  • 1. Data: 2003-07-07 14:08:36
    Temat: polisa
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    Witam :)

    Szukam jednego chetnego do pomocy przy wyliczeniu polisy posagowej :) Tak
    zebym wiedzial ze adwokat nie chce mnie wyrolowac . Uczynne dusze z chwila
    czasu prosze na priv.

    w...@g...pl gg:4331408
    " Ave Nosferatus, Vivat Dragonys"

  • 2. Data: 2003-07-07 19:21:26
    Temat: Re: polisa
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    Poprawcie mnie jesli sie myle. IMHO (ktore i tak sie pozniej nie liczy)
    najprosciej jest wyliczyc na podstawie srednich pensji:
    W roku 1988 jest wykupiona polisa na 100 tys zl. Jest zagwarantowane 15 %
    przyrostu rocznie. Czyli 100.000 * 15% / 100 = 15 tys. --> 15.000 * 15 lat
    (do roku 2002) = 225000 + pierwsze 100.000 = 325.000 zl. --> I ta suma jak
    rozumiem jest zagwarantowana przez PZU do wyplaty. Teraz, srednia pensja w
    '88r to 53.000zl w 2002r, 2100zl. Teraz: 325.000/53.000 = 6,1. teraz
    6,1*srednia pensja w 2002r = 12800 zl. <--- czyli tyle ile mi sie nalezy od
    PZU. Sadze jednak ze takiej kwoty nie da sie uzyskac (oczywiscie wszystko
    an drodze sadowej !).

  • 3. Data: 2003-07-08 08:22:49
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Wheelman <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > PZU. Sadze jednak ze takiej kwoty nie da sie uzyskac (oczywiscie wszystko

    To, jaką kwotę sąd zasądzi zależy od linii orzeczniczej danego sądu
    okręgowego. Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO w Poznaniu.

    Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę ubezpieczenia, a
    tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez średnie
    miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy (w 1989 - 206758 zł w dawnej
    walucie). Otrzymaną n-krotność mnoży się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS (ale netto - aktualnie jest to
    1526,79 zł). Tak otrzymaną kwotę dzieli się przez dwa - sąd zasądza na Twoją
    rzecz takąż połowę.
    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-07-08 11:59:12
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    > To, jaką kwotę sąd zasądzi zależy od linii orzeczniczej danego sądu
    > okręgowego. Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO w Poznaniu.

    I z postawy skarzacego PZU :) Trzeba byc milym, usmiechnietym i przeznaczyc
    pieniadze na szczytne cele :)

    >Tak otrzymaną kwotę dzieli się przez dwa - sąd zasądza na Twoją
    > rzecz takąż połowę.

    A dlaczego polowe tej kwoty, Czy na to jest jakis artykul czy to tylko
    widzimisie Sadu ?

  • 5. Data: 2003-07-08 13:21:39
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > I z postawy skarzacego PZU :) Trzeba byc milym, usmiechnietym i przeznaczyc
    > pieniadze na szczytne cele :)

    to też, niestety,

    > A dlaczego polowe tej kwoty, Czy na to jest jakis artykul czy to tylko
    > widzimisie Sadu ?

    jest to widzimiś, ale mający umocowanie w przepisach - art. 358(1) par. 3
    k.c. . Sąd zmieniajac wysokość śwaidczenia pienięznego musi rozwazyć interesy
    obu stron stosunku prawnego zgodnie z zasadami współżycia społecznego,

    pzdr

    marek radwański

  • 6. Data: 2003-07-08 15:05:10
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

> [...]
    interesy
    > obu stron stosunku prawnego zgodnie z zasadami współżycia społecznego,

    Wspolzycie i sprawiedliwosc spoleczna :)? Obracajace miliardami PZU vs.
    biedny student :)

  • 7. Data: 2003-07-09 08:53:12
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Wspolzycie i sprawiedliwosc spoleczna :)? Obracajace miliardami PZU vs.
    > biedny student :)

    Niestety, tego wymaga przepis k.c.,

    pzdr

    marek radwański

  • 8. Data: 2003-07-09 19:58:40
    Od: "Monika" <m...@W...poczta.onet.pl.USUN>

    > Szukam jednego chetnego do pomocy przy wyliczeniu polisy posagowej :) Tak
    > zebym wiedzial ze adwokat nie chce mnie wyrolowac . Uczynne dusze z chwila
    > czasu prosze na priv.

    Ciekawe jaki interes miałby adwokat w wyrolowaniu Cię.
    Przecież im większa kwota, o którą walczy tym więcej kasy dla niego (bo
    wyższe koszty adwokackie i wyższy procent)

  • 9. Data: 2003-07-09 21:24:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Monika wrote:
    [...ktoś...]
    >+ Ciekawe jaki interes miałby adwokat w wyrolowaniu Cię.
    >+ Przecież im większa kwota, o którą walczy tym więcej kasy dla niego (bo
    >+ wyższe koszty adwokackie i wyższy procent)

    Chwila. Mi się zawsze *wydawało*, że w .pl *nie wolno* zawierać
    z prawnikiem (no, zdaje się ze to prawnikowi nie wolno, ale
    na jedno wychodzi :)) umów zawierających klauzule uzależniające
    wynagrodzenie od czegokolwiek ??
    On ma "wykonać zlecenie" (patrz K.C.: "czynność prawna w imieniu"
    i "ma dochować staranności" jako właściwości umowy-zlecenia)
    a korzystający zapłacić z góry umówioną kwotę.
    O jaki procent chodzi, może o jakiś roztwór rozpuszczalnika
    organicznego ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (przygotowany na przyjmowanie reklamacji jeśli się myli :))

  • 10. Data: 2003-07-09 22:06:01
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    > Ciekawe jaki interes miałby adwokat w wyrolowaniu Cię.

    A o zwyklej, ludzkiej zlosliwosci nie slyszlas ?

    > Przecież im większa kwota, o którą walczy tym więcej kasy dla niego (bo
    > wyższe koszty adwokackie i wyższy procent)

    U nas nie film z USA. DO mnie nie przyjedzie zadna Erin brokovitch albo
    zaklinacz deszczu. Zaden adwokat nei wejdzie na sale poki nie otrzyma
    wynagrodzenia. A potem moze sie tylko wykazac dobra wola wygrywajac sprawe.
    oczywiscie zawsze zostaje mi skarga :)