>
Jeżeli sprzedawca zawiadomiony o niezgodności towaru z umową nie
ustosunkował się do żądania kupującego określonego w art.8 ust. 1 (bezpłatna
naprawa lub wymiana) w terminie 14 dni uważa się, że uznał je za
uzasadnione.
Czy to samo dotyczy moze reklamacji (nie dzialajaca nagrywarka)? Bo mam taki
problem, ze w media mark trzymaja moja nagrywarke juz 26 dzien roboczy.
Powiedzieli ze maja 21 dni + 6 na transport. Czy to prawda?
Serdecznie pozdrawiam,
Doker
-
2. Data: 2004-11-25 14:22:53
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
Użytkownik "Doker" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:co4p4a$adt$1@node3.news.atman.pl...
> Jeżeli sprzedawca zawiadomiony o niezgodności towaru z umową nie
> ustosunkował się do żądania kupującego określonego w art.8 ust. 1
(bezpłatna
> naprawa lub wymiana) w terminie 14 dni uważa się, że uznał je za
> uzasadnione.
>
> Czy to samo dotyczy moze reklamacji (nie dzialajaca nagrywarka)? Bo mam
taki
> problem, ze w media mark trzymaja moja nagrywarke juz 26 dzien roboczy.
> Powiedzieli ze maja 21 dni + 6 na transport. Czy to prawda?
jeśli oddałeś na gwarancji, a gwarancja tak stanowi (tzn taki jest termin w
niej zapisany), to mają prawo - zastanów się, jakie roszczenia zgłosiłeś w
MM - gwarancję czy niezgodność? Jeśli zgłaszasz niezgodność, to nie
przekazuj sprzedawcy karty gwarancyjnej, coby nikt nie miał wątpliwości z
jakiego tytułu sobie rościsz...
p.
W,
-
3. Data: 2004-11-25 14:28:16
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: " Ja" <b...@g...pl>
Doker <d...@w...pl> napisał(a):
> Jeżeli sprzedawca zawiadomiony o niezgodności towaru z umową nie
> ustosunkował się do żądania kupującego określonego w art.8 ust. 1
(bezpłatna
> naprawa lub wymiana) w terminie 14 dni uważa się, że uznał je za
> uzasadnione.
>
> Czy to samo dotyczy moze reklamacji (nie dzialajaca nagrywarka)? Bo mam
taki
> problem, ze w media mark trzymaja moja nagrywarke juz 26 dzien roboczy.
> Powiedzieli ze maja 21 dni + 6 na transport. Czy to prawda?
Uznał je za uzasadnione to jedno, a sposób załatwienia reklamacji to drugie.
Podejrzewam, że jak oddawałeś ją do ich serwisu, to podpisałes papier, gdzie
są warunki załatwienia reklamacji - takie j.w. Powinieneś je mieć też na
pokwitowaniu. Podpisałeś = wyraziłeś zgodę i czekasz.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2004-11-25 15:07:27
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: "Doker" <d...@w...pl>
> jeśli oddałeś na gwarancji, a gwarancja tak stanowi (tzn taki jest termin
> w
> niej zapisany), to mają prawo - zastanów się, jakie roszczenia zgłosiłeś w
> MM - gwarancję czy niezgodność? Jeśli zgłaszasz niezgodność, to nie
> przekazuj sprzedawcy karty gwarancyjnej, coby nikt nie miał wątpliwości z
> jakiego tytułu sobie rościsz...
Karty nie mialem. Podstawą był kwit kasowy.
Czy nadal równocześnie z gwarancją funkcjonuje rękojmia?
Wlasnie mam w rekach ten kwit oddania do serwisu i tutaj cytat, ktory budzi
moja watpliwosc
"Z uwagi na koniecznosc dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu
naprawa zostanie dokonana w terminie nie przekraczajacym 21 dni roboczych
liczac od daty przejecia sprzetu do naprawy. "
Czy to oznacza to co mysle? Czyli ze nielegalnie przetrzymnuja moj sprzet
juz 26 dzien?
Serdecznie pozdrawiam,
Doker
-
5. Data: 2004-11-25 15:54:32
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: " Ja" <b...@g...pl>
> "Z uwagi na koniecznosc dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu
> naprawa zostanie dokonana w terminie nie przekraczajacym 21 dni roboczych
> liczac od daty przejecia sprzetu do naprawy. "
Przyjęcia przez Media Markt czy przez autoryzowany serwis??
Taka mała rzecz, a zaraz może dojdziemy do jakichś "Ogólnych warunków
sprzedaży obowiązujących w placówkach..." itd gdzie znajdziesz to że mają po
trzy dni na wysłanie i odbiór sprzętu, a to 21 dni liczy się od dostania
sprzętu przez serwis producenta.
Z tego co kojarzę, to Media Markt dawał zazwyczaj kilka dni na tzw. rozruch -
w tym okresie można było wymienić sprzęt bez podania przyczyn. W moim
przypadku sprzętu Hi-Fi ten okres to był tydzień. Później reklamacja uznawana
była na podstawie karty gwarancyjnej.
Natomiast generalnie walą sobie w kulki, albowiem na nagrywarki w 90%
przypadków (Lite-On, LG, SAmsung itp.) producent nie daje gwarancji tylko
dwuletnią rękojmię - one podlegają wymianie (no chyba, że ktoś ją młotkiem
potraktował). Gdybyś kupił ją w normalnym sklepie komputerowym w ciągu 4 dni
powinieneś mieć nową. Ale Hipermarket musi poobracać Twoją kasą, bo jeśli
będą mieli taką w magazynie to wymienią na 26 dzień czy tam któryś, jeśli nie
to oddadzą kesz, którym przez miesiąc sobie za darmo obracali.
Pozdrawiam
b.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2004-11-25 17:09:38
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik " Ja" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:co4v7o$i2$1@inews.gazeta.pl...
>
> na nagrywarki w 90%
> przypadków (Lite-On, LG, SAmsung itp.) producent nie daje gwarancji
tylko
> dwuletnią rękojmię
Nieprawda. Do napędów LG dają normalną kartę gwarancyjną.
-
7. Data: 2004-11-25 17:45:16
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: "Doker" <d...@w...pl>
No w kazdym razem. Dzisiaj poszedlem tam z grozna mina i inny Pan, ktoremu
przeczytalem to co bylo na karteczce i powiedzialem ze chce moje pieniazki,
bez zastrzezen wystukal cos w komputerze i poszedl do kasy...po chwili
mialem moje pieniazki.
Tam jak sam nie powiesz do czego masz prawo to przekonaja cie ze nie masz
zadnych praw.
Pozdrawiam,
Doker
PS. Uff, jak sie ciesze, ze udalo mi sie zalatwic sprawe. :)
-
8. Data: 2004-11-25 18:07:08
Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
Od: " Ja" <b...@g...pl>
> Nieprawda. Do napędów LG dają normalną kartę gwarancyjną.
Istotnie. Pomyliłem się. Przepraszam. LG i Smasung - gwarancja, Asus,
Toschiba, Lite-On, HP, Gigabyte dają rękojmię.
pozdrawiam
b.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/